خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله شبیری: گفتارمان در شأن لباس روحانیت باشد

آیت الله شبیری زنجانی، لباس روحانیون را لباس رسمی پیامبر صلی الله علیه و آله دانسته و بر حفظ حرمت آن توسط روحانیون تاکید کرد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی، ایشان در جمع تعدادی از طلاب، به استدلال کسانی که معتقدند پیامبر اکرم ص لباس خاصی نداشته و پوششی مطابق با عرف جامعه داشته است، پاسخ داد: گروهی می گویند شواهد نشان می دهد افرادی که وارد مسجد می شدند و از قبل پیامبر صلی الله را ندیده بودند، در بین جمعیت ایشان را تشخیص نمی دادند لذا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، لباسی مطابق با پوشش عمومی جامعه داشت اند.
این مرجع عالی قدر تشیع در این باره گفت: اینکه افرادی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را نمی شناختند، دلیل بر عدم رسمیت لباس روحانیت نمی شود چون مسلمانان صدر اسلام به مستحباتی که از طرف پیامبر صلی الله علیه و آله بیان می شد عمل می  کردند. عمامه هم یکی از این مستحبات بود لذا این طور نبود که فقط خود ایشان عمامه بگذارند. معظم له ادامه دادند: پیامبر جدای از اشخاص نبود و بقیه هم از سنت او طبعیت می کردند. یک عده ای مثل ایشان بودند و اینطور نبود که پیامبر برای خود یک جای مخصوص و لباس مخصوص قائل نباشد. این لباس، لباس رسمی مسلمانان بود.
آیت الله شبیری با تاکید بر حفظ حرمت در خطاب به طلبه ها خاطرنشان کرد: حفظ حرمت لباس پیامبر صلی الله علیه و آله وظیفه ای است که بر دوش ما گذاشته شده است و همه ما باید مواظب باشیم که رفتار و کردار و گفتارمان مطابق با شأنیت و جایگاه این لباس باشد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا