خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فاشیسم نوین و کم‌رنگ شدن ارزش‌های اروپایی

به گزارش انصاف نیوز، محمد حیدری، روزنامه نگار باسابقه در یادداشتی در قیسبوک نوشت:
رویدادهای خونین و ویرانگری که شمال آفریقا و خاورمیانه را غرق خون و آتش کرده، بستر را برای سر بر آوردن نوع جدیدی از فاشیسم در غرب مساعد کرده است. حتی کشوری مانند سوئد نیز که تا همین اواخر هیچ گاه دروازه‌های خود را به روی پناه جویان نمی‌بست، اکنون در نظر دارد 80 هزار پناه جو را اخراج کند. کشورهای دیگر اروپای غربی، شمالی و حتی شرقی نیز در حال ایجاد تغییراتی در قوانین و روش‌های خود هستند که ورود پناه جویان را دشوار، و حتی غیر ممکن می‌کند و در مرحله‌ی بعد، زندگی را برای مهاجران قدیمی دشوار خواهد کرد.

حرکت‌های تروریستی گروه مشکوک و دست ساز داعش در چند کشور اروپایی، بهانه‌ی کافی به نژاد پرستان و نئو فاشیست‌های اروپایی داده که آشکارا تمایلات نژاد پرستانه‌ی خویش را در خیابان‌های شهرهای آلمان، هلند، فرانسه و … فریاد بزنند. و می‌دانیم دولتمردان اروپایی نیز در حال جست و جوی راه حل‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها، بتوان با حفظ ظاهر، راه ورود پناه جویان را بست و برای پناه جویانی که توانسته‌اند خود را به یکی از کشورهای اروپایی برسانند، محدودیت‌هایی قانونی ایجاد کرد.

گرچه گروهی از فرهیختگان و آزادی‌خواهان اروپایی در برابر این روند رو به رشد موضع مخالف گرفته‌اند، اما صدایشان آن قدر رسا نیست که در میان غریو نئو فاشیست‌ها شنیده شود.

عکس جلد و مطلب شماره‌ی آخر پر فروش‌ترین نشریه‌ی لهستان نشان می‌دهد چگونه بستر روانی برای گسترش نئو فاشیسم را مساعد می‌کنند. این نشریه‌ی لهستانی که عنوانش «وسیچی» است در آخرین شماره‌ی خود تصویر 6 دست که رنگ پوستشان تیره است را نشان می‌دهد که در حال کندن لباس یک زن سفیدپوست اروپایی هستند. لباس این زن پرچم اتحادیه‌ی اروپاست.

این نشریه مقاله‌ی خود را با این عنوان فرعی آغاز می‌کند: «گزارش ما: آنچه که رسانه‌ها و سیاستمداران بروکسل از شهروندان اتحادیه‌ی اروپا مخفی می‌کنند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا