خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رقیب اصولگرای روحانی به کمتر اصولی پایبند است»

صاحب امتیاز پایگاه خبری انتخاب درباره‌ی تخربب دولت روحانی توسط رسانه‌های اصولگرا گفت: متاسفانه این اخلاق ناپسند انتخاباتی تبدیل به امری رایج شده است. در انتخابات پیش رو نیز، متاسفانه هر دو سو دست به اقدامات مشابه می‌زنند. گو آنکه رقیب روحانی که ذیل عنوان اصولگرایی فعالیت می‌کند، به کمتر اصولی پایبند است و برای حذف رقیب، هر آنچه که از دستشان برآید، انجام می‌دهند.

«مصطفی فقیهی» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: همواره در تاریخ انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی، «تخریب» به عنوان یکی از راهکارهای رایج و سنتی برخی ستادهای انتخاباتی مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته‌های دور، برای کسب قدرت، بسیاری به حذف و ترور رقبا روی می‌آوردند اما امروزه در شیوه‌های مدرن، جنگ روانی و ترور شخصیت جای خود را به ترور فیزیکی داده است.

فقیهی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های ستادهای انتخاباتی، مجریان سعی می‌کنند از طریق عوامل تبلیغاتی جنگ روانی و با استفاده از وسایل ارتباط جمعی، شخصیت‌های مطرح و مؤثر را به زیر ذره ببین کشیده و از راه‌های بزرگ نمایی، ارائه‌ی اطلاعات ساختگی و جعلی، مدرک سازی، شهادت‌های دروغ، تحریف حقایق، آنان را ترور شخصیت کنند؛ و خب در برخی موارد، چنین روش شوم و غیراخلاقی منتج به تسخیر افکار عمومی و تغییر نگرش و رفتار مخاطبان شده است. در کشور ما، اما دامنه‌ی عمل به این تئوری، آنقدر مهوع و آزاردهنده می‌شود که مخاطب، بیش از آنکه تاثیری در راستای جناح و گروه منتشر کننده بپذیرد، بیشتر تاثیری عکس می‌گذارد. آنهم به این دلیل است که دروغ‌های منتشره، بعضاً به قدری بزرگ است که «مخاطب آگاه» چندان توجهی به آن نمی‌کند؛ گو آنکه در میان گروه‌های متنوع مردم، تأثیر خود را می‌گذارد اما به دلیل تأثیر منفی بر ذهن مخاطب آگاه، باعث تأثیر عکس می‌شود!

مشاور مطبوعاتی مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: چندان که شاهد بودیم، در انتخابات سال 76، جریان راست آنچنان حملات تند و بعضاً غیراخلاقی را نثار رقیب اصلاحگرای خود کرد که باعث انزجار و تنفر گروه‌های وسیعی از مردم شد. و نهایتاً شد آنچه شد! در حالی که کمتر کسی تصور می‌کرد خاتمی پیروز میدان شود اما با فاصله‌ای سنگین، انتخابات را در برابر ناطق نوری پیروز شد. با این حال، و با وجودی که مردم نشان داده‌اند که این شیوه‌ها موفق نبوده و هر گونه تخریب شخصیت دیگران کاملاً جواب عکس می‌دهد، اما ستادهای جنگ روانی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با همان شیوه‌ی کهنه، نسبت به تخریب رقیب، تکرار و اصرار می‌کنند.

faghihi mostafaفقیهی درباره‌ی مهندسی انتخابات احمدی‌نژاد در سال 84 و استفاده از تخریب برای پیروزی گفت: در سال 84 صداوسیما آشکارا به حمایت از محمود احمدی‌نژاد پرداخت و او را به عنوان یک چهره‌ی مردمی و نماد اپوزسیون داخلی در برابر دولت وقت، قرار داد. و آنچنان شد که دیدیم! متاسفانه همان اشتباه استراتژیک صداوسیما، و البته اتفاقات بسیاری دیگر، منتج به پیروزی آقای احمدی‌نژاد شد. او البته به‌جز صداوسیما مدیون تندروی‌ها و حملات سنگین اکبر گنجی و امثالهم علیه هاشمی بود که توانست رندانه بر امواج ضدهاشمی (که آن روزها به‌عنوان نماد حاکمیت مطرح بود) سوار شود و با تخریب تندروهای اصلاحات علیه هاشمی، بازی را به سود خود رقم بزند. احمدی‌نژاد اما فرهنگ تخریب را به فرهنگی عمومی تبدیل کرد. اگر تا پیش از احمدی‌نژاد این رفتارها، در خفا و در پشت پرده انجام می‌شد، او رسماً در برابر تلویزیون، دست به تخریب انتخاباتی زد و جامعه را دوقطبی کرد. چندان که او با همین روش تبلیغی منحصربفرد خود به «بگم بگم» مشهور شد!

صاحب امتیاز پایگاه خبری انتخاب درباره‌ی تبلیغات قالیباف در چند دوره‌ی کاندیداتوری نیز گفت: تبلیغات زمانی آزاردهنده‌تر و تبدیل به گناهی کبیره می‌شود که از امکانات دولتی و بودجه‌ی بیت المال، برای تخریب و حذف رقیب، استفاده می‌کنند. برخی افراد از جمله آقای قالیباف، سه دوره‌ی مکرر است که همزمان شهردار است و کاندیدای ریاست جمهوری نیز می‌شود! یکبار در سال 88 ایشان کاندیدا شد، ستادهای خود را در سطح وسیع راه اندازی کرد و دست آخر استعفا داد. یکبار دیگر که سال 92 کاندیدا شد و در برابر روحانی شکست خورد. اینبار نیز همزمان کاندیدا شده و از مسوولیت خود استفعا نداده است. جالب هم اینکه آقای چمران گفته‌اند آقای قالیباف، برای تبلیغات انتخاباتی مرخصی می‌گیرند! مگر می‌شود رییس یک مجموعه‌ی عریض و طویل مثل شهرداری تهران، برای کاندیداتوری در عرصه‌ی انتخابات ریاست جمهوری مرخصی بگیرد؟ این شوخی است یا توهین به شعور و آگاهی مردم؟!

فقیهی در پایان گفت: در سه دوره‌ی انتخاباتی اخیر، توجه به اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی قالیباف نیز خود حکایت از رفتار خلاف قانون ایشان دارد. اخیراً نیز مشاهده شد که شهرداری تهران در اقدامی عجیب، با قصد ساماندهی تجمع مردمی در دعوت از آقای قالیباف برای حضور در انتخابات دست به اقدام عجیبی زد تا به زعم خود نوستالژی انتخاباتی آیت الله هاشمی را تکرار کند. متاسفانه شنیده شده شهرداری به نحوی که برای تمام ۳۵۴ سرای محله شهر که طبق قانون عام المنفعه و مستقل از سیاست‌اند اتوبوس اختصاص داده و اجبار کرده است که اعضای سراهای محلات روز شنبه [روز ثبت نام خود] مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کنند. این امر همچون سال ۹۲ سوء استفاده از بیت المال است؛ آیا شهردار تهران این هزینه‌ها را براساس حقوق هفت میلیون تومانی خود، شخصاً پرداخت می‌کند یا از بودجه شهر بهره مند است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای فقیهی و دوستان انصاف ظاهرا زمینه سازی های رد صلاحیت یا تخریب گسترده تر در راهه مثل همین رد صلاحیت اقلیتها و بعد تهدید چندباره […] و […] و حتا بعد از رد کردن علی لاریجانی اینبار تهدید و تاکید کدخدایی و …. به نظرم آقای روحانی همین امروز باید خیلی از واقعیتهای این چند نفر رو بگه بدون پرده پوشی و بی خوف از رد صلاحیت باعث رضایت خدا و مردم بشوید … نگرانم

  2. زمان ساخت فیلم تبلیغات انتخاباتی سردار رضایی ، فیلمبردار که از دوستان او بود به اقا محسن گفت که تو هم اگر دستی در ترانزیت مواد مخدر داشتی امروز محتاج پول برای هزینه تبایغات نبودی . کنایه فیلمبردار به کدام رقیب اقا محسن بود ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا