خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | پاسخ کهنه اصولگرایان به نامه تازه رییسی

محمد توکلی، انصاف نیوز: شاید بتوان مهمترین خبر بیست و نهم فروردین را در کنار شنیده‌های تأیید نشده درباره بررسی صلاحیت‌ها، نامه ابراهیم رییسی به رییس جمهور و رییس سازمان صداوسیما دانست. رییسی هم گام با رسانه‌های تندرو جریان اصولگرا روحانی را متهم به استفاده از امکانات دولتی و صداوسیما کرده است. جالب آن که حدود هشت سال پیش رقبای دولت وقت نیز در انتخابات 88 چنین اعتراضاتی را نسبت به صداوسیما مطرح می‌کردند که در آن ایام اصولگرایان، تمام قد از دولت وقت دفاع کرده و معتقد بودند عملکرد صداوسیما در پوشش اقدامات جاری دولت امری مرسوم است و به هیچ وجه خلاف قانون نیست.

ـ به گزارش فارس ابراهیم رییسی در نامه‌ای به رییس صداوسیما نوشت: «متاسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهوری محترم که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند. از آنجا که بسیاری از برنامه‌های مزبور، جزو شئون انحصاری رئیس دولت نبوده و انجام آن‌ها متوقف به حضور ایشان نیست، از صداوسیما انتظار می‌رود با عنایت به اهداف و مأموریت‌های قانونی خود از هرگونه اقدامی که با ایجاد شائبه تبلیغ جانبدارانه به نفع یک فرد یا جریان خاص، فرآیند داوری درست و آگاهانه مردم شریف را مخدوش سازد، جدا پرهیز کند. »

ـ این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای دیگر حسن روحانی را به رعایت اخلاق دعوت کرد! به گزارش ایرنا در بخشی از این نامه آمده است: «بنده و جنابعالی پیش از آنکه حقوقدان باشیم، هر دو مفتخر به کسوت روحانیت هستیم و این انتساب، ما را به رعایت امور اخلاقی بیش از دیگران ملزم و موظف می‌نماید.»

ـ اسحاق جهانگیری در خصوص نقش مسئولان دولت پیشین که این روزها بار دیگر سودای حضور در پاستور را دارند  در پرونده بابک زنجانی گفت: «شرکت ملی نفت در دوره گذشته 50 میلیارد دلار از منابع بانک مرکزی و ذخایر ارزی کشور در اختیار شرکتی به نام نیکو قرار داد تا برای اجرای طرح‌ها این اعتبارات را به شرکت ملی نفت بدهد. 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری که به بابک زنجانی داده شد از همین محل بود که به آن شرکت دستور دادند این مبلغ را به بابک زنجانی بدهد تا او در میان پیمانکاران توزیع کند. پرداخت این مبلغ به بابک زنجانی بدون دریافت وثیقه مناسب صورت گرفته است. چند مقام دولتی روی یک برگ کاغذ امضاء کردند که این پول به یکی از بانک‌های خارج از کشور واریز شود و زمانی که امضاء می‌کردند هیچ گزارشی از وجود وسابقه‌ی چنین بانکی هم دریافت نکردند. »(خبرآنلاین)

ـ محمد جواد ظریف در پاسخ به شائبه‌های انتخاباتی مبنی بر مقصر دانستن سیاست‌های دولت در کاهش قیمت جهانی نفت در صفحه اینستاگرامش نوشت: «پس از برجام، به لطف خدا و با تلاش مدیران و کارکنان صنعت نفت، نه تنها سهم ایران از بازار جهانی نفت بازپس گرفته شد، بلکه با دیپلماسی موفق نفتی، روند نزولی قیمت‌ها نیز متوقف شد. نموداری که در گزارش دی ماه به مجلس آمده است، نشان دهنده روند کاهنده صادرات نفت ایران در سال‌های قبل از برجام و شرایط کنونی صادرات در صورت به نتیجه نرسیدن توافق موقت ژنو (صادرات صفر) و یا عدم دستیابی به توافق نهایی برجام (یک میلیون بشکه در روز) است. نمودار روند قیمت نفت (نقطه چین) نشان می‌دهد که بر خلاف تصور دوستان، شروع تحریم‌های نفتی نه تنها به بالا رفتن قیمت جهانی نفت نینجامید، بلکه با افزایش تولید عربستان و گرفتن سهم بازار ایران، روند نزولی قیمت نفت از همان ابتدای تحریم‌ها شروع شد. پس از برجام، به لطف خدا و با تلاش مدیران و کارکنان صنعت نفت، نه تنها سهم ایران از بازار جهانی نفت بازپس گرفته شد، بلکه با دیپلماسی موفق نفتی، روند نزولی قیمت‌ها نیز متوقف شد.»

 

ـ مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری، در گفتگو با ایرنا در خصوص بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: «اگر مستندات قوی مبنی بر احراز نشدن صلاحیت وجود داشته باشد، حتی در صورت صادر شدن یا نشدن حکم، این مستندات می‌تواند مبنای تصمیم شورای نگهبان قرار گیرد. اگر موارد اتهامی جدی و مستندات قوی موجود باشد، می‌تواند به عنوان مدارک قابل توجه برای رد صلاحیت منظور شود؛ یعنی الزاماً به حکم قطعی پرونده برای احراز یا احرازنشدن صلاحیت نیاز نیست. اما اگر در پرونده مدارک و مستنداتی اطمینان بخش از وجود اتهام بزه به افراد برای ارزیابی شورای نگهبان وجود داشته باشد، این مرجع بر اساس آن می‌تواند تصمیم گیری کند.»

ـ به گزارش ایسنا محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص کاندیداتوری اسحاق جهانگیری گفت: «در حال حاضر رویکرد برخی منتقدان این است که بخش خالی لیوان را نشان دهند، مختصات موجود را با وضع مطلوب مقایسه می‌کنند. واقعیت این است که این لیوان باید پر شود و ما نسبت به وضعیت ایده آل فاصله داریم. اما اگر کسی می‌خواهد واقعاً کارآمدی دولت را ببیند این را نسبت به روز نخست که ما دولت را تحویل گرفتیم با آن مختصات مقایسه کند و اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد در سال 96 به کجا می‌رسیدیم. به همین جهت دولت نیازمند است نسبت به این تبیین اقدام کند و به همین جهت اقدام آقای جهانگیری اقدام ارزشمندی است که در جهت دفاع از عملکرد دولت وارد این صحنه شدند و حتماً در مناظرات تلاش می‌کنند نسبت به عملکرد دولت و واقعیت‌ها روشنگری کند. بنای دولت در چهار سال گدشته این نبود و نیست که بیاییم هر روز جامعه را متشنج کنیم و به گم به گم راه بیندازیم، کاغذ دربیاوریم و نشان دهیم. هر چیزی بود قوه قضاییه رسیدگی می‌کند؛ البته متأسف هستیم از اینکه در برابر این روش اخلاق مدارانه دولت، عده‌ای آمدند که تا دیروز نه تنها به ما بلکه به دستگاه قضا پاسخگو می‌بودند و در حال حاضر یک وجه طلبکاری دارند. »

ـ محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص نامزد نهایی جریان اصلاحات در انتخابات 96 اظهار کرد: «حضور و ثبت نام افراد طبیعی است و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد البته نامزد اصلی ما آقای روحانی است. امیدواریم با انسجام اصلاح طلبان رأی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از دوره قبل باشد.» (ایرنا)

ـ به گزارش فارس علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات 96 که در انتخابات اخیر مجلس ناکام ماند گفت: « در کشور ما شفافیت وجود ندارد، اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بسته است و کسی نمی‌داند در آن چه می‌گذرد، اصلاً کسی جرات ندارد بگوید که در اقتصاد کشور چه می‌گذرد. وزیر اقتصاد جرات دارد یا رییس بانک مرکزی؟ همه دارند فرار می‌کنند و تقصیر را گردن قبلی‌ها می‌اندازند. قبلی‌ها هم در اقتصاد تقصیر داشتند و آن تقصیر امروز به دولت فعلی هم منتقل شده اما میزان تقصیر دولت فعلی هم در اقتصاد مشخص است و آنان دارند وضعیت را در حالتی بسیار بحرانی‌تر به آیندگان تحویل می‌دهد. تجار در دولت تکیه به قدرت زده‌اند و خودشان هم بعضاً از وضعیت فعلی استفاده می‌کنند.»

ـ معصومه ابتکار در گفتگویی با ایسنا در واکنش به تخریب‌های ملموس روزها اخیر علیه اقدامات دولت روحانی گفت: «رعایت اخلاق در انتخابات حائز اهمیت است. باید تلاش کنیم یک انتخابات سالم، خوب و اخلاقی رقم بزنیم، نه اینکه موفقیت در رقابت‌ها به هر قیمتی به دست بیاید و خدای ناکرده مبانی انسانی و اخلاقی را فراموش کنیم یا اصولی را که شالوده انقلاب اسلامی بر آن نهاده شده، به خاطر پیروزی خود نادیده بگیرم و زیر سؤال ببریم.»

ـ حسین نقوی حسینی، نماینده مجلس، درباره انتخابات 96 گفت: « ما باید به برنامه و نه آدم‌ها رأی دهیم، در حالی که اینگونه نیست، ما دولتی انقلابی هستیم که دولت استکبار با ما آرام  نخواهد داشت، این موضوع زیرکی و باهوشی می‌خواهد. باید مراودات و تعاملات اصلاح شود.»(ایسنا)

لازم به یادآوری است که این نماینده مجلس در دوره‌های گذشته انتخابات «برنامه‌های احمدی نژاد» را اصلح تشخیص داده بود!

ـ به گزارش ایسنا حمیدرضا جلایی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات 96 گفت: « در زمان آقای هاشمی ایشان بدون ناراحتی موضوع توسعه اقتصادی را پس از جنگ شروع کرد و در قضیه سال هشتاد و هشت هم آن خطبه مشهور را خواند و چند راه حل پیشنهاد کرد که هنوز هم راه حل کشور همان‌ها است و تا آخر هم پای حرف‌هایش ایستاد و کاری کارستان انجام داد و امروز که آقای احمدی نژاد به سیم آخر زد و در انتخابات ثبت‌نام کرد مشخص شد که با بصیرت کیست و بی بصیرت کدام است.»

ـ محسن رضایی در پاسخ به پرسشی درباره پیش بینی‌اش از دولت آینده گفت: «این احتمال که  دولت بعد، ادامه دولت فعلی باشد و همین مسیر را بدون تغییر اساسی ادامه دهد، منتفی نیست و این احتمال هم قوی است که دولت انقلابی با تحولاتی برای کارآمدی و  نجات اقتصاد روی کار بیاید. همچنین احتمال این که انتخابات به دور دوم کشیده شود، زیاد است اما در هر حال  آنچه برای ما  اهمیت دارد، تشکیل دولت اصلح است ضمن آنکه تفرقه و رقابت غیر موجه میان نامزدهای انتخاباتی را  موجب ناکارآمد شدن دولت آینده می دانیم.»(ایسنا)

ـ به گزارش ایلنا محمود واعظی در خصوص نوع عملکرد انتخاباتی رقبای دولت اظهار کرد: « آنچه ما با آن مخالف هستیم و برایمان فضای مجازی و غیرمجازی تفاوتی ندارد تخریب است. ما می‌گوییم نباید فضای مجازی ابزاری برای تخریب شخصیت‌ها شود. ما معتقدیم فضای مجازی می‌تواند بدون هزینه‌های بالا از جمله پول کاغذ و پوستر محلی برای تبلیغ کاندیداها باشد. مردم هم باید به برنامه‌های کاندیداها رأی بدهند. الان متاسفانه موجی راه افتاده است و برخی گروه‌ها بدون هیچ اساس و اصولی با عدد و رقم‌های ساختگی دولت را تخریب می‌کنند، این درست نیست برای همین من فکر می‌کنم فضای مجازی باید باز باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.»

ـ جعفرزاده، نماینده مجلس، در گفتگو با ایلنا گفت: «فضا برای پیروزی آقای روحانی مساعد است. متاسفانه اصولگرایان، جمنا یا همان اقتدارگرایان هیچ دستاوردی نداشته‌اند و مردم به درستی کاندیدایی که معرفی می‌کنند را با احمدی‌نژاد مقایسه می‌کنند. زمانی به احمدی‌نژاد لقب رجایی زمان می‌دادند اما این‌طور درآمد و حالا رئیسی را با شهیدمظلوم بهشتی مقایسه می‌کنند و باید ببینیم چه خواهد شد. اصولگرایان هیچ راه‌کار و تاکتیکی ندارند، جز تخریب عملکرد دولت فعلی و با این حرف‌ها راه بجایی نخواهند برد. »

ـ محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد، اعلام کرد نامزد نهایی جمنا کابینه‌اش را هم در ایام انتخابات معرفی خواهد کرد: « در بین ۲۷ قشر جبهه مردمی، مشاوران حوزه‌های مختلف انتخاب شده‌اند که می‌توانیم افراد را به عنوان همکاران گزینه نهایی پیشنهاد دهیم اما شخص کاندیدا است که در این باره تصمیم می‌گیرد، بنابراین زمانی که گزینه نهایی جمنا مشخص شود  کابینه‌اش را معرفی می‌کند.»

ـ سید ابراهیم رییسی در خصوص نظرش درباره دو جریان عمده سیاسی کشور اظهار کرد: «زندگی و معیشت، رفاه اجتماعی و کرامت مردم دچارآسیب شده و حل این مسائل جز با همکاری همه مردم و دلدادگان انقلاب امکان ندارد. اصولگرا و اصلاح‌طلبی  که در خط امام با نگاه امام و با دغدغه امام به رشد و تعالی کشور فکر می‌کنند و به دغدغه‌های مردم اهمیت می‌دهند، می‌توانند در عرصه کشور فعال باشند. »

ـ عزت الله ضرغامی در خصوص حضور جهانگیری در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «معتقدم کاندیدای پوششی برای رئیس جمهور مستقر کار شایسته‌ای نیست. باعث تنزل جایگاه او خواهد شد. در واقع با صدای بلند اعلام می‌کنیم که رئیس‌جمهور برای سرپا ماندن احتیاج به داربست دارد.»

ـ به گزارش دولت بهار محمود احمدی نژاد در گفتگو با ماهنامه نبض اقتصاد گفته است: «ما جامعه را استاتیک نمی‌بینیم و اعتقاد داریم که جامعه دینامیک و پویا است. در 8 سال دوره ریاست جمهوری بنده، اقداماتی را شروع کردیم، اما مکمل و اقدام بعدی باید اصلاح ساختار تصمیم‌گیری باشد. ما برای پیشرفت نیازمند تصمیم‌های بزرگ و کلان هستیم و ساختارها باید اجازه اعمال چنین تصمیم‌هایی را بدهد. اگر ساختارها به‌گونه‌ای تعریف شد یا به‌هم گره خورد یا انحراف از قانون اساسی را موجب شد، طبیعی است که این ظرفیت محدود می‌شود و درچنین شرایطی قادر به تصمیم‌گیری نخواهیم بود. همانطور که در کنفرانس خبری هم اعلام کردم باید ساختار تصمیم‌گیری در کشور را اصلاح کنیم. هم اکنون همه نهادها از جمله مجلس، صدا و سیما و.. در همه تصمیم‌گیری‌ها نقش دارند وباید به نسبتی که در تصمیم‌گیری نقش‌آفرینی می‌کنند مسئولیت هم بپذیرند.

در واقع توزیع اختیارات و مسؤولیت‌ها باید دارای توازن باشد، در کشور ما فضا به‌گونه‌ای شده که به‌تدریج اختیارات به سمت دیگری رفته و مسئولیت‌ها به سوی دیگر و همین مسئله مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است. یعنی امروز شرایط کشور به‌گونه‌ای شده است که باید پیچیده‌ترین مباحث اقتصادی را به تصویب افرادی برسانیم که تخصص لازم در این خصوص را ندارند.»

ـ اسنفندیار رحیم مشایی با انتشار نامه‌ای سرگشاده به معاون اول دستگاه قضا نسبت به اظهارات اخیر اژه‌ای اعتراض کرد. بخشی از این نامه به نقل از دولت بهار:

«برادر گرامی!
پیشنهاد بنده به جنابعالی این است که اگر مردم را دست کم می‌گیرید، لااقل با جایگاه خود چنین برخوردی نکنید. مسند قضا، به نحوی جانشینی خداست. این حقیر  خودم  و شما را از خشم خدا و نیز از خشم خلق انذار می‌دهم. یقین داشته باشید که اقدام امروز شما درباره دیگران، سرنوشت فردای خودتان خواهد بود.

جناب آقای اژه‌ای!
مفتوح بودن طولانی مدت یک پرونده، نقطه ضعف متهم آن پرونده نیست، اگر قرار باشد ضعفی بر این مساله عنوان شود، این ضعف به دستگاه قضایی مربوط می‌شود که به هر دلیلی نتوانسته مانع از اطاله دادرسی شود. »

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. همه اين اقدامات تخريبى حاكى از سرريز شدن كاسه صبر اقتدار طلبانست بدجورى براى پاستور بى قرارى ميكنند. ديروز جهان نيوز در مطلبى تحت عنوان « چشمك پاستور براى اصولگرايان » عطش شديد اين عده را برملا كرد !

    1. داداش ،خزانه پاستور را دور اطرافیان روحانی خالی کردند حالا صبر کن روحانی بره ببین عطش این آقایان بیشتر بوده یا آن ها؟ 4 سال بیت المال (پول من و تو ) را خوردند به جای عذر خواهی از مردم تازه طلبکار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا