خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع از #تغییرات_ملموس هورالعظیم

انعکاس عکس و نظر یک محیط بان درباره ی پرآب شدن تالاب هورالعظیم در دو سال اخیر، واکنش رقبای انتخاباتی حسن روحانی را در پی داشت.

به گزارش انصاف نیوز، تعدادی از کانال های تلگرامی هوادار قالیباف و رئیسی با نادیده گرفتن برنامه های دولت روحانی در احیای تالاب ها، این جمله را به صورتی گسترده منتشر کرده اند که: «کار باند اعتدال به جایی رسیده که تحولات جوی را هم به حساب کارنامه ی دولت می زنند؟».

«احمدوندی»، رییس اداره محیط زیست دشت آزادگان با انتشار عکسی که در حال قایقرانی در هورالعظیم است، نوشته: دیروز هورالعظیم بودم، هویزه، شط علی. دوسال پیش که منتقل شدم اینجا بیابان بود، ولی الان قایق انداختم برای جلوگیری از صید غیر مجاز! همون بیابان الان شده دریا».

یکی از فعالان محیط زیست در این باره به انصاف نیوز گفت: «تا همین یک ماه پیش منکر آبگیری هور بودند و می گفتند که ابتکار و دولت دروغ می گویند. حالا که دهها فیلم منتشر شده و گروه گروه مردم به آنجا رفته و دیده اند که آب هست، به دنبال طرح مسایل دیگری هستند. سابقه ی اینها در دروغ سرایی موجود است»!

آبگیری هفتاد درصدی تالاب هورالعظیم از طریق باز شدن پنج مخزن طی سه سال اخیر صورت گرفته است. مخازن یک و دو و سه به صورت صد در صد از آب کرخه تامین می شوند. مخزن چهار مخلوط آب رودخانه کرخه و زه آب کشاورزی است. مخزن پنج از زه آب کشاورزی تامین می شود. از هیچ یک از این مخازن پساب نفتی و حتی انسانی وارد نمی شود زیرا در مکان های مربوطه تسویه خانه وجود دارد. بخشی که از طریق مخازن چهار و پنج آبیاری شده حداقل طی دو دهه اخیر هیچگاه زیر آب نبوده و از کانون های اصلی گرد و غبار به حساب می آمده است. قطعا آبیاری این منطقه با زه آب کشاورزی بسیار بهتر از گرد و غباری است که می توانست از این منطقه به حلق شهروندان خوزستانی برود.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این مزخرفات ودروغ های شاخدار معمولا از ناحیه شریعتنداری کیهان وخبرگزاری های کذاب دیگر که ماهیت پلیدشان برای مردم کشور محرز می باشد صورت می گیرد.وهیچگاه حاظر نیستند به واقعیت ها وحقیقتهای موجود تن دهند .پیوسته با اعمال شومشان می خواهند به دولت ضربه وارد کنند که کور خوانده اند .انشالله مردم با رای بالای خود به آقای روحانی آن را به اثبات خواهند رساند .آنوقت تا کور شود هر آنکه نتواند دید

  2. چرا فکر می کنید همه اهوازی ها و آبادانی ها دروغ گو هستند ؟؟؟؟ چرا نیاز واقعی ما را به دعوا های سیاسی گره می زنید ؟ هر آدم ساده لوحی می داند که تا پایان اردیبهشت دریاچه نمک قم هم آب دارد چه رسد به هور العظیم
    اندکی صبر…. اگر واقعا مرد هستید و انصاف هم دارید یک ماه و نیم دیگر با همین آقای احمدوندی برویم هور العظیم اثر کار دولت را ببینیم ؛ ببینید به جزء بوی گند فاضلاب هیچ چیز نصیب مردم بدبخت اطراف هور العظیم نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا