خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازخوانی یک پیام پس از مناظره‌های انتخاباتی سال ۱۳۸۸

بازخوانی پیام آیت الله بیات زنجانی – از مراجع تقلید – پس از مناظره‌های انتخاباتی سال ۱۳۸۸:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسیار متأسفم که فقط با گذشت سی سال از انقلاب اسلامی و تأسیس جمهوری اسلامی ایران و فقط بعد از بیست سال از رحلت جانگداز بنیانگذار این نظام، صحنۀ انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ آکنده از تهمت و تلاش برای محو دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی به خصوص در زمان رهبری امام راحل شده است.

در مناظره‌های انتخاباتی صورت گرفته در منظر عموم مردم، شاهد تهمت و افتراء یکی از نامزدها به رقبا و همین‌طور اشخاص ثالث و خارج از عالم مقال این مناظره‌ها، انتشار آمار و ارقام کذب، تلاش برای انحراف اذهان قاطبۀ رأی دهندگان و مغالطه‌های اخلاقی مکرّری بوده‌ایم که در دایرۀ صلاحیت یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران نمی‌گنجد. همچنین به رغم تذکّرات مکرّر دلسوزان نظام و انتشار آمار و ارقام رسمی، هیچ عذرخواهی رسمی و تبرّی‌ای بابت این تهمتها و اکاذیب صورت نگرفته است.

اینجانب طلبه ای هستم که جدای از مناصب قضایی و اداری، سه دورۀ قانونگذاری عالی کشور را تجربه کرده‌ام و مبانی قانونی نظام اسلامی و ولایت فقیه را به خوبی می‌شناسم. بر این اساس اقدام شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی برای تجدید نظر در صلاحیت تأیید شدۀ یکی از نامزدها که مرتکب تهمت‌های مکرّر بدون طرح نزد مرجع قضایی شده است را ضرورتی شرعی و قانونی می‌دانم؛ ضمن آنکه در صورت عدم اقدام این شورا، دخالت ولیّ فقیه برای صیانت از جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نهادهای قانونی و مشروع آن ضروری به نظر می‌رسد.

اگر چنین نشود گام مستحکمی در دوری از آراء و اندیشه‌های امام راحل و اثبات عدم کارآیی اخلاقی نظام اسلامی برداشته شده است و در آن صورت دیری نمی‌پاید که دوستان انقلاب و نظام اسلامی به خود آیند و ببینند که از اهداف عالی این انقلاب چیزی جز پوسته‌ای تهی و بدون مغز باقی نمانده است. یقین داشته باشید که دشمنان انقلاب اسلامی مردم ایران در انتظار چنین روزی هستند و بد اخلاقی‌های انتخاباتی اخیر آب به آسیاب آنان ریخته است.

والسلام

نوزدهم خرداد ماه ۱۳۸۸
برابر نوزدهم جمادی الثانی ۱۴۳۰
قم- اسدالله بیات زنجانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا