خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانیل داوری: آرزویم حضور در جام جهانی است

اینتراخت براونشوایگ که دانیال داوری، دروازه‌بان ایرانی را در اختیار دارد، این هفته‌ باید با ماینتس در بوندسلیگا بازی کند. تیمی که داوری پیش از آن در آن بازی کرده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، دانیل داوری، دروازه‌بان اینتراخت براونشوایگ در گفت و گو با سایت باشگاهش به صحبت درباره این بازی و تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است که در زیر می‌خوانید:
 
 
* برابر شالکه در بازی قبلی شکست خوردید. نظرت در مورد شکست در این دیدار چه بود؟
 
– شرایط خوبی داریم. روز یکشنبه تمرینات خوبی داشتیم و خیلی به آن شکست فکر نکردیم. مربی می‌خواست که ما دوباره تمرکز خودمان را معطوف به تمریناتمان کنیم. خیلی خوب است که در ابتدای فصل قرار داریم. باید به بازی بعدی خود فکر کنیم و آن شکست را فراموش کنیم. خیلی مهم است که پس از شکستی به آن صورت روی بازی بعدی خود تمرکز کنیم. هر چند اواخر بازی با شالکه برای ما خیلی تلخ بود و شکست بدی را متحمل شدیم، نشان دادیم که تیمی خوب هستیم. ما برابر یک تیم مدعی بازی داشتیم.
 
 
* تو در آن دیدار نقش خوبی در گل‌های تیمت ایفا کردی، آیا می توانی این روند را ادامه دهی؟
 
– ما خیلی زود توانستیم از حریف خود جلو بیفتیم. نکته مثبت این است که ما توانسته‌ایم در دو بازی خود چهار گل را به ثمر برسانیم. این یک پیشرفت برای ماست. ما توانسته‌ایم گل‌های خوبی را به ثمر برسانیم. این گل‌ها نتیجه‌ تمرین‌های سخت ماست.
 
 
* پس از ورود پتکو بنجامین از تیم جوانان‌تان چطور می توانی نقش یک بازیکن با تجربه را ایفا کنی؟
 
– بنی در حال خو گرفتن به شرایط جدید است. او تجربه خوبی دارد و در حال رشد است. به نظر من سن ربطی به تجربه یک فرد ندارد. بنی یک دروازه‌بان بسیار خوب در تیم است. همه ما این بازیکن را قبول داریم. تمرین با او برای من خیلی اتفاق خوبی است. ما هر دو همدیگر را حمایت می‌کنیم.
 
 
* فوتبالت را از ماینتس شروع کردی و هفته‌ آینده برابر این تیم بازی داری. نظرت درباره بازی با این تیم چیست؟
 
– بله! همین طور است. من شش سال در ماینتس بازی کرده‌ام و در آنجا به یک فوتبالیست تبدیل شدم. برای مدت های زیادی کیلومترها از خانه‌ام به محل تمرین می‌رفتم تا بتوانم برای تیمم بازی کنم. من در تیم جوانان ماینتس تجربه زیادی کسب کرده‌ام و چیزهای زیادی به این باشگاه بدهکارم. حتی استفان کوهنرت، مربی دروازه‌بان‌های ماینتس فوتبال من را شکل داد و من را به یک دروازه‌بان حرفه‌ای تبدیل کرد. چون که با تیم اصلی ماینتس نیز بوده‌ام، چند بازیکن اصلی آنها را می‌شناسم که اکنون با آنها در ارتباطم، با وجود آنها می‌خواهم برابر ماینتس بهترین عملکردم را نشان دهم. هر چند این بازی با بازی‌های دیگر فرق می‌کند، اما امیدوارم که بتوانیم بهترین نتیجه‌ را از بازی ماینتس بگیریم.
 
 
* تو 14 سال به عنوان دروازه‌بان هندبال بازی کردی. آیا مهارت خاصی در دروازه‌بانی هندبال به دست آورده‌ای که در فوتبال به دردت بخورد.
 
– بله! صددرصد به عنوان دروازه‌بان هندبال شما این را یاد می‌گیرید که از توپ نترسید. این چیزی بود که من خیلی سریع آن را در هندبال یاد گرفتم. شما در هندبال اغلب تحت فشار هستید و باید با قسمت‌هایی از بدن‌تان جلوی توپ را بگیرید. همه این عکس‌العمل‌ها تمرین شده است. در نهایت خوشحالم که فوتبال را انتخاب کردم.
 
 
* تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 برزیل راه پیدا کرده است. آیا آرزو داری در جام جهانی بازی کنی؟
 
– بله! البته. اگر به تیم ملی دعوت شوم بهترین عملکردم را برای تیم ملی ایران نشان خواهم داد. اگر به جام جهانی 2014 برزیل بروم، رویایم به حقیقت خواهد پیوست. فکر می‌کنم آرزوی هر فوتبالیستی است که در جام جهانی بازی کند. تلاش می‌کنم تا در تیم باشگاهی‌ام عملکرد خوبی داشته باشم تا به تیم ملی دعوت شوم. همچنین بازی‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا را نیز در پیش داریم که می‌تواند برای آمادگی من مهم باشد. در تیم ملی شما وقتی برای سرگرمی نخواهی داشت، بلکه سفرهای زیادی را در پیش دارید و باید تمرینات زیادی انجام دهید.
 
 
* ماینتس اکنون در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارد و در شش دیدار اخیر خود تنها یک امتیاز کسب کرده است. نظرت درباره عملکرد سرمربی ماینتس چیست؟
 
– ماینتس اکنون تحت فشار قرار دارد تا به پیروزی برسد و شرایط خود را تغییر دهد. آنها در بازی قبلی برابر بایرن‌ مونیخ عملکرد خوبی از خود نشان دادند و نیمه اول را برنده بیرون آمدند. ماینتس تیم بسیار خوبی است و مربی خوبی در اختیار دارد.
 
 
* و سوال آخر. نظرت درباره شرایط فعلی تیمت چیست؟
 
– ما مقابل ولفسبورگ عملکرد خوبی از خود نشان دادیم. امیدوارم که بتوانیم در بازی خارج از خانه نیز نتایج خوبی بگیریم. حتی بازی برابر شالکه نشان داد که ما پیشرفت خوبی ‌کرده‌ایم. مطمئنم که می‌توانیم نتایج خوبی در این فصل بگیریم. امیدوارم که بتوانیم از این شرایط خارج شویم و نتایج خوبی را کسب کنیم. بازی‌های اخیرمان و گل‌هایی که به ثمر رساندیم، شجاعت و اعتماد به نفس زیادی به ما داده است. تیم اکنون روحیه خوبی دارد ، حتی اگر این حال و هوا برای ما غیر عادی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا