خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاتمی: می‌خواهند روحانی از عقبه‌اش جدا شود

انصاف نیوز: رئیس دولت اصلاحات با اشاره به مشکلات متعدد پیش روی دولت و عدم بهره‌مندی این دولت معجزه حل کردن یک‌شبه مشکلات بر یاری رساندن به دولت تدبیر و امید تاکید کرد و خطاب به دانشجویان اظهار داشت: «به هنگام نقد نباید فقط سراغ دولت بروید. دولت توسعه‌گرا و برآمده از خواست مردم و اهل تحمل است. در ابتدا برای نقد باید به سراغ بخش‌هایی از قدرت بروید که تحمل کمتری دارند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در دیدار با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران گفت: «خیلی خوش آمدید. هر وقت شما و افرادی مثل شما را می‌بینم احساس نشاط و زندگی می‌کنم و محیط دانشگاه و فعالیت‌های دوران دانشجویی برایم تداعی می‌شود و نیز به یاد عزیزانی می‌افتم که بذر فعالیت‌های اسلامی پیشرو را در دانشگاه‌ها کاشتند.»
رئیس بنیاد باران با بیان این‌که «بحمدا… در انتخابات اخیر حادثه مبارکی رخ داد که شما جوانان بخصوص در آن نقش داشتید و در درجه اول آنچه نشد اهمیت دارد»، اظهار کرد: «همت و رای مردم باعث شد آن چیزی که اگر اتفاق می‌افتاد بد بود اتفاق نیفتد و دولتی سر کار بیاید با جهت‌گیری‌های کاملا روشن. الان هم که ما امیدوارکننده حرفی می‌زنیم هیچ توقعی نداریم جز اینکه پایبندی باشد به همان شعارها و رویکردها و جهت‌گیری‌هایی که بود و مردم به آن رای دادند.»
وی یادآور شد: «مردم ما تا آخرین لحظات تردید داشتند و نمی‌دانستند چه بکنند سه روز فرصت کمی برای تصمیم‌گیری بود معتقدم اگر زمان بیشتری در انتخاب در اختیار بود مردم بیشتر از این اشتیاق خود را نشان می‌دادند. ابتدا جناب آقای هاشمی ثبت‌نام کردند به نظر می‌رسید رای ایشان یک رکورد باشد ولی حوادثی پیش آمد که می‌دانید و بعد معلوم نبود چه کسی کاندیدای نهایی است و خوشبختانه این شعور و روشن‌بینی و تدبیر وجود داشت که با یک کاندیدا به صحنه بیاید و در نتیجه حاصل کار هم همین شد که می‌بینید.»

برنامه‌های آنان‌که می‌خواهند دولت را تحت‌فشار قرار دهند، افشا کنیم
وی با بیان این‌که «امروز با کمال تاسف بعضی تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا دولت را ناکارآمد نشان دهند»، بیان کرد: «مگر چقدر از عمر دولت گذشته است که بخواهیم همه چیز را حل کند؟ امید این است که گشایشی بیشتر ایجاد شود و ما هم نباید دولت را تحت فشار قرار دهیم و باید نسبت به آنان که می‌خواهند دولت را تحت فشار قرار دهند نصیحت کنیم و احیانا برنامه‌های نادرست آنان را افشاء کنیم.»
وی یادآور شد: «مثلا در زمینه روابط خارجی ابدا دولت نمی‌خواهد اصول و منافع ملت را زیر پا بگذارد ولی وقتی می‌خواهد با حفظ اصول منطقی‌تر با دنیا برخورد کند کسانی و محافلی جوسازی می‌کنند و فشار می‌آورند. این نیاز جامعه ماست. اگر بخواهیم تحرکی در جامعه ایجاد شود و امور بهبود یابد، باید بتوانیم این فشارها را تا حدودی کم کنیم، نه اینکه زیاد کنیم.»
رئیس دولت اصلاحات هشدار داد: «می‌خواهند آقای رئیس جمهور را از عقبه‌اش جدا کنند و از طرفی چنان وانمود کنند که دولت ناکارآمد است. باید متوجه باشیم خیلی در زمین صاف و همواری راه نمی‌رویم.» خاتمی با بیان این‌که «محیط دانشگاه بدون نقد، محیط مرده‌ای است»، گفت: «همیشه هم همین طور است ولی به هنگام نقد نباید فقط سراغ دولت بروید. دولت توسعه‌گرا و برآمده از خواست مردم و اهل تحمل است. برای نقد ابتدا باید به سراغ بخش‌هایی از قدرت بروید که تحمل کمتری دارد.»
رئیس بنیاد باران، مساله مهم دیگر را «جلوگیری از تبدیل دانشگاه به پادگان» عنوان کرد و افزود: «دانشگاه محیط آزاداندیشی و تفکر و غلبه منطق است. به هر حال تکرار می‌کنیم که انتقاد در ذات دانشجوست و طبعا انجمن اسلامی هم باید انتقاد بکند ولی اگر نمی‌توانیم از همه جا انتقاد کنیم نرویم سراغ جایی که ضعیف‌تر و بی‌پناه‌تر است انتقاد بکنیم.»
رئیس دولت اصلاحات یادآور شد: «ما نمی‌گوییم فردا همه چیز درست بشود، البته الحمدلله جناب آقای دکتر روحانی همیشه روی شعارها و مطالب درستی که گفته‌اند تکیه کرده‌اند. تا کنون نیز تصمیم گیری‌های خوبی داشته‌اند. خدا را شکر می‌کنیم موفق‌ترین دولت در عرصه اقتصاد، دولتی بود که شعار او شعار سیاسی و فرهنگی بوده و توفیق اقتصادی دولت اصلاحات از آنها که شعار اقتصادی صرف داشتند بیشتر بود. فقر را بدون نگاه به توسعه سیاسی و فرهنگی نمی‌توان درمان کرد اینها باید همتراز یکدیگر باشند.»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا