خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفارش برخط خدمات منزل توسط هوم سرویز

به گزارش انصاف نیوز به نقل از عصر ایران، خیلی سریع تر از آنچه فکر می کردیم اتفاق افتاد و خیلی سریع تر ازآنچه فکر می کردیم عادت نه چندان آشنای اوبرسازی در خانه هایمان رسوخ کرد. حداقل تهران حالا قلب استفاده از اپلیکیشن های کاربردی موبایل شده. هنوز خیلی ها تاکسی یاب از ذهن شان بیرون نرفته. اسمی که در آغاز راه برای اسنپ انتخاب شده بود. مثل قارچ شهر را گرفت. بعدازآن تپ 30 خیلی سریع تر روی زبان ها افتاد و حالا قصه های گفتگوهایمان با رانندگان این اپلیکیشن ها، نقل جمع های دوستانه و خانوادگی-مان شده است.

دیروز نیما می گفت سومی هم شروع کرده و همین طور یکی پس از یکی دیگر بازار تاکسی‌ها و آژانس هایی که حالا می-شود بهشان گفت سنتی را درمی نوردند.

کد تخفیف تو چنده؟ اینو نصب کن ده تومن اولین سفرت رایگانِ.

اصطلاح «کد تخفیف» سنی ندارد. شاید هنوز یک سال از تولد این اصطلاح در زبان ما نمی گذرد اما با هجوم سرسام‌آوری زبان ما را درنوردیده و کافی است توی گوشی موبایل تان این عبارت را در میان پیام ها جستجو کنید. نتیجه، گویاست.

حالا و پس از طوفان اپلیکیشن های تاکسی نوبت به خدمات رسیده. خدمات منزل. گستر ه ی به‌واقع وسیع؛ از نظافت منزل گرفته تا تعمیرات لوازم خانه، لوله کشی، خشک‌شویی، کارواش در محل و … .

رامین بابایی همتی و مهدی بهره ور که شریک مؤسسان «هوم سرویز»، اولین اپلیکیشن خدمات در منزل هستند رؤیاهای بزرگی را برای بازار خدمات، در سردارند. وقتی‌که از آن ها پرسیدم چرا گستره  ای به این وسعت؟ جنجال مان شروع شد! می-گفتند بازار خدمات با وسعتی که چه ازنظر تقاضا و چه تنوع خدمت ارائه‌شده دارد، متریال خوبی برای فرآوری با فناوری اطلاعات است. فناوری ای که کاربران آن در کشور 80 میلیونی ما بیش از 40 میلیون نفر هستند و سن کاربران آن هم بسیار مناسب!

بابایی با اشاره به ادبیات اقتصادی موجود در این زمینه گفت: این جمله که دنیا در آستانه‌ی یک عصر جدید است دیگر پیش بینی یا احتمال نیست. واقعیت این است که عصری که در آن هستیم عصر یک انقلاب عظیم است تا یک پدیده ی ساده، انقلابی که اغلب آن را با نام اقتصاد مبتنی بر تقاضا(On demand services) می‌شناسیم. شرکت UBER مشعل‌دار و پیشگام آشکار کردن پتانسیل‌های «اقتصاد بر مبنای تقاضا» در جهان است.

بابایی افزود: در کل سرویس‌های موبایلی مبتنی بر تقاضا، سامانه‌هایی هستند که سرویس‌های آفلاین را به‌صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مثلاً در اوبر و همتای ایرانی آن مثل اسنپ یا تپ30 گرفتن تاکسی به‌صورت سنتی با ایجاد زنجیره ارزش ارائه ی سرویس تغییر کرد. از یافتن سرویس‌دهنده، سفارش، پرداخت و نهایتاً اعلام نظرات در یکجا، مفهوم جدید خود را متولد و گسترده کردند.

شریک مؤسس هوم سرویز با اشاره به لذت و رضایت سرویس‌های آنلاین مبتنی بر تقاضا گفت: این نوع  کسب‌وکارها دیگر فقط یک «مد» زودگذر نیستند، بلکه نوعی سبک زندگی هستند که انسان معاصر، با یک گوشی همراه هوشمند آن را انتخاب کرده‌ است. این روند نه‌تنها مثل بعضی دیگر از ظواهر تکنولوژی، مصداق «تب تند» نشده بلکه هنوز هم در جهان، با سرعت زیادی در حال پیشرفت است!

به دنیای اقتصاد مبتنی بر تقاضا خوش‌آمدید
مهدی بهره ور یکی دیگر از شریک مؤسسان «هوم سرویز» در ادامه با تأکید بر مزیت‌های سامانه‌های مبتنی بر تقاضا (تقاضامحور) گفت: در زمان های نه‌چندان دور، برای درخواست یک سرویس می‌بایست بعد از جستجو در اینترنت و شاید در روزنامه و … سرویس‌دهنده را پیدا می کردیم و با اشخاص مختلف تماس گرفته می‌گرفتیم و زمانی را برای مراجعه حضوری تعیین و پس‌ازآن نیز باید با شک و تردید در انتظار رسیدن سرویس‌دهنده می ماندیم. سپس به روش‌های سنتی هزینه را پرداخت می‌کردیم. الآن که تاکسی موردنظر را روی نقشه می  بینیم و مدت‌زمان رسیدن آن را می دانیم، داستان انتخاب یک سرویس دهنده برای خدمتی مثل لوله کشی برایمان فوق‌العاده وقت‌گیر و خسته‌کننده است.

اما امروز سرویس‌های موبایلی مبتنی بر تقاضا، این روند فرسایشی را تبدیل به تجربه‌‌ ی خرید آسان و حتی لذت بخش برای مشتریان کرده‌اند. مزیت اصلی سرویس‌های مبتنی بر تقاضا و خریدهای معمول اینترنتی (مثل دیجی‌کالا و بامیلو) سرعت انجام کار، امکان مقایسه ی راحت و لحظه ای محصولات و خدمات مشابه، اطمینان از گارانتی و وارانتی یک برند برای خرید های مختلف و … است. خیلی از ما، با توجه به مشغله‌های زیاد کاری می خواهیم کارها با سریع‌ترین حالت ممکن انجام شوند. عبارت «آنلاین» توانسته به‌خوبی از حیثیت خود دفاع کند. برای خیلی ها آنلاین یعنی سهولت و سرعت در خرید یا دریافت خدمت.

بهره ور اقتصاد مبتنی بر تقاضا را به‌صورت فعالیت اقتصادی ایجادشده توسط شرکت‌های فناوری که تقاضای مصرف‌کننده را با تأمین سریع کالا و خدمات برطرف می‌کنند تعریف می کند و می گوید: سامانه‌های اقتصاد مبتنی بر تقاضا انقلابی در رفتار تجاری سراسر جهان ایجاد کرده است . تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده ی خدمات آنلاین و تنوع آن‌ها و به‌طورکلی رشد این صنعت در جهان، با سرعت زیادی رو به افزایش است. کسب‌وکارهای مبتنی بر تقاضا در دنیای تجارت امروز، نماینده ظهور نوآوری در فناوری هستند و توانسته اند رفتار مصرف‌کننده‌ها را نیز در سال‌های اخیر تغییر دهند. خدمات مبتنی بر تقاضا معمولاً محصول متفاوتی از بازارهای سنتی را ارائه نمی‌دهند. آن‌ها روش‌هایی را به کار می‌گیرند که همان خدمات و محصولات را با هزینه مقرون‌به‌صرفه و آسودگی بیشتر در اختیار مشتریان قرار دهند.

شریک مؤسس هوم سرویز یکی از بااهمیت‌ترین عوامل موفقیت چنین خدماتی را تسلط کامل به فضای فناوری و نحوه‌ی کاربرد آن برای توسعه کسب‌وکار دانسته و تأکید می کند: توانایی رقابت و موفقیت به‌صورت طولانی‌مدت برای این نوع کسب‌وکار مستقیماً به سه عامل وابسته است: اول قیمت‌ که همیشه جذابیت زیادی دارد دوم فناوری که باعث ایجاد تجربه استفاده شفاف، دائمی، بدون نقص و باکیفیت ثابت را برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده و نهایتاً انعطاف‌پذیری سامانه‌های ارائه ی خدمات بر پایه تقاضا، که انعطاف زیادی را در اختیار صاحبان کسب‌وکار و مصرف‌کنندگان می گذارد.

بهره ور همچنین به مزایای کسب‌وکارهای مبتنی بر تقاضا اشاره نمود و گفت: سهولت تصمیم‌گیری، آسان کردن و سرعت در انتخاب سرویس‌دهنده؛ سهولت دسترسی با آسان کردن و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات؛ سهولت انجام مبادلات با پرداخت های آنلاین که آسان و سریع هستند باعث شده این نوع کسب وکارها هم برای مصرف‌کننده و هم ارائه‌دهنده جذاب شود.

مزایای کسب‌وکارهای مبتنی بر تقاضا
کسب و کار

 اوبرسازی یا اوبر برای همه‌چیز
رامین بابایی در بخشی دیگر از این گفتگو به‌اصطلاح «اوبر برای همه‌چیز (هوم‌سرویس)» اشاره کرد و گفت: «اوبر برای همه‌چیز» به مدل کسب‌وکار بر اساس اوبر اشاره دارد. به این معنی که مشتریان بتوانند با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل به‌صورت سریع، نزدیک‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین انتخاب را برای تأمین نیازهای خودشان داشته باشند. امروزه اکثر صنایع موجود تلاش می کنند از این روش برای گسترش خدمات و فعالیت‌های خود بهره گیرند. درواقع توسعه و موفقیت شرکت اوبر انگیزه‌ای برای سایر کسب‌وکارها برای استفاده از روش‌های آنلاین مبتنی بر تقاضا شده است.
بابایی گفت: بر اساس مفاهیم منتشرشده از سوی شرکت inc ، 4 قانون اساسی برای اوبرسازی هر صنعت و کسب‌وکار وجود دارد که عبارت‌اند از:
1.    افراد تأمین‌کننده این خدمات باید از مهارت بالایی برخوردار باشند و دستیابی به این مهارت کار چندان آسانی نباشد. به این معنی که یک گروه قوی پشتیبانی خدماتی که ارائه می‌دهند را بر عهده داشته باشد؛
2.    در بخش‌های متفاوت کسب‌وکار، پتانسیل رشد و توسعه زیادی وجود داشته باشد؛
3.    خدمات باید در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأمین شود؛
4.    قیمت‌ها توسط فروشنده قابل‌کنترل باشد.
از سویی کسب‌وکارهای مبتنی بر تقاضا شرایطی دارند که تجربه ی دنیای غرب و حتی کشورمان در این زمینه آن ها را هرروز شفاف  و شفاف تر می کند. نکته قابل‌توجه در کسب‌وکارهای مبتنی بر تقاضا این است که شرکت‌هایی مثل اوبر (اسنپ و تپسی در ایران) مالک ماشین‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند نیستند. آن‌ها شرکت‌های فناوری هستند که توسط توانایی‌های خود پلی بین تأمین‌کنندگان و نیازمندان خدمات ایجاد نموده‌اند . به این معنی که آن‌ها سرمایه اولیه کمتر و ریسک کمتری ازنظر مالی متحمل خواهند شد و درعین‌حال این نوع کسب‌وکار ازنظر سوددهی کاملاً منصفانه به نظر می‌رسد. چون بخش زیادی از درآمدهای این شرکت صرف پرداخت دستمزد می‌شود. این شرکت‌ها در چنین بازاری نه‌تنها نیازمند پاسخگویی به بهترین شیوه به این نیازها هستند بلکه باید همواره چشم‌انداز آینده ازنظر نیاز جامعه و حتی شرکت‌های رقیب را نیز در نظر بگیرند.

سرمایه‌گذاری در استارتاپ های خدمات مبتنی بر تقاضا
کسب و کار

مهدی بهره ور نیز در ادامه ی این گفتگو به تشریح انواع خدمات مبتنی بر تقاضا (تقاضامحور) پرداخت. بهره  ور می گوید: کسب‌وکارهایی که بر اساس متدولوژی مبتنی بر تقاضا هم‌اکنون در حال فعالیت هستند به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند مانند خدمات تحویل مواد غذایی، حمل‌ونقل، سلامت و زیبایی و خدمات منزل.

در برخی از این گروه‌ها نیز سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته است و بازده بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند که از این میان خدمات منزل (Service Home) یکی از پرمخاطب‌ترین و روبه رشدترین نوع خدمات مبتنی بر تقاضا طی چند سال اخیر در دنیا بوده است.

خدمات منزل درواقع شاخه‌ای از سامانه‌های مبتنی بر تقاضا است که پاسخ گوی خدمات قابل‌ارائه درب منزل یا محل کار مشتریان بوده است. در این گروه از سامانه‌ها باهدف زندگی هوشمندتر با استفاده از سپردن وظایف خانه و کارهای تخصصی به متخصصین معتمد، موجبات آسودگی خیال و رضایت خانواده‌ها فراهم آورده می‌شود.

امروزه شرکت‌های زیادی با توجه به سبک زندگی متداول خدمات خود را روی برآورده کردن نیازهای خانواده‌ها متمرکز کرده‌اند. آن‌ها با شعارهایی چون “کیفیت زندگی” و “خانه‌هایی بهتر” خدماتی را ارائه می‌دهند که مشتریان آن‌ها وقت یا علاقه‌ای برای انجام آن ندارند. یکی از نکات پراهمیت در گشایش چنین کسب‌وکاری در نظر داشتن صحت و حرفه‌ای بودن افرادی است که این خدمات را ارائه می‌دهند. در تمامی این کسب‌وکارها افراد ارائه‌دهنده خدمات علاوه بر آموزش های مختلف، باید از گزینش های مخصوص برند اصلی عبور کنند. کیفیت تمامی افراد سرویس‌دهنده با امتیاز و نظرسنجی کنترل‌شده و هزینه دریافتی نیز برحسب امتیازهایی که در این فرآیند کسب کرده اند مشخص می‌شود.

نمایی از صنایع تقاضامحور در ایالات‌متحده
کسب و کار

تجربه ی جدیدی به نام هوم سرویز
هوم سرویز Home Servizee که حاصل همکاری مشترک رامین بابایی همتی و مهدی بهره ور و تیم شان در تهران است حالا به‌عنوان اولین سامانه هوشمند درخواست خدمات درب منزل و محل کار به‌صورت یکپارچه، هوشمند و مطمئن شناخته می شود

مهدی بهره ور می‌گوید: از همان ابتدای سال 95 که پروژه هوم سرویز را کلید زدیم به ایجاد یک ارزش بی‌همتا برای مشتریان و پیمانکارانی فکر می کردیم که درصدد جستجوی راه‌حل‌هایی ازاین‌دست بودند. هوم سرویز را به‌عنوان یک بازار آنلاین طراحی کردیم که در آن، هر شخصی بتوانند برای انجام کارهای موردنیازش، افراد مطمئن و توانمند را پیدا کند. از سویی بستری را برای افراد و سرویس‌دهنده‌های ماهر فراهم آوردیم تا خدمات خود را معرفی کنند. در هوم سرویز، سهولت و سرعت را هم به‌عنوان یک اصل مهم و جدانشدنی تعریف کردیم.

بابایی دیگر شریک مؤسس این استارت آپ از روند شکل‌گیری هوم سرویز می‌گوید: همچنان که سامانه هوم سرویز و تیم تشکیل‌دهنده آن رشد کرد و بالغ شد، نقش استراتژیک و مهم‌تری را نیز به خود گرفت. نقشی که از آن انتظار می‌رفت به‌عنوان اولین هوم سرویس کشور، اعتماد کاربران را به دست آورد و حالا پس از پایان پیک خدمات نوروزی، وجود مشتریان وفاداری که از خدمات دیگر هوم سرویز استفاده می کنند قابل‌اعتماد بودن سامانه را به ما نشان می‌دهد. قابل‌اعتماد بودن، استراتژیک ترین مزیت ما در بازار خدمات خانه خواهد بود.

وی تأکید کرد: امروز، هدف هوم سرویز تأمین آسودگی خیال در دریافت خدمات برای خانواده‌ها است که توانسته این هدف را با رعایت سه اصل «پاسخگویی سریع»، «کیفیت خدمات» و «امنیت»  تأمین کند.

بهره ور نیز در پایان با اشاره به انتخاب و گزینش برترین خدمات دهنده های مناطق تهران در فاز اول این استارت آپ گفت: هوم سرویز با تکیه‌بر بستر ایجادشده و حمایت و همدلی شرکای اصلی استراتژیک خود که به‌واقع سرویس‌دهندگان همکار می‌باشد تمامی خدمات قابل‌ارائه درب منزل اعم از تعمیرات، خدمات فنی، بازسازی، نظافت، جابجایی، فرهنگی و بهداشتی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و این خدمات را بر اساس نیازهای بازار و مشتریان خود توسعه خواهد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا