خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مغز هنگام پلک زدن، از محیط عکس می‌گیرد

گروهی از دانشمندان بین‌المللی دریافتند که یک ناحیه در مغز به نام “قشر پیش‌پیشانی میانی” در به یادآوری محیط اطراف ما به هنگام پلک زدن نیز نقش دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، همیشه یک راز راجع به پلک زدن ما وجود داشته است و آن سوال این بوده‌ است که چرا به هنگام “پلک‌زدن” محیط اطراف تاریک نمی‌شود؟

به طور کلی، انسان‌ها هر ۵ ثانیه یک بار، پلک ‌می‌زنند که علت آن هم مرطوب نگاه داشتن محیط چشم است.

حال دانشمندان آلمانی و آمریکایی دریافتند که یک ناحیه در مغز وجود دارد که در زمان پلک‌ زدن ما که کسری از ثانیه طول می‌کشد، یک عکس از محیط اطراف می‌گیرد.

این ناحیه در مغز به خاطر می‌آورد که ما در هر لحظه شاهد چه‌ چیزی بوده‌ایم سپس در هنگام پلک ‌زدن تصاویر ثبت شده را در کنار هم قرار می‌دهد تا یک تصویر مداوم تولید شود.

محققان می‌گویند، این ناحیه که در حافظه کوتاه مدت ما دخیل است، به ما اجازه می‌دهد که از محیط اطرافمان یک دیدگاه ثابت در ذهن نگه‌ داریم حتی با وجود این‌ که مرتبا دید ما قطع می‌شود.

یک تیم بین‌المللی از محققان از جمله محققان دانشگاه “نیویورک” این پژوهش را انجام دادند و اظهار کردند که ناحیه مذکور “قشر پیش‌پیشانی میانی” نام دارد.

در آناتومی مغز پستانداران، قشر پیش‌پیشانی قسمتی از قشر مغز است که قسمت جلویی لوب پیشانی را در بر می‌گیرد.

این قسمت از مغز در فرایندهایی مثل برنامه‌ریزی رفتارهای شناختی پیچیده، بیان شخصیت، تصمیم‌گیری و تعدیل رفتار اجتماعی نقش دارد. در واقع فعالیت اصلی این قسمت از مغز تنظیم اعمال و افکار بر اساس اهداف درونی است.

علاوه بر آن، با این تحقیق جدید ثابت شد که “قشر پیش‌پیشانی میانی” در به یادآوری محیط اطراف ما به هنگام پلک زدن نیز نقش دارد.

برای آزمایش این پروژه، محققان الکترودهایی را در مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا