خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه سرگشاده عبدالله رمضان زاده به اعضا حقوقدان شورای نگهبان

عبدالله رمضان زاده فعال سیاسی اصلاح طلب در نامه سرگشاده به اعضا حقوقدان شورای نگهبان، از آنها درباره ی نامه ی اخیر آیت الله جنتی پرسش هایی را مطرح کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن نامه ی آقای رمضان زاده که در دولت سیدمحمد خاتمی، سخنگوی آن دولت بود، به نقل از کانال تلگرامی او در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم حقوقدان ‌دان شورای نگهبان

باسلام

در چند روز اخیر نامه‌ای از سوی دبیر محترم شورای نگهبان که در آن به مساله حضور اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراهای شهر اشاره شده، منتشر گردیده است.

در خواست دارم که اساتید محترم حقوقدان عضو شورای نگهبان به چند سوال زیر پاسخ دهند:

یک- آیا این نامه نظر شخصی دبیر محترم شوراست یا نظریه شورای نگهبان؟ چون در متن اشاره‌ای به تشکیل جلسه خاصی در شورای نگهبان در این زمینه نشده است.

دو- آیا شورای نگهبان مرجع صدور فتوای شرعی است؟ مشهور است افتا فقط در صلاحیت مراجع محترم تقلید و رهبری است و شورای نگهبان شان افتا ندارد.

سه- آیا شورای نگهبان مستقلا اجازه اظهار نظر در مورد قوانین بدون استفسار از ناحیه مقام‌های قانونی را دارد؟

چهار- آیا تفسیر قوانین عادی بر عهده مجلس شورای اسلامی است یا شورای نگهبان؟

پنج- شورای محترم نگهبان در هنگام تصویب قانون انتخابات شوراها در این مورد خاص چه نظری ارائه داده است؟

شش- آیا همه کلمات رهبر فقید انقلاب حکم فتوا دارد یا اینکه ایشان می‌بایست در مقام افتا سخنی گفته باشند که حکم شرعی تلقی شود؟ زیرا اگر همه کلمات ایشان فتوا باشد برخی نظرات ایشان درباره شورای نگهبان بسیار قابل تامل خواهد شد.

هفت- در نهایت آیا شورای محترم نگهبان حق نظارت بر انتخابات شوراهای شهر را نیز برای خود قائل است یا قانونا نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس شورای اسلامی است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آیت الله نوری همدانی: چون و چرا کردن در مقابل شورای نگهبان گناه است…….
    جناب رمضان زاده عزیز ، با قدیسان چون و چرا نکنید گناه ست

  2. با سلام
    الان بیش از دموکراسی به اقلیت ها میدان داده ایم. لطفا تعداد نمایندگان آنها را با درصد جمعیت آنها در نظر بگیرید. علاوه براین اگر مواظب نباشیم کشور ما مثل اروپا و آمریگا به دست اقلیت یهودی اداره خواهد شد چون دموکراسی فعلا در دنیا به تبلیغات بستگی دارد و تبلیغات به پول . پول هم که دست یهودی های دنیاپرست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا