خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | ناگفته های روحانی؛ به زودی

محمد توکلی، انصاف نیوز: پس از اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان و با آغاز سفرهای انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فضای انتخابات در حال عبور از روزهای سرد اخیر است. سوم اردیبهشت با سفر حسن روحانی به قزوین و همچنین سفر محمد باقر قالیباف به مازندران همراه بود. هر دو در این سفرهای انتخاباتی صحبت های نسبتا جنجالی داشته اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ـ به گزارش ایسنا حسن روحانی در سفر به قزوین گفت: « در شرایط بعد از توافق هسته‌ای، کسب و کار آسان‌تر و صادرات راحت‌تر و واردات مواد اولیه نیز تسهیل شده است و کشتی‌های بزرگ می‌توانند در بنادر کشورمان، پهلو بگیرند و به راحتی می‌توانیم محصولات خود را به خارج کشور صادر کنیم.در دوران شروع به کار دولت انبارها و حتی محوطه واحدهای پتروشیمی، انباشته از محصولات تولیدی بود و دیگر فضایی برای تولید محصول جدید وجود نداشت و بنابراین فعالیت واحدهای تولیدی تقریباً به حالت نیمه تعطیل در آمده بود.»

روحانی از بیان برخی حقایق ناگفته برای مردم خبر داد. او در این زمینه وعده داد که در روزهای آینده ناگفته هایی را برای مردم خواهد گفت.

رییس جمهور روحانی در این باره اظهار کرد: «در روزهای آینده و فرصت‌های پیش‌رو، برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت که چگونه برخی به جای کمک به ملت و پیشرفت ایران، ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند، اما ملت ایران مقاومت، قدرت و ایستادگی به خرج داده و بدون اعتنا به بوق‌ و تبلیغات ناصحیح، کار خودشان را انجام دادند»

ـ ابرهیم رییسی در جمع برخی از نمایندگان مجلس از فراجناحی بودن خود سخن گفت و مدعی شد که در ستاد انتخاباتی او و همچنین در صورت برگزیده شدن دولت آینده از همه جناح ها استفاده خواهد کرد. این اظهارات در حالی مطرح می شود که با نگاهی گذرا به همراهان رییسی می توان به جرات گفت که این همراهان حتی تمامی اصولگرایان را هم در بر نمی گیرد. بخشی از اظهارات این نامزد انتخابات96 به نقل از فارس: «بنده کاندیدای همه افراد اصولگرا و اصلاح‌طلبی که در خط امام باشند، هستم و از همه ظرفیت‌های کشور به شرط آن‌که در خط امام باشند استفاده می‌کنم. پیشنیه بنده بسیار قابل توجه است. زمانی که در سازمان بازرسی هم بودم نگاه جناحی و گروهی نداشتم بیایید برای یکبار کشور را خارج از نگاه حزبی و سیاسی ببینیم. در آن زمان گاهی معاونینی داشتم که از لحاظ سیاسی با من هماهنگ نبودند و بسیاری در این باره به من تذکر می‌دادند. ما می‌خواهیم نظام اداره شود وقتی کاندیدا شدم گروهی از اصولگراها از ما حمایت کردند الان در مجموع ستاد ما همه سلیقه‌های سیاسی موجود حضور دارند و هیچ راهی برای هیچ کس بسته نیست.»

ـ به گزارش فارس محمد باقر قالیباف در سفر به مازندران در جمع هوادارانش گفته است: «ایران دارای ظرفیت علمی و فنی بالایی بوده و می‌تواند در ردیف ۵ کشور برتر دنیا قرار گیرد، اما متاسفانه از حیث اقتصادی در ردیف ۵ کشور آخر دنیا قرار دارد. ورود ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور حاکی از سوء مدیریت در کشور است.»
هر دو مطلب مطرح شده از سوی این نامزد انتخابات96 محل تردید جدی است زیرا هیچ نهاد بین المللی قرار گرفتن اقتصاد ایران در ردیف پنج کشور آخر جهان را تایید نکرده است و آمار ارائه شده درباره قاچاق هم مربوط به سال 1392 است نه امروز.

قالیباف در ادامه و با مخالفت تلویحی با اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی اظهار کرد: «در ۲۹ اردیبهشت امسال می‌خواهیم تمشیت امور اجرایی کشور را ‌به دست کسی بسپاریم که از ظرفیت عظیمی‌ کشور ‌استفاده‌ و با اقتصاد مردمی نه اقتصاد خصوصی‌ بتواند کشور را اداره کند.»

ـ رییسی مدعی شد که اجازه بروز فساد را در هیچ کجای کشور نخواهد داد. پیش از این نیز در انتخابات84 احمدی نژاد که امروز اکثریت مدیرانش به گرد رییسی جمع شده اند چنین وعده های بی سرانجامی را داده بود و در عمل شاهد بزرگترین مفاسد و غارتگری های تاریخ کشور در آن ایام بودیم. به گزارش ایسنا، ابراهیم رئیسی بعد از دیدار با نمایندگان مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های خود برای اصلاح ساختارهای فساد، اظهار کرد: «بنده دستگاه‌های کشور را به‌خوبی می‌شناسم و معتقدم می‌توان ساختارها را اصلاح کرد. بنده بعد از گذشت ۶ ماه از فعالیت دولتم حتماً روند اصلاح ساختارهای فساد را به مردم و نمایندگان گزارش خواهم کرد و می‌گویم که ساختارهای کدام بخش اصلاح شدند. حتی اگر بعضی از دست اندرکاران انگیزه فساد هم پیدا کنند، ساختارها نباید اجازه دهد و کاملاً معتقدم می‌توان دستگاه اداری بدون فساد داشت. اگر خداوند به من توفیق مسئولیت دهد، مطلقاً اجازه نخواهم داد فسادر در هیچ کجای کشور لانه کند»

ـ قربان زاده مشاور سیاسی قالیباف به ایسنا، خبر داد:‌ محمد دهقان به عنوان رئیس ستاد انتخابات قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم انتخاب شد.
پیش از این برخی خبرها از قول قالیباف درباره نداشتن ستاد انتخاباتی در این دوره از انتخابات منتشر شده بود.

ـ دولت بهار از اطلاعیه احمدی نژاد و بقایی،دو نامزد حذف شده از رقابت های انتخاباتی، خبر داد. در این اطلاعیه مشترک تاکید شده است که این دو در انتخابات پیش رو از هیچ یک از نامزدهای موجود حمایت نخواهند.

ـ مصطفی میرسلیم در نشست خبری با خبرنگاران گفته است: «نیت وهدف جمنا با موتلفه مشترک است اما سلایق ما باهم اختلاف دارد واین مردم هستند که باید انتخاب کنند کدام سلیقه مورد نظر آنهاست.تصمیمات من در خصوص انصراف یا عدم انصراف از انتخابات باید از زبان من و موتلفه بیان شود و شخص دیگری حق ندارد از قول ما حرفی بزند. باهنر خوب است به کارهای خودش برسد. ما آمادگی خود را برای خدمت به مردم اعلام کرده‌ایم و تا آخر ایستاده ایم.»(فارس)
میرسلیم همچنین در خصوص موضع گیری اش در خصوص تخلفات و مفاسد در شهرداری تهران گفت: «در اسفند 93 به شهردار تهران گفتم که چه تخلفاتی در شهرداری‌های تهران انجام می‌شود که او گفت دست روی دل من نگذار که در شهرداری‌ها واویلا است. من معتقدم که برادر دست بجنبان و با تخلفات مقابله کن. ما نباید از این تذکرات ناراحت شویم، اگر من هم تخلفی انجام دادم باید به من تذکر داده شود. هر کسی که دچار تخلف شد باید آن را جبران کند نه اینکه با دروغ و تزویر عمل کند.»

ـ در روزهای تبلیغات بازار مناظره های انتخاباتی هم داغ شده است. بخشی از مناظره صادق زیباکلام و محمد علی رامین به نقل از ایسنا:

« زیبا کلام : بهتر است کمی هم در خصوص صلاحیت‌ها که شورای نگهبان تائید یا رد کرد صحبت کنیم. دو روز قبل معلوم شد که احمدی‌نژاد رد صلاحیت شده است. بنده از تیر 1384 که احمدی‌نژاد در انتخابات پیروز شد و تا روزی که ایشان سر کار بودند اگر آمار گرفته شود، نفر اول هستم که بیشترین انتقادات را نسبت به او انجام داده‌ام. هم اکنون هم منتقد سیاست‌های احمدی‌نژاد هستم اما فکر کنم احمدی‌نژاد این حق را داشت که به عنوان شهروند جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت کند. اگر این حق چه از ایشان یا از کس دیگری سلب شود این مغایر دمکراسی و مردم‌سالاری است.اگر دمکراسی را هر طوری تعریف کنیم جزء اصول دمکراسی این است که مردم حرف آخر را بزنند. اما اگر این حق نقض شود دیگر به آن نظام نمی‌توان دمکرات یا مردم‌سالار گفت. این‌که ما بگوییم یک عده ثبت‌نام کردند و می‌خواهند مسخره بازی در بیاورند و به این بهانه شورای نگهبان برخی افراد دارای صلاحیت را هم رد صلاحیت کند و بعد هم هیچ توضیحی ندهد، اصلا قابل قبول نیست.قانون می‌گوید هر کاندیدای رئیس جمهوری صلاحیت‌اش باید از سوی چهار مرجع تائید شود. وقتی این چهار مرجع تائید کردند دیگر شورای نگهبان نباید به تنهایی تصمیم بگیرد و سلیقه‌ای عمل کند.

رامین: آمار و ارقام اقتصادی با اختلاف‌های 100 درصدی در کانال های تلگرامی موجود است و من کاری به این آمار و ارقام ندارم. بحثم را از دو منظر عرض می کنم. ما انقلابمان عنوان‌اش اسلامی است و روحانیت ما متولی دین ماست و اگر روحانیت برخلاف دین عمل کند اولین ثمره‌اش دین‌گریزی در جامعه می شود. این درست نیست که رای مخاطب را بگیرند و هر وعده‌ای را بدهند و بعد بگویند ما کی این سخنان را گفته‌ایم. مگر بی‌عقل هستیم که این حرفها را بزنیم. حاضرند عقل خودشان را زیر سئوال ببرند ولی حاضر نیستند یک ذره صداقت داشته باشند و بگویند که حداقل در آن زمان ما اشتباه کردیم که آن وعده‌ها را دادیم. به هر حال این شیوه از کسی که لباس روحانیت به تن دارد انتظار نمی‌رود.حسن روحانی کارنامه‌ای سیاه را از اهانت به منتقدین را در کارنامه خود دارد. روحانی آمد و ثمره علمی دانشگاهیان و دانشمندان هسته‌ای را دو دستی به دشمنان ملت ایران تقدیم کرد و اسرار را برای دشمنان فاش کرد. این اصلا با اصالت روحانیت در تضاد است.این که نمی‌شود هر کسی با هر مسخره‌بازی بتواند رئیس جمهور شود. بنابراین روی پست ریاست جمهوری نباید به محل سیرک و دلقک‌بازی یک عده تبدیل شود. ما اجازه نداریم با سرنوشت ملی خود بازی کنیم.بنده هرگز از اشتباهات احمدی‌نژاد حمایت نکرده‌ام، هم اکنون هم از ایشان انتقاد دارم و نسبت به برخی از کارهای احمدی‌نژاد اعتراض می کنم. اما یک چیز را باید بدانید که احمدی نژاد صادقانه به ملت خدمت کرد و قصدش فریب ملت نبود. فقط برخی کارها را درست انجام نداد.بنده چهار سال اول دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد از او حمایت کردم. اما در دو سال آخر ریاست جمهوری او، با ایشان مخالفت کردم.»

ـ دفتر هاشمی شاهرودی،عضو شورای نگهبان، برخی شایعات در خصوص نظر وی در خصوص صلاحیت احمدی نژاد را تکذیب کرد. متن این اطلاعیه به نقل از ایرنا: « این دست شایعات کذب و خلاف واقع، ابزار ناکارآمد دشمن برای کمرنگ کردن قدرت نمایی انقلاب اسلامی در مردم سالاری دینی و مشارکت حداکثری ملت بزرگ ایران در انتخابات پیش رو قلمداد می شود.با هوشیاری مردم و تعهد و تقوای رسانه ای و خبری همه اهالی ارجمند رسانه، دشمنان به نتیجه نخواهند رسید و ایران عزیز در این آزمون بزرگ نیز سرافراز و پر افتخار، برگ زرین دیگری بر دفتر شکوه و عظمت خود خواهد افزود.در عصر ارتباطات و رسانه، و در سایه توسعه فراگیر شبکه های اجتماعی و حجم گسترده و سرعت بالای انتقال اطلاعات، یکی از مهمترین مخاطراتی که فضای افکار عمومی جامعه را تهدید می کند رشد و گسترش پدیده شوم شایعه است.»

ـ علی یونسی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ابلاغیه تبعیض آمیز دبیر شورای نگهبان مبنی بر عدم مجوز ورود اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها گفت: «این ابلاغیه خارج از حوزه مسئولیت آیت الله جنتی صورت گرفته است، وظیفه شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است، نه قوانین عادی که دولت هم بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، به آن عمل می‌کند.قانون شوراها که توسط مجلس تصویب شده به تایید شورای نگهبان هم رسیده پس لازم‌الاجرا است. در این قانون، مجلس ناظر بر انتخابات شوراهاست و اگر تفسیری هم لازم باشد، باید توسط خود مجلس انجام گیرد.پاسخ دولت، در این مورد نیز همان است که رییس مجلس داده‌اند و شوراها مکلف هستند که به قانون مصوب ابلاغی عمل کنند و ثبت نام اقلیت‌های دینی هم بر اساس همان قانون بلامانع است».

ـ به گزارش خبرگزاری صداوسیما مناظره شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی و اجتماعی در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ ماه، ساعت ۱۶ از شبکه‌های یک سیما و رادیو ایران ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

مناظره شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع سیاسی در تاریخ پانزدهم اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۶ از شبکه‌های یک سیما و رادیو ایران ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

همچنین مناظره اقتصادی شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ ماه، ساعت ۱۶ از شبکه‌های یک سیما و رادیو ایران ساعت ۱۶ پخش می‌شود.


جدول پخش برنامه های تبلیغاتی نامزدها از صداوسیما نیز به این شرح است:

جدول پخش برنامه های تبلیغاتی سیدمصطفی هاشمی طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سیمای جمهوری اسلامی

6 اردیبهشت: با دوربین متکلم وحده شبکه یک ساعت 22:00
9 اردیبهشت: گفت وگوی ضبط شده شبکه خبر ساعت 21:30
10 اردیبهشت: پاسخ به ایرانیان خارج از کشور شبکه جام جم ساعت 00:30
12 اردیبهشت: مستند نامزدها 1 شبکه یک ساعت 18:30
14 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو ساعت 22:45
19 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو ساعت 22:45
20 اردیبهشت: پاسخ به سوال جوانان شبکه سه ساعت 19:10
21 اردیبهشت: گفت وگوی ضبط شده شبکه خبر ساعت 21:30
23 اردیبهشت: پاسخ به ایرانیان خارج از کشور شبکه جام جم ساعت 00:30
25 اردیبهشت: مستند نامزدها 2 شبکه یک ساعت 22:00
27 اردیبهشت: پاسخ هر نامزد به سه کارشناس شبکه چهار ساعت 17:00
*جدول پخش برنامه های تبلیغاتی سیدمصطفی هاشمی طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صدای جمهوری اسلامی
12 اردیبهشت: معرفی خود و برنامه متکلم وحده رادیو ایران ساعت 17:30
13 اردیبهشت: معرفی خود و برنامه متکلم وحده رادیو ایران ساعت 07:10
14 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری رادیو ایران ساعت 22:45
14 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو ورزش – رادیو ورزش ساعت 16:00
15 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو ورزش – رادیو ورزش ساعت 09:00
19 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری رادیو ایران ساعت 22:45
20 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو جوان – رادیو جوان ساعت 19:00
21 اردیبهشت : مصاحبه با رادیو جوان – رادیو جوان ساعت 10:00
25 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو معارف – رادیو معارف ساعت 18:00
26 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو معارف – رادیو معارف ساعت 11:00
* جدول پخش برنامه های تبلیغاتی مشترک سیدمصطفی هاشمی طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی
8 اردیبهشت: مناظره اقتصادی – اجتماعی شبکه یک و رادیو ایران ساعت 16:00
15 اردیبهشت: مناظره سیاسی شبکه یک و رادیو ایران ساعت 16:00
22 اردیبهشت: مناظره اقتصادی شبکه یک و رادیو ایران ساعت 16:00

** حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی ساداتی
*جدول پخش برنامه های تبلیغاتی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سیمای جمهوری اسلامی
6 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو ساعت 22:45
10 اردیبهشت: با دوربین متکلم وحده شبکه یک ساعت 22:00
12 اردیبهشت: مستند نامزدها 1 شبکه یک ساعت 18:30
14 اردیبهشت: پاسخ به ایرانیان خارج از کشور شبکه جام جم ساعت 00:30
17 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو ساعت 22:45
20 اردیبهشت: گفت وگوی ضبط شده شبکه خبر ساعت 21:30
23 اردیبهشت: پاسخ به سوال جوانان شبکه سه ساعت 19:10
24 اردیبهشت: مستند نامزدها 2 شبکه یک ساعت 22:00
25 اردیبهشت: پاسخ به ایرانیان خارج از کشور شبکه جام جم 00:30
26 اردیبهشت: گفت وگوی ضبط شده شبکه خبر ساعت 21:30
27 اردیبهشت: پاسخ هر سه نامزد به سه کارشناس شبکه چهار ساعت 18:00
*جدول پخش برنامه های تبلیغاتی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صدای جمهوری اسلامی
6 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری رادیو ایران ساعت 22:45
11 اردیبهشت: معرفی خود و برنامه متکلم وحده رادیو ایران ساعت 17:30
12 اردیبهشت: معرفی خود و برنامه متکلم وحده رادیو ایران ساعت 07:10
13 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو ورزش – رادیو ورزش ساعت 16:00
14 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو ورزش – رادیو ورزش ساعت 09:00
17 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری رادیو ایران ساعت 22:45
19 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو معارف – رادیو معارف ساعت 18:00
20 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو معارف – رادیو معارف ساعت 11:00
26 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو جوان – رادیو جوان ساعت 19:00
27 اردیبهشت: مصاحبه با رادیو جوان – رادیو جوان ساعت 10:00
*جدول پخش برنامه های تبلیغاتی مشترک حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی
8 اردیبهشت: مناظره اقتصادی – اجتماعی شبکه یک و رادیو ایران ساعت 16:00
15 اردیبهشت: مناظره سیاسی شبکه یک و رادیو ایران ساعت 16:00
22 اردیبهشت: مناظره اقتصادی شبکه یک و رادیو ایران ساعت 16:00

** محمدباقر قالیباف
* جدول پخش برنامه های تبلیغاتی محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سیمای جمهوری اسلامی
7 اردیبهشت: با دوربین متکلم وحده شبکه یک ساعت 22:00
11 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو ساعت 22:45
13 اردیبهشت: گفت وگوی ضبط شده شبکه خبر ساعت 21:30
17 اردیبهشت: پاسخ به ایرانیان خارج از کشور شبکه جام جم ساعت 00:30
18 اردیبهشت: مستند نامزدها 1 شبکه یک ساعت 18:30
19 اردیبهشت: پاسخ هر نامزد به سه کارشناس شبکه چهار ساعت 18:00
21 اردیبهشت: مستند نامزدها 2 شبکه یک ساعت 22:00
23 اردیبهشت: گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو ساعت 22:45

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. می بینیم ومی بینید که روحانی مجددا وعده صد روزه داد چرا که حرف از شبح جنگ خاصیتش را از دست داده.
    دیدیم و دیدید که دو هفته پیش وعدی صد روزه دادن را بی عقلی دانست.
    گفتید و گفت که بگم بگم کردن والله بالله و تالله جایی در اداره امور کشور دیگر نخواهد داشت.

    واقعا با این همه تناقض شاید راه اصلاحطلبان تا دو دهه دیگر از پاستور نگذرد.
    حتی اگر بدهکاری 700 هزار میلیارد تومانی را به عنوان پاشنه آشیل برای دولت بعدی به ارث بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا