خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ردصلاحیت فله ای حامیان دولت در اهواز

یک فعال سیاسی خوزستانی به انصاف نیوز گفت: در اهواز اکثریت مطلق کاندیداهای حامی روحانی در انتخابات شورای شهر از گردونه رقابت ها کنار گذاشته شدند.

بنا بر این خبر، گفته می شود بسیاری از نیروهای اصلاح طلب و حامی دولت توسط یکی از مراجع چهارگانه که از قضا زیرمجموعه دولت است ردصلاحیت شده بودند ولی هیات اجرایی به دلیل عدم ارائه مستندات، آنها را تایید کرد. با این وجود در روزهای اخیر شنیده شده بود که فشارهایی توسط برخی نهادها برای ردصلاحیت حامیان دولت به هیات نظارت وارد شده و فشارهایی در جریان است که این افراد در هیات نظارت استان نیز تایید نشوند.

پیش از این برخی رسانه های محلی، خبری به نقل از سخنگوی جمنا در خوزستان قبل از اعلام نظر مراجع چهارگانه مبنی بر ردصلاحیت ها و قطعی بودن پیروزی لیست جمنا در انتخابات شورای اهواز منتشر کرده بودند. موضوعی که حالا در حال به وقوع پیوستن است و تنها کاندیداهای این لیست سیاسی تایید صلاحیت شده اند و دیگر کاندیداهای تاییدصلاحیت شده نیز سیاسی نیستند.

این فعال سیاسی خوزستانی می گوید: «لازم به نظر می رسد که وزیر اطلاعات، وزیر کشور و هیات مرکزی نظارت به منظور رعایت حقوق شهروندان اهواز و کاندیداهای انتخابات ورود کرده و نسبت به روند عجیب ایجاد شده در اهواز تجدیدنظر جدی کنند و ضمن بررسی علل رویداد اخیر، با توجه به محدودیت وقت، احقاق حق فوری کاندیداها را در دستور کار قرار بدهند چرا که این نحوه برخورد با کاندیداها و ردصلاحیت افرادی که بسیاری از آنها به دیانت و خدمت به نظام و انقلاب شهره اند به سود نظام نیست».


همچنین سایت خبری شوشان، امروز خبر داده است: «جلسه ویژه ای در پی ردصلاحیت کاندیداهای حامی دولت در استانداری برگزار شده است».

به گزارش این سایت، کانال رسمی الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس در این باره نوشت: «در پی برخی اشکالات و ابهامات در روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز، صبح امروز نشست مهمی با حضور نمایندگان اهواز، استاندار خوزستان، سرپرست فرمانداری اهواز و اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر اهواز در محل استانداری برگزار و آخرین تحولات و مسائل مربوط به این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و همه مشکلات و ابهامات مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد که طی روزهای آینده منتظر خبرهای خوب هستیم».

🔸در این نشست الباجی گفت: «نمایندگان پاسداران قانون هستند و در هیچ حالتی اجازه تخطی از قانون را نخواهند داد ، هیچ کس نباید خود را فراتر از قانون بداند».


پیگیری موضوع ردصلاحیت ها در اهواز

🔸به گزارش سایت محلی شوشان، خون میرزایی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهواز گفته است: به دلیل اعتراض به رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان شورای شهر در هیات نظارت صبح امروز نشستی برگزار شد که اعضای هیات نظارت در آن حضور نیافتند. بگفته وی 105 نفر از داوطلبان شورای شهر در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند که 53 نفر از آنها در بررسی های هیات اجرایی تایید شده بودند.

در نشست امروز مقرر شد نمایندگان اهواز اعتراض داوطلبان را در مجمع نمایندگان خوزستان طرح و پیگیری کنند.

شنیده شده است برخی نهادها شدیدا دنبال ردصلاحیت چهره های اصلاح طلب و حامی دولت در انتخابات هستند که متاسفانه بخش هایی از مجموعه دولت را هم شامل می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. رد صلاحیت جناحی و سلیقه ای و استصوابی در ایران تا کی باید ادامه داشته باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟ 38 سال است نهادهای قدرت در دست اصولگریان است و سعی در حذف نامزدهای اصلاح طلبان و غیر هم فکر و غیر خودی از طریق رد صلاحیت جناحی دارند تا همیشه خود در قدرت باشند….این چه عدالتی است ؟؟؟؟؟؟؟؟ این چه نوع مردم سالاری دینی جناحی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این چه نوع انتخاب ازادی است ؟؟؟؟؟؟؟؟ این چه نوع حق الناسی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا