خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیل آذربایجان زمین های زراعی را تا 60 سال غیر قابل کشت کرد

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها از بی‌خانمان شدن ۱۰۵ خانوار در حادثه سیل این استان خبر داد.

بهنام مفضفی، نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان خسارات‌ وارده به این استان بر اثر سیل، گفت: بر اثر سیل سه روز گذشته که به علت طغیان رودخانه‌ها در قسمت‌هایی از استان آذربایجان شرقی رخ داده است، متاسفانه حدود ۱۰۵ خانوار خانه‌های خود را به صورت کامل از دست دادند و در حال حاضر در چادرهای جمعیت هلال احمر اسکان موقت دارند.

وی با اشاره به روستاها و خانه‌های ویران شده، ادامه داد: دو روستای همجوار شهرستان‌های عجب شیر و آذرشهر به طور کامل تخریب شده‌اند که در مجموع ۱۰۰ خانواده در این روستا‌ها ساکن بودند. همچنین قسمتی از شهر تبریز هم بر اثر وقوع سیل خسارت دیده است که ۵ خانه به صورت کامل از بین رفته است.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به خسارات وارده به زمین‌های زراعی منطقه خاطرنشان کرد: منطقه مورد نظر از زمین حاصلخیزی برخوردار بوده است، اما متاسفانه با وجود گل و لایی که همراه با سیل این مناطق را پوشانده است، تحقیقات ما نشان می‌دهد که این زمین‌ها تا ۶۰ سال آینده قابل زراعت نخواهد بود، چرا که خسارت جبران ناپذیری دیده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا