خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گاف فرمانداری باقی مانده از دولت احمدی‌نژاد

روز پنجشنبه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران زیر مجموعه‌ی فرمانداری تهران استفاده از تصاویر امام و رهبری در تبلیغات را ممنوع اعلام کرد؛ جمعه هم این دستور تکذیب شد! دستوری که بارزترین مصداقش، پوسترهای ائتلاف خبرگان مردم به سرلیستی هاشمی رفسنجانی بود!

به گزارش انصاف نیوز، تا چند ماه پیش طبق اعلام مسوولین، بالای 95 درصد از فرمانداران منصوب دولت احمدی‌نژاد در دولت جدید نغییر کرده‌اند، اما فرماندار پایتخت که ابرشهر تهران هم جزو آن است هنوز یک احمدی‌نژادی باقی مانده است.

عیسی فرهادی که در آبان ماه 91 یعنی 7 ماه پیش از انتخابات 92 از استانداری البرز به فرمانداری تهران منصوب شد، یکی از مدیران همراه و معتمد آن دولت بود.

مهرماه سال گذشته، سایت اصولگرای صراط به نقل از یک منبع خبری نوشت: «نیروهای دو آتشه‌ی حامی احمدی نژاد، این روزها در دولت روحانی نیز خود را به هر طریقی بالا می‌کشند. … فرهادی از نزدیکان و حامیان جدی جبهه پایداری بوده و در ایام انتخابات ریاست جمهوری پیشین، حمایت گسترده‌ای را از این جریان سیاسی کرده بود».

این سایت که در زمان احمدی‌نژاد از او حمایت می‌کرد، ادعا می‌کند که عیسی فرهادی استاندار سابق البرز در دوران احمدی‌نژاد که دارای مشاغل متعدد در دولت نهم و دهم بوده، با حمایت «سید صفدرحسینی»، از مدیران عالی‌رتبه‌ی اقتصادی دولت کنونی و از چهره‌های اصلاح‌طلب، همچنان فرماندار تهران باقی مانده است: «نیروهایی که روزی در زیر پرچم احمدی‌نژاد هر انتقادی به او و سیاست‌های احمدی‌نژاد را بر نمی‌تافتند، حال در دولتی جای خوش کرده‌اند که منتقد جدی شخص و سیاست‌های احمدی نژاد است».

ابتدای اردیبهشت امسال، خبرآنلاین در گزارشی با تیتر «تغییر فرمانداران و بخشداران در دولت یازدهم چگونه پیش می‌رود؟/ده ماه سخت پیش روی دولت»، نوشت:

«از همان آغاز به کار دولت یازدهم که انتصاب استانداران در آن با روندی طولانی و طی 7 ماه انجام شد، قابل تصور بود که تغییر فرمانداران و بخشداران از آن هم طولانی‌تر خواهد بود. این امر بارها اعتراض حامیان دولت را به دنبال داشته و البته سیاسی‌ترین وزارتخانه دولت را ناگزیر به پاسخگویی کرده است. این موضوع البته از دید رییس جمهور هم دور نماند تا آنجا که در روزهای پایانی سال گذشته نسبت به استفاده از افراد غیر همسو با سیاست‌های دولت در مناصب سیاسی تذکر داد. … با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس در پایان سال جاری، استمرار فعالیت مدیران دولت قبل در سطح استان‌ها نگرانی‌هایی را برای حامیان دولت ایجاد کرده است. … ده ماه باقی مانده تا انتخابات بدون شک ده ماه سخت برای وزارت کشور خواهد بود. آیا وزارت کشور می‌تواند نگرانی حامیان دولت در سطح استان‌ها را برطرف کند و دست کم از ادامه فعالیت فرمانداران و بخشداران غیرهمسو با سیاست‌های دولت اعتدال جلوگیری کند؟ باید منتظر ماند و دید».

 

تلاش برای رویگردانی از کاندیداتوری!

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی چند ماه پیش به صراحت گفته بود: «خبرهایی که به ما می‌رسد این است که مخالفان دولت و وزرای پیشین به صورت جدی در اغلب استان‌ها مشغول فعالیت‌های انتخاباتی شده‌اند. این هیچ ایرادی ندارد و حق آن‌هاست، اما متاسفانه روش نامانوسی را در پیش گرفته‌اند که این نه تنها خوب نیست که مضر منافع ملی است. مخالفان دولت به صورت جدی به دنبال ایجاد نگرانی در بین نیروهای معتدل هستند. تهدیدات مختلفی صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود نیروهای مردمی و معتدل شهرستان‌ها از کاندیداتوری روی گردان شوند …».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا