خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“حسین رضازاده دروغ می‌گوید”

انصاف نیوز: روزنامه ی قانون نوشت:

روزهای پرحاشیه وزنه‌برداری ایران انگار تمامی ندارد. هر روز که می‌گذرد عمق اختلافات موجود در آن بیشتر می‌شود و طرفین دعوا هم گویا میلی به مصالحه ندارند. پنجشنبه شب برنامه ورزش از نگاه دو بیشتر وقت خود را صرف بررسی حاشیه‌های این رشته کرد. این برنامه تلویزیونی با دعوت از بهداد سلیمی سعی کرد زوایای جدیدی از مشکلات وزنه‌برداران المپیکی با مدیران فدراسیون را باز کند. اتفاقی که اتفاقا افتاد و باعث شد حسین رضازاده هم به فاصله چند ساعت در یک برنامه تلویزیونی دیگر ظاهر شده و به دفاع از خود بپردازد. او در برنامه صبح جمعه بهرام شفیع سعی کرد از قافله تهمت‌ها و ادعاها جا نماند و به اظهارات سلیمی اصطلاحا پاسخ بگوید. کیانوش رستمی به عنوان یکی از وزنه‌برداران معترض المپیکی هر دوی این برنامه‌ها را دیده. او با دفاع از خود و دیگر دوستانش رضازاده را متهم به دروغ‌گویی می‌کند و مدعی است که رضازاده و باقری به دنبال خراب کردن وزنه‌برداران المپیکی هستند. رستمی که دارنده مدال برنز المپیک است در گفت‌وگوی خود با روزنامه «قانون» به برخی ادعاهای رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به شکلی صریح پاسخ می‌دهد.

 حتما درگیر حاشیه‌های روزهای اخیر وزنه‌برداری هستی. به عنوان یکی از وزنه‌برداران معترض نظرت چیست؟
بسیار خوشحالم که رفته رفته همه حقایق روشن می‌شود. ماه‌های زیادی است ما حقایق را می‌گوییم اما کسی نمی‌خواهد آنها را بشنود. خوشبختانه کم‌کم اسنادی رو می‌شود که خیلی چیزها را شفاف می‌کند. بهداد در برنامه ورزش از نگاه 2 حرف‌های بسیار خوبی زد. امیدوارم که این وضعیت تا روشن شدن حقایق ادامه پیدا کند.
 فکر می‌کنی مشکلات وزنه‌برداران المپیکی بعد از این صحبت‌ها و مسائل روشن شود؟
ما با مردم صادق بوده و هستیم. متاسفانه عده‌ای در این مدت مدام می‌خواستند ما را خراب کنند که موفق نبودند. ما امیدواریم ولی باید دید چه پیش خواهد آمد.
 مشکل‌تان هنوز با کوروش باقری است یا با رضازاده هم مشکل دارید؟
نه، ما ابتدا فقط با بودن کوروش باقری در تیم ملی مشکل داشتیم و این را بارها به رئیس فدراسیون هم گفتیم اما امروز خود رضازاده هم به دنبال خراب کردن ماست. او خودش دوست دارد با ما کل کل کند و انگار او هم می‌خواهد وارد این قضیه شود. آقای رضازاده دیروز در برنامه ورزش و مردم می‌گوید کیانوش رستمی ادعا کرده که در جریان مسابقات جهانی می‌توانسته رکورد دنیا را بزند در حالی که اینطور نیست. او گفته «رستمی اگر می‌توانست در المپیک این کار را می‌کرد. » من می‌خواهم جواب این اظهارات آقای رضازاده را بدهم.
 بفرمایید؟
او در راستای همان خراب کردن ما چنین حرفی را مطرح کرده. آقای رضازاده خوب می‌داند در زمان المپیک چه بر سر من آمد. من وزنه‌برداری هستم که همیشه خوب بودم. متاسفانه پیش از المپیک شخصیت و شرایط روحی من را نابود کردند. آقای رضازاده که روز مسابقات در سالن مسابقه بودند و دیدند که من پای مصدومم را خودم ماساژ می‌دادم. نقش کوروش باقری در لندن چه بود؟ مگر جز این است که یک مربی هم شرایط ذهنی شاگردش را مهیا می‌کند و هم شرایط فیزیکی‌اش را. متاسفانه کوروش باقری در جریان این مسابقات تنها شده بود عاملی برای افت روحی ما. او کاری می‌کرد که ما عصبی شویم و نتوانیم خوب ظاهر شویم. باقری به ما حرف زور می‌زد و اجازه هم نمی‌داد حرفی بزنیم. متاسفم که باید بگویم رضازاده دروغ می‌گوید.
 پس خیلی خوش‌شانس بودی که برنز گرفتی؟
من خیلی حرف‌ها هست که اگر بگویم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. خدا را صد هزار بار شکر که در لندن مدال گرفتم وگر نه نمی‌دانم چه بر سرم می‌آمد. یه سوال از آقایان دارم. من که در 21 سالگی مدال المپیک گرفتم و در 20، 19 و 18 سالگی هم قهرمان جهان، برنز جهان و قهرمان جوانان جهان شدم باید این وضعم باشد؟
 حتما برنامه ورزش از نگاه 2 را دیدی. نظرت درباره بغض بهداد سلیمی چیست؟
خدا می‌داند وقتی که بهداد گریه کرد من و تمام اعضای خانواده‌ام هم با هم گریه کردیم. او تمام بدن من را به لرزه درآورد و با خودم گفتم چرا باید شرایط ما اینگونه باشد. حسین رضازاده مدعی است که کوروش باقری بهترین مربی وزنه‌برداری جهان است پس دلیلی ندارد او را کنار بگذارم. من از ایشان می‌پرسم کوروش باقری چرا و چگونه قهرمان جهان شد. مگر جز این است که او با وزنه‌هایی که امثال من و بهداد و دیگر بچه‌ها زدیم به این عنوان رسیده؟ این آقای سرمربی چرا حالا و با این نفرات تیم ملی نمی‌تواند بهترین مربی جهان شود؟
 راستی عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی لهستان را چگونه دیدی؟
آقایان با این عملکرد آبروی یک مملکت را زیر سوال بردند. سرود ملی ایران در این مسابقات نواخته نشد و ما عنوان قوی‌ترین مرد جهان را از دست دادیم. این‌ها چیزهای کمی نیست اما آقایان پشت یک عنوان سومی مخفی شده‌اند. در کجای دنیا به خاطر یک نفر تیم قهرمان جهان و المپیک را به زیر می‌کشند؟
 دوستی رضازاده و کوروش باقری چقدر در بروز این همه حاشیه و مشکل موثر بوده؟
البته رضازاده که دیروز تکذیب کرد دوستی با ایشان دارد. متاسفانه دوستان دروغ هم می‌گویند. کیست که نداند باقری و رضازاده شب و روز با هم هستند. مگر داشته‌های فنی کوروش باقری از حسین توکلی و امثال برخواه بیشتر است که آنها امروز حتی پایشان را در فدراسیون نمی‌گذارند؟
 شنیده‌ایم قدری برای بازگشت به اردوی تیم ملی ترس هم دارید؟
بله متاسفانه. چه تضمیمی وجود دارد که ما فردا در اردوی تیم ملی دوپینگی نشویم. آقایان اگر قرار به بازگشت‌مان باشد باید تعهد کتبی بدهند که اتفاقی برایمان رخ نخواهد داد. دو نفری که چند روز پیش دوپینگ‌شان درآمد چه گناهی کرده بودند. من بعید می‌دانم ورزشکاری در این سطح حتی به دوپینگ فکر هم بکند. به نظرم آقایان از ترس اینکه نکند تیم ملی در لهستان نتیجه نگیرد مواد نیروزایی را به ملی‌پوشان داده بودند و همین عامل هم باعث دوپینگی شدن آنها شد.
 نگاهت به آینده این مسائل چیست؟
نمی‌دانم چه می‌شود اما مطمئنم که ظلم پایدار نمی‌ماند. بالاخره ما هم خدایی داریم. آقایان انگار نمی‌دانند چوب خدا صدا ندارد. من حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما می دانید که نمی‌شود هر حرفی را زد.
 اما انگار این گره سر کور دارد؟
خدا را شکر ما یک رهبر خوب داریم. به نظرم ایشان بهترین کسی هستند که می‌توانند این مشکل را حل کنند. خدا می‌داند که در طول همه این مدتی که مشکل داشته‌ایم کشورهای زیادی خواسته‌اند برایشان وزنه بزنیم و در قبالش پول‌های خوبی بدهند اما ما فقط برای ایران‌مان وزنه ‌می‌زنیم. امیدوارم که رهبری با یک تدبیر خوب این مشکلات را حل کنند.
 و آخرین سوالم در مورد وضعیت آمادگی‌ات است.
من هرکجا باشم تمریناتم را با شدت پیگیری می‌کنم. شرایط بسیار خوبی دارم و در جریان تمرینات هم چند بار رکورد دنیا را جابه‌جا کرده‌ام.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا