خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«افزایش حقوق فرهنگیان به 2 میلیون و 600 هزار تومان»

رییس ستاد فرهنگیان روحانی از افزایش حقوق فرهنگیان به 2 میلیون و 600 هزار تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی نجفی؛ رییس ستاد فرهنگیان روحانی در همایشی که امروز در هتل ارم برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار بر این شده که در هر استان زیر نظر ستاد آقای روحانی، یک ستاد فرهنگیان تشکیل شود، اظهار داشت: در هفته معلم، همایش بزرگ فرهنگیان با حضور رییس جمهور برگزار می شود.

نجفی درباره جذب رای اولی ها، گفت: یک مسوول خاصی در ستاد آقای روحانی برای رای اولی ها به منظور آشنایی و آگاه کردن آنها در اهمیت و ارزش رای دادن مشخص شده که در این راستا اقداماتی را انجام می دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های روحانی برای آموزش و پرورش به خصوص در زمینه حقوق و معیشت فرهنگیان، گفت: در دولت اول مجموعه ای از اولویت ها برای آموزش و پرورس برنامه ریزی و اجرا شد. البته به دلیل مشکلات عدیده و مهمتری که از سال های قبل مانده بود، آموزش و پرورش در اولویت های بالا قرار نداشت. عبور از تحریم ها منتفی کردن قطعنامه ها، مشکلات اقتصادی مانند تورم بالا و رکود از جمله این مشکلات بود.

ریس ستاد فرهنگیان روحانی افرود: در دولت دوازدهم انشاله آموزش و پرورش و فرهنگ جزو اولویت های بالای دولت قرار خواهد گرفت. تنگناهایی که در سال 92 وجود داشت امروز و در سال 96 از بین رفته و زیر ساخت های خوبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش حقوق و مزایا در حدی که در توان دولت بوده، اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در سال های 88 تا 91، درآمد نفتی 285 میلیارد دلار بود. در سال های 92 تا 95 کل درامد ارزی از محل فروش نفت، 156 میلیاد دلار و اگر 4 سال روحانی را با 4 قبلش مقایسه کنیم، 100 میلیارد دلار کمتر به دست آوردیم.

نجفی در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه متوسط حقوق فرهنگیان در سال 92، از 1 میلیون و 250 تا 280 هزار تومان به 2 میلیون و 600 هزار تومان در سال 96 افزایش یافته است، گفت: متوسط حقوق فرهنگیان در دولت روحانی، تقریبا 2 برابر شده است. می دانیم با وجود تنگناهاحقوق فعلی رقم ناچیزی است و معتقدیم که کم است اما دولت تلاش خودش را کرده است. در دولت دوم آقای روحانی انشاله شکاف درآمد فرهنگیان با بقیه اقشار که در این 4 سال پر نشده در 4 سال آینده پر شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در ارتباط با تخلفات صورت گرفته در صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه که مورد سوال فرهنگیان است و همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی به این صندوق گفت: بنده از مسوولان صندوق و آموزش و پرورش درخواست می کنم که هرچه زودتر بیانیه ای یا گزارش جامعی از آنچه بر صندوق رفته در طول سال‌های گذشته به فرهنگیان ارایه دهند. فرهنگیان باید از وضعیت صندوق آگاه شوند.

نجفی اضافه کرد: از طرفی دیگر باید مشخص شود که تخلفات یا سوءاستفاده‌های مالی که انجام شده، چقدر مربوط به صندوق است و چقدر به بانک سرمایه. در اغلب بانک‌ها مانند بانک سرمایه بخشی از وام‌های که پرداخت کرده اند، به موقع برگشت نشده است. متاسفانه الان همه بانک های کشور به این مسئله دچار هستند. نکته دوم کل تخلفات صندوق و وام های بانک سرمایه است که چه میزان مربوط به سال 92 و قبل از آن و چه مقدار مربوط به دولت یازدهم است. تا جایی که اطلاع دارم بخش خیلی کمی به دولت یازدهم مربوط است. در حال حاضر در این پرونده مسولان قضایی و امنیتی کمک می کنند. متاسفانه در یک دوره بحث مربوط به صندوق رنگ و بوی سیاسی گرفت و برخی مسایل به فرهنگیان بد بیان شد.

نجفی در ادامه گفت: در بین 6 نفر نامزد ریاست جمهوری، آقای روحانی امتیاز بیشتری دارد، چرا که کشور را از نظر توسعه و پیشرفت در جهات مختلف بهتر می‌تواند به نقطه آرمانی حرکت دهد. علی‌رغم همه مشکلات در بدو شروع دولت اقدامات خوبی انجام شد که البته کافی نیست.

نجفی ادامه داد: آقای روحانی، آقای فانی را صرفا برای احترام به آرای فرهنگیان تغییر داد، چرا دیدند فرهنگیان از عملکرد ایشان راضی نیستند.

رییس ستاد فرهنگیان روحانی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت بعدی شما را در سمت وزیر آموزش و پرورش خواهیم دید؟ گفت: در این رابطه تصمیمی نگرفتم و مشورتی هم با بنده در این زمینه انجام نشده است. روحانی نظرش این است که دولت بعد پرتحرک‌تر، باانگیزه‌تر و با میانگین سنی جوانتری باشد تا بتواند با سرعت بیشتری خواسته‌ها را محقق کند. تاکنون برای هیچ یک از وزارتخانه‌ها تصمیمی گرفته نشده است.

نجفی درباره انتقادها به بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 96 گعت: 2 _3 سال اخیر بودجه آموزش و پرورش خوب تنطیم نشده بود، اما از نطر عملکردی 110 تا 120 درصد بودجه به این وزارتخانه پرداخت شد. در سال 96 امسال رقم بودحه 10 درصد افزایش یافته که کم است، اما 10 تا 20 درصد بیشتر پرداخت و تخصیص خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند به تنهایی متولی آموزش و پرورش باشد، گفت: به خصوص در تصمیم‌گیری‌ها و در انتخاب مدیران مشارکت نیاز است. در حقیقت نیازمند تشکیل سازمان نظام معلمان مانند سازمان نظام پزشکی هستیم که یک نطام حرفه‌ای باشد و اختیارات لازم را داشته باشد.

نجفی خاطرنشان کرد:‌ جزو برنامه‌های دانش آشتیانی در سال 96 باید این باشد که لایحه تشکیل این سازمان تهیه شود.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. قضات طاغوتی که از نظام گذشته روی دست حکومت مانده بودند و تا سال 80 بازنشسته شده اند کمتر از یک سوم قضات اسلامی بازنشسته حقوق میگیرند . تعداد انان نیز در سراسر کشور به یکصد نفر نمیرسد و ازایش حقوق انان باری بر دوش بیت المال نیست ، اقای نجفی نگاهی هم به خقوق آنان بیاندازند . قبل از انقلاب تعداد قضات شاغل حدود 1700 نفر بود !

  2. من حاضرب حکم خودم را ارایه بدهم که آقا دکتر نجفی نا درست نگوید که حقوق فرهنگی 2 میلیون 600 هزارشده من تازه با مدرک دکترا 1میلیون 900 هزارتا دریافتی دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا