خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادامه اعتراض به رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان خوزستان

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان با انتقاد از رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر در این استان گفت: رایزنی برای تایید صلاحیت داوطلبان اصلاح طلب شوراها در حال انجام است.

به گزارش انصاف نیوز، مهدی قمشی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس برآوردی که انجام دادیم، گزینه های اصلی اصلاح طلبان در این دوره شورای شهرهای استان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان رد صلاحیت شده اند.

وی گفت: بسیاری از اصلاح طلبانی که در هیات نظارت ردصلاحیت شده اند، به دلیل عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت شده اند این در حالیست که خدمات این افراد برای نظام ثابت شده است و این افراد از رزمندگان دوران دفاع مقدس و انقلابی بوده اند.

قمشی تاکید کرد: همه داوطلبان رد صلاحیت شده اصلاح طلبان به این رای هیات نظارت اعتراض کرده اند و شورای سیاست گذاری نیز گروه هایی برای مذاکره با نمایندگان مجلس آماده کرده است.

وی با بیان اینکه رد صلاحیت داوطلبان اصلاح طلب نگرانی هایی را در خوزستان به وجود آورده است، اظهار کرد: پیش از این قرار بود شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان فهرستی از گزینه های خود را معرفی کند اما با رد صلاحیت گسترده این داوطلبان، هنوز تصمیم نهایی برای ورود به انتخابات شورای شهر اتخاذ نشده است و منتظر اعلام نظر درباره اعتراضات هستیم و امیدواریم هیات نظارت در آراء خود تجدیدنظر کند.

به گفته وی نه تنها در اهواز نامزدهای چهره های شاخص اصلاح طلبان رد صلاحیت شده اند بلکه در برخی شهرهای دیگر نیز اخباری که به دست آورده ایم نشان دهنده رد صلاحیت اصلاح طلبان است.

بر اساس این گزارش، اعتراضات نسبت به ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان در شورای شهرهای خوزستان همچنان ادامه دارد.

یاداور می شود بنا بر گزارش منابع محلی، یکی از مراجع چهارگانه استعلام ها که زیرنظر دولت هم هست استعلام همه اصلاح طلبان و حامیان دولت را منفی اعلام کرده که هیآت اجرائی بدلیل غیرمستند بودن استعلام، این افراد را تایید کرد ولی هیات های نظارت به استناد همان استعلام ها این افراد را ردصلاحیت نمود.

گفته می شود پیگیری ها و فشار سنگینی از سوی برخی نهادها که بعضا زیرمجموعه دولت نیز هستند برای عدم تایید صلاحیت حامیان دولت در انتخابات شورای شهر اهواز در جریان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا