خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای وزیر! رکوردشکنی «فسیل» و «هتل» افتخار ندارد

محمد تاجیک، منتقد سینما، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

در یک سلسه اظهار نظرهای بسیار مهم درباره وضعیت سینما، در کمتر از یکی دو روز، سه سینماگر مطرح از وضعیت ابتذال در سینما انتقاد کرده اند.

چند روز پیش محمود رضوی در یک پست انتقادی از وضعیت اکران سینماها انتقاد کرد. امروز هم از رضا میرکریمی انتقادات مشابهی منتشر شد و از سویی دیگر حسن هدایت دیگر کارگردان سینما وتلویزیون انتقادات تندی را مطرح کرد.

هیچ کدام از این فیلمسازان اتفاقا جزو فیلمسازان جریانات روشنفکری و اپوزیسیون حکومت نیستند بلکه جزو فیلمسازان به اصطلاح خودی تر محسوب می شوند. وقتی صدای اعتراض این افراد بلند شد وای به حال بقیه افراد…

از سویی دیگر وزیر محترم ارشاد، صبح تا شب در حال مصاحبه کردن و اظهار نظر است و با افتخار از رکورد شکنی فیلمهای فسیل و هتل سخن می گفت. در تازه ترین اظهار نظرش به منتقدان حرفهایش هم طعنه و کنایه زده است.

ای کاش وزیر محترم ارشاد مشاوران خوبی داشت که حداقل دو جمله به او مشاوره می دادند که برادر من، رکورد شکنی فیلم‌هایی مثل فسیل و هتل و ویلای ساحلی افتخار ندارد.

به خدا من هیچ دشمنی با وزیر محترم ارشاد ندارم، اگر می خواهند برای خودشان دستاوردسازی کنند مثلا بر روی ساخت سالنهای جدید مانور دهند … نه اینکه بر رکوردشکنی فیلمهایی افتخار کنند که هیچ سنخیتی با شعارهای دولت انقلابی و اصولگرا ندارد.

من ذاتا اصلا نگاه سیاه و سفید مطلق به افراد ندارم .همین وزیر محترم ارشاد که ممکن است از نظر فکری با هم اختلاف زیاد و شدیدی داشته باشیم، شاید نقاط قوت خوبی هم داشته باشد.

چند وقت پیش از طریق یادداشت دوست عزیزم آقای بهرامی متوجه شدم که به شکل خیلی جدی قرار بوده روزنامه اعتماد توقیف شود و تنها مخالفت شخص وزیر ارشاد مانع چنین کاری شده است. اتفاقا همین را می توان نقطه مثبتی درکارنامه وزیر قلمداد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا