خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امید اهل سنت به روحانی برای حضور در مراکز قدرت

«جلال جلالی زاده» نماینده‌ی اسبق اهل سنت مردم سنندج در مجلس، در یادداشتی، وضعیت مراسم‌های رسمی را دلیل و نشانه‌ی تبعیض اهل سنت خواند و نوشت: چشم امیدمان به حسن روحانی است که با دست تدبیر و عقلانیت و با حمایت آرای قاطع اهل سنت این گره فروبسته را بگشاید.

به گزارش انصاف نیوز، آقای جلالی زاده که مسوول ستاد انتخاباتی حسن روحانی رییس جمهور در استان کردستان بود، در این باره نوشت:

محرومیت و تبعیض نشانه‌های زیادی دارد، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی. به عنوان مثال هنگامی که از تهران عازم سنندج می‌شوی در ورودی مرکز استان، یک شهر پانصد هزار نفری، با مشاهده آثار و مناظر اطراف بدون هیچگونه توضیحی به توسعه نیافتگی استان پی می‌بری و می‌دانی در این استان چه می‌گذرد و نیازی به پرسش از مسوولان و یا بررسی آمار و ارقام ندارد.

اما آنچه که به روشنی قابل مشاهده و واضح است و بر کسی پوشیده نیست، مشاهده‌ی سیمای مبارک افراد حاضر در سخنرانی‌ها و مراسم‌های رسمی و دولتی است که در صدا وسیما پخش می‌شود. به ویژه افرادی که د رردیف‌های اول تا دهم دیده می‌شوند.

به نظرم بر ای عدم توسعه یافتگی مناطق اهل سنت و یا عدم استفاده از شایستگان اهل سنت و عدم حضور آنان در تصمیم‌گیری‌ها نیازی به ارائه‌ی دلیل و مدرک نیست. بلکه کافی است به فیلم‌های مراسم‌های مختلفی که در طول سال به تناوب برگزار می‌شود نگاه کنید و با ذره بین به دنبال اهل سنتی در میان حضار مجلس و مراسم‌ها در زمان‌های مختلف بگردید و به عدالت توزیعی پی ببرید و این سؤال را از خودتان بپرسید:

چرا در میان پانزده ملیون اهل سنت تا کنون دو نفر شایستگی حضور و اجازه در چنین مراسم‌هایی را ندارند؟ چرا در میان امرای ارتش، سرداران سپاه، مجمع تشخیص مصلحت، قوه قضائیه، شورای نگهبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی، وزرا، نمایندگان ولی فقیه، مشاوران مقامات عالی، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، ریاست مجلس، هیات مدیره‌ها و… از اهل سنت شخصی به صورت نمادین در این مراسم‌ها دیده نمی‌شود که به این سفرا و مهمانان خارجی نشان داده شود و گفته شود که در انتخابات ریاست جمهوری بیش از شش ملیون رای داشته‌اند.

اگر باور نمیکنید فیلم مراسم سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب را ببینید، آیا یک چهره‌ی شاخص و مسؤول اهل سنت را در میان جمع می‌بینید؟ امیدوارم در مراسم‌های بعدی به صورت نمادین هم شده دو نفر سنی را در جلوی مراسم بکارند بلکه در سال‌های بعدی پربار شوند.

اما صرف نظر از جنبه‌ی طنز آمیز بودن مطلب، لازم است مسوولان چاره‌ای بیندیشند و نسبت به عدم حضور اهل سنت در نهادها و مراکز قدرت، تصمیم لازم را اتخاذ نمایند و بی‌عدالتی موجود را به نام اسلام و تشیع در تاریخ ثبت ننمایند. و در این راستا چشم امیدمان به حسن روحانی است که با دست تدبیر و عقلانیت و با حمایت آرای قاطع اهل سنت این گره فروبسته را بگشاید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. احسنت آقای جلالی زاده، مسئولین رده بالا که پیشکش ، حداقل استاندار و فرماندار رو از بومی های همان استانها بگذارن

    5
    5
  2. مدیران شیعه چه گلی سر ملت زدن که سنی ها بزنن …؟ انقد شیعه سنی نکنیم … ! بجای مطالبه حق اهل سنت ، حقوق ملت ایران رو مطالبه کنید

    6
    5
  3. سلام. رئیس جمهور بودن روحانی برای اهل سنت جز فلاکت چیزی نخواهد داشت زمانی که در حادثه منا شهردار اهل سنت یکی از شهرهای سیستان شهیده مرجان ناز قلچی به شهادت رسیر روحانی حتا دنبال جنازه این شهیده نرفت تا زمانی که رهبری دستور دادند و سپا این شهیده رو جزء شهدای شاخص سال معرفی کرد در حال حازر هم نماینده سیستان چند بار به وزیر نیرو برای کم کردن تعرفه و قطع برق مردم سیستان رفته حتا یک دقیقه هم وقت نداده که حرفش روبزنه .بخدا قسم حروقت که ما به حرف سپاه و رهبری گوش نکردیم ضرر کردیم و اهل سنت از رای دادن به روحانی ضرر خواهند کرد

    5
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا