خرید تور تابستان ایران بوم گردی

من تئاتر و سینما … (مکث طولانی)

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آخرین باری که تئاتر یا فیلم در سینما دیدید کی بوده است؟» گفت: من تئاتر و سینما … (مکث طولانی)

«حسین توکلی» خبرنگار انصاف نیوز با حجت الاسلام «عبدالمقیم ناصحی» در باره‌ی فعالیت اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت و گویی کرده است که متن آن در پی می آید:

انصاف نیوز: درباره‌ی پردیس تئاتر تهران در منطقه‌ی خاوران تهران که در زمستان سال گذشته افتتاح شده، نحوه‌ی تخصیص بودجه‌ی فرهنگی شهر و نظارت بر آن از طریق شورا می‌خواهم بپرسم که چگونه انجام شده؟

خدمت شما عرض شود که بسم الله الرحمن الرحیم. مطمئنا ما کارهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و ورزشی که در کمیسون فرهنگی اجتماعی شهر تهران انجام می‌دهیم بر اساس برنامه‌ی 5 ساله‌ی دوم است و بر مبنای آن بودجه مشخص می‌شود و نسبت به آن بودجه یقینا نظارت هم صورت می‌گیرد.

راجع به پردیس تئاتر دو سه سالی است که ساخت آن شروع شده و همینطور که اشاره فرمودید زمستان سال گذشته افتتاح شد. کار بزرگی انجام شده است و شاید امکاناتی که ما در آنجا فراهم کردیم در حقیقت در بین کشورهای همسایه بی‌نظیر، قابل قبول و استاندارد است و از نظر کارشناسان تئاتر من فکر می‌کنم کار آبرومندی انجام شده است.

شما بعد از افتتاح هم به پردیس تئاتر تهران تشریف بردید؟ خبرنگار ما بازدید و گزارشی داشته و متوجه شده برای مردم آن منطقه از نظر اقتصادی دیدن تئاتر با بلیط 15000 تومان اولویت نیست و با درآمد روزانه‌ی 20 الی 30 هزار تومان ترجیح‌شان تفریحات دیگری است. حتی یک نفر گفت ترجیح می‌دهد با 15000 تومن به زیارت حرم عبدالعظیم برود.

نکته‌ای که شما اشاره کردید نکته‌ی درستی است و ما از لسان مردم هم این را شنیدیم. ما می‌خواهیم فاصله‌ی شمال شهر با جنوب شهر را به لحاظ امکانات کم کنیم. ما می‌توانستیم همین پردیس را در شمال شهر بسازیم ولی بخشی از تصمیم‌ها و برنامه‌ی ما این است که جنوب و غرب شهر را به لحاظ امکانات برای جوانانمان مهیا کنیم. الان بحثی که هست پول بلیط است که ان‌شالله باید تدبیری کنیم که مشکلات پول بلیط را کم‌تر کنیم.

خود شما علاقه به تئاتر و سینما دارید؟ آخرین باری که تئاتر یا فیلم در سینما دیدید به خاطر می‌آورید؟

من تئاتر و سینما … (مکث طولانی) من سینما رفتم و تئاتر هم همین جایی که ساختیم رفتم. اما واقعیت این است که اگر سینما برنامه‌های خوب داشته باشه باعث می‌شود که جوانان ما از نظر اخلاقی جذب شوند، اگر فیلم‌هایی که هست پیام‌های آموزنده‌ای داشته باشه چه اشکالی دارد؟ مشکلی نیست. ما که مخالف بحث سینما نیستیم. با توجه به آسیب‌های اجتماعی که ما داریم باید به وسیله‌ی ورزش خوب، هنرهای خوب و مکان‌های خوب بتوانیم جوانانمان را جذب کنیم و از مفسده‌هایی که امروز سوغات غرب است و در حالی که ماهواره‌ها و اینترنت‌ها و رسانه با هزاران گلوله‌ی آتشین نسل جوان ما را بمباران می‌کنند بتوانیم جلوی این هجمه‌ها را بگیریم.

من پاسخ سوالم را نگرفتم. شما آخرین تئاتر یا فیلمی که دیدید چه بود؟

من سینما رفتم و تئاتر هم دیدم …

شما فیلم «ماجرای نیمروز» را دیدید؟

چه فیلمی؟

فیلم ماجرای نیمروز! فیلم خوش ساختی که در جشنواره‌ امسال حاضر بود و بهترین فیلم امسال شد و درباره‌ حوادث ابتدای دهه شصت و اعلام جنگ مسلحانه‌ی منافقین بود.

ندیدم ولی گفتم یه جوری دوستان فراهم کنند برایم تا ببینم.

آیا فرزاندان شما به هنر علاقه مندند؟

آنها جوانترند و در این زمینه بهتر از ما هستند. باید برای جوانانمان و شهروندانمان تمام زمینه‌ها را فراهم کنیم تا فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی و سنت‌های بومی خود را به مردم و نسل جوانمان بیاموزیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا