خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | بازی با اعداد به سبک اصولگرایان

محمد توکلی، انصاف نیوز: بازار وعده های رنگارنگ داغ است و هر کاندیدایی برای عقب نماندن از رقیب وعده ای تازه می دهد. ایجاد پنج میلیون شغل، پرداخت 250 هزار تومان به خیل عظیم بیکاران، ایجاد شش میلیون شغل، سه برابر کردن میزان یارانه ها و … آن چه هم که در میان این وعده های غیر اجرایی و مردم فریبانه مغفول مانده و به و گاه به بازی گرفته شده است الفبای اولیه علم اقتصاد است.

ـ به گزارش فارس ابراهیم رییسی اظهار کرد: « برنامه ما آن است که یارانه سه دهک اول جامعه را تا سه برابر افزایش دهیم.احساس ما آن است که مسئله و بحران بیکاری قابل‌حل شدن است و این بحران را می‌توان با ایجاد یک و نیم شغل در سال، حل کرد.بحران بیکاری درکل با 6 میلیون شغل می‌تواند به زیر 9 درصد که در برنامه ششم توسعه نیز آمده است، حل و عملیاتی شود.»
بخش هایی از صحبت های این نامزد انتخابات به نقل از ایلنا: « در یکی از بندهای برنامه ششم توسعه کاهش نرخ بیکاری مطرح شده است. مرکز آمار نرخ بیکاری را ۱۲.۵ درصد بیان کرده است من معتقدم می‌توان این نرخ را به ۸ درصد کاهش داد اگر ما بتوانیم همین بند را اجرایی کنیم میلیون‌ها شغل ایجاد کرده و دیگر این بند برای ما آرزو و آرمان نیست.»

ـ بخشی از وعده های قالیباف در حوزه اشتغال به نقل از فارس: « در سامانه ملی کارانه ما می توانیم شغل را برای افراد ایجاد کنیم که من با اطمینان می گویم این کار امکان پذیر است و منابع آن را نیز پیش بینی کرده ایم چرا که اگر به درستی قانون را اجرا کنیم منابع آن در همین بودجه هم وجود دارد البته در بخش هایی نیازمند قوانین جدیدی هستیم اما پیش از آن ما باید کار را با همین قوانین مصوب بر زمین مانده آغاز کنیم. کارآفرینان و کارفرمایانی که از این سامانه نیروی کار خود را جذب کنند تسهیلات و مشوق‌های ویژه مالی دریافت خواهند کرد. نکته مهم این است که از زمانی که فرد در سامانه ملی کارانه ثبت نام می کند تا زمانی که به بنگاه ها معرفی می شود ، ماهیانه مبلغ دویست و پنجاه هزار تومان به حساب این فرد واریز خواهد شد.» این نامزد انتخاباتی پیش از این از وعده ایجاد پنج میلیون شغل را به مردم داده بوده است.

ـ به گزارش ایلنا علی لاریجانی در واکنش به وعده های غیر اجرایی نامزدهای انتخابات گفت: « اگر می خواهیم بیکاری حل شود، باید سرمایه گذاری را در کشور ایجاد کنیم و با مردم روراست باشیم. قبول دارم که انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت هستند، ولی ملت ما هوشیار است و اگر مشکلات درست و صادقانه به آنها گفته شود، نتایج بهتری به دست می آید. در فصل انتخابات برخی افراد ادعا می‌کنند که این مقدار پول می‌دهیم؛ سوال این است که آیا با این پول دادن ها، تولید یا اشتغال ایجاد می شود؟ اینطور نیست، زیرا این یک حرف خلاف است.»

ـ احمد حاتمی یزد در گفت و گو با ایرنا درباره وعده های داده شده در حوزه اشتغال و افزایش درآمد ملی کشور گفته است: «اینکه ظرف چهار سال درآمد کشور 2.5 برابر شود نیازمند سالی 25 درصد رشد اقتصادی است که امکان پذیر نیست؛چین در اوج رشد اقتصادی خود توانست سالانه 13 تا 14 درصد رشد ثبت کند.رشد اقتصادی ،کشورهای مطرح اقتصادی دنیا بسیار کمتر از این ارقام است. چین زمانی به رشد اقتصادی بالا دست یافت توانست سرمایه گذاری های کلان خارجی جذب کند.این کشور در دوره اوج رشد اقتصادی خود سالی حدود 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب می کرد تا به رشد های بالا دست یافت.اگر به دوران 40 سال گذشته نگاه کنید، می بینید که بالاترین رشد اقتصادی کشور درایران در دولت آقای خاتمی به ثبت رسید که سالی هشت درصد رشد تحقق یافت؛ اگر آن دوره رشد بار دیگر تکرار شود، در یک دوره چهارساله حداکثر می توان 32 رشد اقتصادی به دست آورد که در بهترین شرایط و با نگاه خوش بینانه شاید بتوان به رشد 40 درصدی رسید اما این رقم با وعده 2.5 برابر شد درآمد کشور که برخی بیان کرده اند همخوانی ندارد.»

ـ کاظم جلالی، فعال سیاسی اصولگرا، هم در واکنش به وعده های غیر اجرایی نامزدهای این دوره از انتخابات گفتگویی با ایرنا داشته است؛ «دوران سوپرمن بودن گذشت؛ این که افراد خودشان را طوری معرفی کنند که یک شبه می توانند مشکلات را حل کنند، گذشته است. نامزدها باید کار تیمی کنند؛ باید با کار تیمی مشکلات را حل کرد و دارای برنامه بود، واقعیت های اقتصاد امروز کشور را باید کاملا دریافت و بر اساس آن صحبت کرد.»

ـ به گزارش ایسنا اسحاق جهانگیری در خصوص وعده های غیر اجرایی برخی نامزدها گفت: «برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.شغل ایجاد کردن کار بسیار دشواری است، اقتصادی که ظرفیتش مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.»

ـ قالیباف هدف مشترک خود و رییسی را مقابله با دولت روحانی خواند. بخشی از گفته های شهردار تهران در نشست با برخی نمایندگان مجلس به نقل از فارس: « در مقطع انتخابات همه ما یک هدف مشترک داریم و آن است که همه ما مصمم هستیم که این دولت تکرار نشود، چرا که ادامه این دولت به معنای آن است که آرمان های انقلاب و مسایل اقتصادی کشور در خطر است؛ این هدف مشترک من و آقای رئیسی است.»

ـ به گزارش ایلنا مصطفی میرسلیم در جمع دانشجویان اظهار کرد: «من با نظرات جمنا موافقم و اگر در انتخابات پیروز شوم قطعا از اعضای ائتلاف جمنا استفاده خواهم کرد اما از نظر من معنی ائتلاف به بعد از پیروزی اختصاص دارد نه قبل از آن. به نفع کسی از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کنم زیرا معتقدم مردم برنامه‌ها را می‌بینند و بعد رای می‌دهند قطعا کسانی که به قالیباف رای می‌دهند به من رای نمی‌دهند و بالعکس زیرا من به رفتار قالیباف در شهرداری انتقاد دارم.»

ـ سید حسن خمینی نسبت به مغفول ماندن انتخابات شوراهای شهر در شهرهای بزرگ هشدار داد. بخشی از صحبت های او به نقل از جماران: « در شهرهای بزرگ، انتخابات شوراها نباید در فضای انتخابات ریاست جمهوری گم شود و رسانه‌ها و صاحبان فکر، قلم و سخن باید مردم را نسبت به این موضوع حساس حساس نگه دارند و مردم نسبت به این امر که از افتخارات جمهوری اسلامی شده با حساسیت بیشتر برخورد کنند.»

ـ بخشی از گفته های الیاس حضرتی در جمع دانشجویان به نقل از ایلنا: « ما راهی جز حرکت آرام، نداریم. ما سال ۹۱ و قبل از روی کار آمدن دولت روحانی در وحشتناک‌ترین دوران روزنامه‌نگاری خود بودیم. افرادی به چاپخانه می‌رفتند و مطالب را چک می‌کردند.کار به جایی رسید که عکس آقای هاشمی را هم می‌گفتند در بیاوریم … هم‌اینک ما در عرصه رسانه‌ای کار می‌کنیم. ما قبلا هفته‌ای چهل شکایت داشتیم اما الان این شکایت‌ها یکی شده است … قالیباف شدیدترین انتقادها را مطرح می‌کند ما می‌فهمیم اگر کسی بگوید ۲۵۰ هزار تومان در ماه می‌دهم، چقدر فریب‌کاری است یا اگر بگوید درآمد کشور را در عرض یکسال، دو برابر می‌کند. اینها وعده‌های پوچ است.»

ـ حمید ابوطالبی، معاون سیاسی رییس جمهور، در توئیتر نوشت: « انتخابات فرانسه نشان داد تندروی و افراط گرایی مبتنی بر عوام گرایی، پوپولیسم و فریب همه جا محکوم به شکست است. ‏انتخابات ١٣٩٢ هم همین را نشان داد‌.برای آینده کشور دوباره مردم را نفریبیم و ملت را گول نزنیم؛ ایران به زودی می‌گوید اینجا هم ماه زیر ابر نمی‌ماند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا