خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کروبی هزینه‌‌ی اشتباهات را با نقد قدرت پرداخته»

/ واکنش‌ها به یک یادداشت /

یکی از مخاطبان انصاف نیوز به نام «سید.م»، در یادداشتی ارسالی، با نقد یادداشت «حسام عسگری» که پیش از این منتشر شده و درباره‌ی نامه‌ی حجت‌الاسلم والمسلمین «مهدی کروبی» به رهبری بود، نوشت:

کروبی اگر اشتباهی داشته، هزینه‌اش را با نقد قدرت پرداخته و می‌پردازد!

آن روز که در سال ۸۴ رأی نیاورد، می‌توانست با یک پیام با به‌به و چه‌چه، در مرکز فراگیرترین رسانه باشد و پاداش بگیرد و لب فروبندد. کسی به خانه‌اش حمله نکند و تحت فشار امپراتوری رسانه قرار نگیرد.

مگر وقتی رییس مجلس ششم بود و گاه همکارانش از دلسوزی حرفی می‌زدند، و به مذاق قدرت خوش نمی‌آمد و او دفاع می‌کرد، یادی نمی‌کردند و جلوی برادران مشارکتی و اصلاحات قرار می‌گرفت!

او از تمام مسوولیت‌هایش کنار رفت و کار حزبی و کادرسازی را با جدیت پی گرفت و تلاش کرد همان انتقادی که به او می‌کنید را با تربیت نیروهای فعال و تشکیلاتی و شناسنامه‌دار جبران کند و در این راه از مواهب و رانت حکومتی و دولتی استفاده نکرد.

آیا نمی‌توانست با دم فروبستن به اشتباهات و کارهای دیگران، هیچ محدودیتی به جان نخرد و همچنان با کارهای صوری، ادای کار تشکیلاتی درآورد!

امروز از اتفاقات سال ۸۸، هر لحظه اخباری می‌رسد که حرف‌های محصورین را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد که چه کارهای سازماندهی شده‌یی انجام شده تا روند امور سوی دیگری بگیرد!

شما از کسانی دفاع می‌کنید که به اندازه‌ی کافی بلندگو، پول، آدم، رسانه، سخنگو دارند و می‌توانند حرف بزنند! ولی این‌ها چه؟! از رسانه‌ی به اصطلاح ملی! چه دروغ‌ها و اهانت‌ها وبهتان‌ها که نگفتند!

مطلب روشنگرانه‌ی «رمضان زاده» در مورد غروب روز انتخابات و ستاد قیطریه را خوانده‌اید؟! حکم‌های سفید امضای قضایی، محکوم شده‌ی کهریزک که قبل از انتخابات صادر شده و اجازه داشتند به بهانه‌ی کنترل کردن اوضاع هر که را می‌خواستند بازداشت کنند را خوانده‌اید؟!

ببینید! شما می‌توانید در این پایگاه خبری که به یک طیف فکری با یک پایگاه عظیم اجتماعی تعلق دارد، نقد کنید ولی آیا طرف مقابلشان که ادعای ارزشی بودن و حزب اللهی بودن می‌کنند هم اجازه می‌دهند در رسانه‌اشان نقد شوند، یا هرچه تهمت و ادعا است را مطرح می‌کنند و مثل این چند سال یکطرفه به قاضی می‌روند؟!

آیا حرف‌های [یکی از دست‌اندرکاران اصول‌گرا] را در به کار بردن سیاست‌های چند لایه‌ی محافطه کاران اقتدارگرا برای پیروزی احمدی نژاد در سال ۸۴ از یاد برده‌اید؟! ایشان چه سمتی داشتند؟ […] نبودند؟! سندهای بسیاری است، که رفته رفته فاش خواهد شد و فاش خواهد گفت!

مگر عده‌یی از رسانه‌اشان نمی‌گویند محصورین توبه و اعتذار کنند! این نامه نشان داد که حرف‌های بسیاری است برای گفتن. چرا میرحسین را نمی‌گویید که با یک خانه‌ی اجاره‌یی زندگی می‌کرد و با چه زحمتی و حمایت فامیل، موفق شد یک خانه‌ی کلنگی را بخرد!

دوست عزیز! می‌دانی کجا مردم ناامید می‌شوند؟! آن‌جا که فردی با رأی بالا انتخاب می‌شود و دست و بالش را با کار سازماندهی شده

سید ابراهیم رییسی در مرز لبنان و اسراییل
سید ابراهیم رییسی در مرز لبنان و اسراییل

می‌بندند، و نمی‌تواند مطالبات مردم را برآورده کند! از او انتظار دارند تنها به آب و غذا و اقتصاد مردم برسد و رییس دولت باشد و نه رییس جمهور؟!

راستی دوست عزیز! آن روز کروبی‌ها تجربه نداشتند و در هر کاری دخالت می‌کردند! امروز آقای «رییسی»، در مرز لبنان و اسراییل چهمی‌کنند؟! چه مسوولیتی دارند و چه سیاست راهبردی خارجی دارند و این موازی کاری‌ها چیست؟

مردم به دولت‌ها رأی می‌دهند، تا تغییر ایجاد کنند، البته با تدبیر و عزت و مصلحت! نه با شعارهای خیالی و هزینه درست کن! مگر زمان احمدی نژاد کسانی نبودند که سمت‌ها و مسوولیت‌های سنگینی داشتند و بسیار ارجح‌تر از احمدی نژاد بودند! سعیدی کیاها، پزشکیان ها، معین‌ها، و…. که چندین دوره وزارت و نماینده‌ی مجلس و فعال سیاسی و اجتماعی و… بودند.

یادت رفت بودجه‌ی کشور را در چند خط ارایه داد تا شفاف نباشد و هزینه‌های بی‌مورد را کسی نفهمد و اساس کارش پنهان کاری و تدلیس بود! هزینه‌های فاقد سند شهرداری که با دخالت عوامل قدرت، بررسی نشد و مسکوت ماند!

این‌ها چه طور؟! چرا واکاوی نمی‌کنید! چه اشراف زادگی‌هایی که از مرحوم هاشمی درست نکردند و امروز خانه‌اش و اتاقش نشان می‌دهد که فردی ساده از شهرش می‌آمده روی همان صندلی می‌نشسته که ولیعهد عربستان می‌نشسته! درون و برونش همان بوده و امروز یقه بسته‌ها و تسبیح به دست‌ها و پینه دارها به اسم ارزش‌ها چه می‌کنند؟!

مرحوم هاشمی با عزت رفت و محصورین در درون حصر حرفشان را می‌زنند، اما بسیاری راه درازی دارند!

خاتمی عزیز را بنگرید! دوران او کشور به جهشی بزرگ دست یافت! همگراست و دعای خیر برای افراد و مقامات دارد. چگونه با او برخورد می‌کنند به جرم اینکه حرف آن‌ها را تِکرار! نمی‌کند، مستحق جهل حدیث می‌باشد!

هیچ بنیاد سلطنتی به هر اسمی پایدار نیست. این محصورین هم سنگ و چوب نیستند و متناسب در خودشان تغییرات دادند و هزینه‌اشان را دادند! اما آن‌ها که روزی روشنفکر بودند، چرا فردمحور شدند و صداهای متفاوت را نشنیدند!

خاتمی که قهر نکرد! سیاست‌های نجیبانه‌یی اتخاذ کرد و کشور را به همگرایی دعوت کرد! چرا دعوتش را اجابت نکردند!

ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
از بس که دست گزیده‌ام و آه گفته‌ام…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با نگارنده محترم موافقم جز در یك مورد.
    درباره حسام عسگری و اینكه به روشنی سنگ یك نهاد و یك ارگان خاص رو به سینه میزد و اینكه نامه شیخ مهدی به كجای قبای اقایون بر خورده جای شكی نیست.
    تنها ایرادم به مطلب كار بیهوده آقای خاتمی هست و اینكه كماكان گرفتار تلقی محافظه كارانه و به قولی برداشت یزدی این بزرگوار از اصلاحات هستیم.
    طیفی رو به گسترشی از اصولگرایان مثل اعتدالیون، علی مطهری و لاریجانی… با اصلاحات چنان نسبت نزدیك و گاها همپوشانی پیدا كردن كه از نظر مردم عملا در سنگر اصلاحات از نوع پاستوریزه و به بیان شما نجیبانه قرار گرفتن.
    دوست من دلبستن به قرایتی از رفرم كه با پشتوانه مردمی قوی هم قدرت چانه زنی ناچیزی با ساختار قدرت داره بنظرم كار بیهوده و شكست خورده ای هست.

    6
    2
  2. من تقریبا تمامی نقدهای روشنفکران (!) بابت نامه کروبی را که همگی در رد گفته های کروبی بود را در انصاف نیوز خوانده ام و جالب است که بلااستثنا کامنتهای مردم عوام (!) منتشره، خلاف نظر این اندیشمندان و متفکران است.
    1- معنی این کامنت ها این است که سیاست خبری و تحلیلی شما با خوانندگان شما کاملا برعکس است.
    2- انصاف داشته باشید و نقدهای در راستای مثبت را هم بگذارید.

    4
    1
    1. هم وطن
      بز چسب زدن خیلی راحت هست و شاید برای بعضی ها هم هزینه نداشته باشد. جان من می توانی و سنجش خود را از کامنت های مردم اعلام کنی و موردی ذکر نمایی خیلی سپاسگزار خواهم بود
      این چه روشی هست که هرکه با ما نیست بر علیه ماست کمی تحمل و برد باری
      هشت سال رسانه به اصطلاح میلی یک طرفه هر چه دل تنگش می خواهد اما دریغ از یک مجال پاسخگویی ازطرف مقابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا