خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رکورد ۸ساله تولید فولادی‌ها شکست + نمودار

براساس آمارهای ارائه شده از سوی آمار ارائه شده انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در ۵ ماهه نخست امسال حجم تولید آهن اسفنجی به ۱۵ میلیون و ۶۹۴ هزار تن، فولاد میانی به ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تن و محصولات فولادی به ۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش «نود اقتصادی» براساس آمارهای ارائه شده از سوی آمار ارائه شده انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در ۵ ماهه نخست امسال حجم تولید آهن اسفنجی به ۱۵ میلیون و ۶۹۴ هزار تن، فولاد میانی به ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تن و محصولات فولادی به ۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تن رسیده است.

طبق این آمار، تولید آهن اسفنجی در  ۵ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷/۱ درصدی و نسبت به ۵ماهه سال ۱۴۰۰ رشد ۲۷ درصدی داشته است.

در بخش فولاد میانی تولید امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است. اما در بخش محصولات فولادی نیز تولید امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴/۱ درصدی و نسبت به ۵ماهه ۱۴۰۰ رشد ۲۴ درصدی داشته است.

قابل ذکر است تولید ۵ ماهه نخست امسال در هر سه بخش آهن اسفنجی، محصولات فولادی و فولادی میانی رکورد ۸ سال اخیر را شکسته است. فعالان حوزه فولاد یکی از مهمترین دلایل رشد تولید را کاهش قطعی برق در کنار بهره‌برداری از واحدهای جدید می‌دانند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا