خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | هشدار مرجعیت به تخریب گران دولت

محمد توکلی، انصاف نیوز: با نگاهی به تبلیغات جریان مخالف دولت که در انتخابات 96 حامی و پشتیبان رییسی و قالیباف هستند می‌توان به این نتیجه رسید که مبنای کار تبلیغاتی این جریان بر دو اصل تخریب تمامی دستاوردهای سه سال و نیم اخیر و مردم فریبی با وعده‌های نشدنی استوار است. تخریب‌ها و سیاه نمایی‌های این جریان به قدری زیاد شده که دیگر صدای مراجع قم هم در آمده است. خبرهای انتخاباتی ششم اردیبهشت با تذکر صریح آیت الله مکارم شیرازی آغاز شد.

ـ  به گزارش ایرنا آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود گفته است: «برادران و عزیزان! این انتخابات را اسلامی کنید، هر کس خدماتی را که می‌خواهد انجام دهد بگوید؛ چرا دیگران را تخریب می‌کنید و پیشرفت خود را در نابودی دیگری می دانید؟ از همه بدتر آن است که کسانی دست به دست می‌دهند و نظام را برای پیشرفت خود تخریب می‌کنند و می گویند مملکت خراب است، اقتصاد نداریم، همه بیکار و بیمارند، و یک مشت دروغ می گویند تا بگویند ما می‌آییم و همه چیز را درست می‌کنیم. خدا را شکر که کشوری مقتدر و توانا داریم؛ البته کشور مشکلاتی نیز دارد و به خاطر همین توانایی‌ها است که دشمنان برایش مشکل ایجاد می‌کنند. باید بر مشکلات فائق شد و نباید کاری کرد که مردم ناامید شوند تا فردی چهار روز به حکومت برسد»

ـ عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری، در گفتگو با ایسنا با اشاره به تخریب‌های پررنگ صورت گرفته در فضای سیاسی – انتخاباتی کشور گفت: «در قانون هتک حرمت و هتک حیثیت توسط کاندیداها و طرفداران آنها نسبت به طرف مقابل منع شده است، ولی در دوره گذشته شاهد بودیم آقایی که قبلاً هم رییس‌جمهور بود به راحتی در مناظره تلویزیونی هتک حرمت می‌کرد. ما مشکل قانون نداریم. مشکل در اجرای قانون است. تاکنون ندیده‌ایم برخوردی با متخلفین صورت بگیرد مگر در موارد جزئی»

ـ کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور نسبت به عدم بی طرفی صداوسیما اعتراض کرد. بخشی از این اطلاعیه به نقل از ایسنا: « با کمال تأسف، برنامه‌هایی که تحت عنوان آشنایی با نامزدها در رسانه ملی تولید شده و از شبکه‌های مختلف رادیوئی و تلویزیونی صدا و سیما پخش می‌شود، رویکرد کاملاً متوازن و متعادلی نسبت به شش نامزد محترم نداشته و علیرغم پیگیری به عمل آمده از جمله در نامه ارسالی رئیس ستاد انتخابات کشور به سازمان صدا و سیما، این روند اصلاح نشده و کماکان، احساس جهت گیری و سوگیری خاص را در بیننده یا شنونده بر می‌انگیزاند. فلذا لازم است مسؤولان محترم رسانه ملی، فوراً با توقف پخش این برنامه‌ها، نسبت به اصلاح سریع این مشکل اقدام کنند. بعلاوه پیگیری‌های کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور در این موضوع از طریق کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دنبال خواهد شد»

ـ بخشی از گفته‌های محمدرضا باهنر در جمع فعالان دانشجویی اصولگرا به نقل از فارس: «دولت روحانی در بخش اقتصاد وعده داد تورم را کاهش می‌دهد و اشتغال و چرخ اقتصادی را راه می‌اندازد، تورم 44 درصد بود و واقعیت این است که 30 درصد کاهش پیدا کرده اما در سیاست رکود تورمی هدف‌گذاری تورم تک‌رقمی اشتباه است. رشد اقتصادی در زمانی که دولت یازدهم شروع به کار کرد منهای 5 درصد بود که الان گفته می‌شود به 8 تا 10 درصد رسیده است. زمانی رشد اقتصادی می‌تواند مفید باشد که این رشد پایدار باشد و هر ساله شاهد همین رشد باشیم. در صورتی که دیگر امکان چنین رشدی وجود ندارد. ما برای پیشرفت نیاز به یک رشد 8 درصد پایدار هستیم. در بحث برجام و مذاکرات یک تیم خوب داشتیم تلاش‌هایی هم کردند ولی بیشتر از این زورشان نرسید. قرار بود 10 گل بزنیم و هیچ گل نخوریم ولی توانستیم 7 گل بزنیم و 3 گل هم خوردیم. اگر از من سؤال شود که حاضری به قبل از برجام برگردیم می‌گویم مخالفم به نظر من نظام هم چنین عقیده‌ای ندارد که به قبل از برجام برگردیم. در برجام یکسری چیزها گیرمان آمد البته قرار بود یکسری از وعده‌ها عملی شود که اینگونه نشد»

ـ ابراهیم رییسی اولین میهمان گفتگوی ویژه خبری بود. وی در این برنامه وعده سه برابر کردن یارانه سه دهک پایین جامعه و مبارزه با فساد را به مردم داد. بخش‌هایی از گفته‌های این نامزد مورد حمایت مدیران احمدی نژاد به نقل از فارس:

«آنچه در مسئله فرهنگ از همه مظلوم‌تر است هنر است، در حوزه سینما، شعر و مسائل مختلف باید کار شود. خود هنرمندان ما می‌توانند در اداره این کار صاحب‌نظر باشند و دولت هم فقط می‌تواند نظارت کند. اولویت ما مسئله هنر و نجات سینما از این وضعیت است. ما در ارتباط با هنر هفت‌گانه به ویژه در هنر سینما برنامه داریم.

ما در مشهد بررسی کردیم و دیدیم که جوانان برای ازدواج مشکل مسکن دارند و 600 واحد را برای ساخت مسکن آغاز کردیم و کار پیش رفت، دغدغه جوانان مسکن است و باید حل شود. مشکل این است که یک جوان با تسهیلات سختی مواجه می‌شود، ما بنا داریم مسکن مهر را در همان سال اول به متقاضیان تحویل دهیم. ما معتقدیم که مسکن می‌تواند شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند. ایجاد تسهیلات، شغل و مسکن که از نیازهای جوانان است با دولت کار و کرامت محقق می‌شود و این دغدغه‌ها پایان می‌پذیرد و ما برای اینها پاسخ عملی خواهیم داشت»

تاکید رییسی بر نجات سینما در حالی است که یکی از پررونق‌ترین سالهای سینمای ایران در سه دهه اخیر سال گذشته بوده است و دقیقاً مشخص نیست این نامزد انتخابات قرار است سینمای کشور را از چه نجات دهد؟ هنرهای هفتگانه مد نظر آقای رییسی که گویا برای همه آن‌ها برنامه دارند (!) نیز عبارت‌اند از: موسیقی، هنرهای دستی، رقص و حرکات نمایشی، هنرهای ترسیمی، ادبیات،  معماری، هنرهای نمایشی

درباره وعده تحویل مسکن مهر در سال اول دولت هم باید گفت بیش از 90 درصد این واحدهای مسکونی تحویل داده شده است و هر فردی سکاندار قوه مجریه شود  درصد باقی مانده تا پایان سال 96 به پایان خواهد رسید.

ـ حدود یک ماه مانده به انتخابات محسن رضایی از پیروزی جناح متبوعش در انتخابات می‌گوید. او در توئیتر نوشت: « نیروهای انقلاب در انتخابات، موفقیت بزرگی به دست می‌آورند. رمز این موفقیت ایثار، برادری و وحدت است»

ـ گفته‌های سعید جلیلی در جمع حامیان رییسی به نقل از فارس: « باید به سؤالات مردم پاسخ معتبر داد؛ برخی ادعای کاهش هزینه دارند اما این سرمایه‌های نظام است که کاهش پیدا می‌کند، در سرمایه‌های ملی کشور بتن ریخته و به خارج منتقل کردند. همه ما باید امروز یک حرکت عمومی را برای اقناع عمومی شروع کنیم تا مردم بدانند با تفکر انقلابی است که سایه جنگ دور و امنیت ایران محقق شده است؛ لذا تنها با تفکر انقلابی موفقیت‌های بزرگ اقتصادی برای کشور رقم می‌خورد، انشالله تکلیف خود را دنبال و حماسه بزرگ سیاسی و اقتصادی رقم خواهد خورد»

طعنه جلیلی که در دوران مدیریتش سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ سازمان ملل علیه کشورمان وضع شد درباره بتن ریزی بر روی سرمایه‌های ملی کشور در حالی مطرح می‌شود که همین چند روز پیش توافق نهایی برای بازطراحی و پیشرفته سازی راکتور اراک با همان ماهیت آب سنگین که مورد تاکید مقامات ارشد نظام بوده به واسطه برجام امضا شده است.

ـ عارف در گفتگو با ایلنا از حمایت قطعی خود از حسن روحانی خبر داد. «ستادهای مشترکی با حضور اصلاح‌طلبان و افراد ستاد روحانی برای کمک به دولت تدبیر و امید در همه استان‌ها تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم همینطور با جدیت در کنار هم تا پایان راه به تلاش ادامه دهیم. من نیز همانند همه دوستان هرکاری که برای حمایت از دولت حسن روحانی بتوانم در حد توان و در زمان مشخص انجام خواهم داد»

ـ به گزارش ایلنا، پایگاه خبری «نیوز وایر» آمریکا نوشت: «انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی نزدیک شده است که حسن روحانی به دنبال تصدی این سمت برای یک دوره چهار ساله دیگر است و رقبای او از جریان اصولگرا نیز در کنار او در حال پیشروی هستند اما همچنان طبق نظرسنجی‌ها روحانی از همه آنها پیشروتر است»

ـ به گزارش ایلنا محمود واعظی در جمع خبرنگاران گفت: «درحال حاضر شاهدیم در بسیاری از سخنرانی‌ها و حتی از طریق برخی تریبون‌هایی که نباید له یا علیه هیچ‌یک از نامزدها برای امر تبلیغات انتخابات مورد استفاده قرار گیرد، دولت تخریب می‌شود. به نظر می‌رسد وزارت کشور، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های نظارتی موظف به رسیدگی به این اقدامات در راستای تخریب دولت هستند»

ـ سیدحسین مرعشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات جواد لاریجانی مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی محسوب می‌شود و اجازه استفاده از تبلیغات صدا و سیما را ندارد، گفت: «آقای جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است، در عین حال برخی باید درباره قانون حقوق کاندیداها مطالعه کنند چون این حداقل حقوق کاندیداهای انتخابات محسوب می‌شود. بحث کاندیدای پوششی در قانون وجود ندارد و این موضوع داخلی در یک جبهه است همانطور که یک جبهه می‌تواند دو یا سه کاندیدا در انتخابات داشته باشد و جبهه اصلاحات و اعتدالیون در کشور دو کاندیدا و جبهه اصولگرایان و پایداری سه کاندیدا در این انتخابات دارند. بنابراین این دلیل بر عدم استفاده از امکانات تبلیغاتی نیست»

ـ رییس ستاد انتخاباتی قالیباف بار دیگر شانس خود را برای پررنگ کردن دوگانه «اشرافیت – ساده زیستی» آزمود تا شاید رأی احمدی نژادی‌ها را به سمت شهردار تهران برگرداند. به گزارش ایسنا محمد دهقان گفته است: «خطری که کشور را تهدید می‌کند جدا شدن مردم از مسئولان و زندگی شاهانه مسئولان و ثروت‌های چند صد میلیاردی آنهاست. همچنین این است که مردم می‌بینند یک وزیر دولت با دست خالی وارد حکومت شده و امروز صاحب بیش از صد شرکت خصوصی است و برای خود فرزندان و اقوام نیز چنین ثروت‌هایی دست و پا کرده است. از دیگر خطری که کشور را تهدید می‌کند می‌توان به جدا شدن کامل جریان اشرافی از مردم اشاره کرد»

ـ محمدباقر قالیباف همچنان بر روی اجرایی بودن وعده ایجاد پنج میلیون شغل در چهار سال اصرار دارد. بخشی از گفته‌های این نامزد انتخابات به نقل از ایسنا: «امروز مهمترین مشکل کشور ما بیکاری و شغل است. به مردم قول می‌دهم اگر در طول این دوره توفیق خدمت به مردم را پیدا کنم ۵ میلیون شغل با کمک مردم ایجاد می‌کنم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم. حوزه فناوری و IT برای بخشی از جوان تحصیل کرده و با استعداد که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه فناوری و IT تخصص دارند، شغل وجود دارد. در صنایع پتروشیمی ما به ازای هر یک میلیون تن در حوزه پتروشیمی قادریم ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کنیم. باید سیاست‌های پولی و مالی ما تغییر کند و حتماً باید سیستم‌های هوشمند برای اطلاعات جدید مورد توجه قرار گیرد. درعین حال باید مبارزه با قاچاق به عنوان یک کار جدی پیگیری شود»

ـ به گزارش ایرنا مسعود پزشکیان در جمع حامیان روحانی گفت: «در آستانه انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری برخی ادعا می‌کنند که توان اداره کردن کشور را به بهترین شکل ممکن دارند در حالی که باید از آنان پرسید شما چه کارنامه و عملکرد قابل قبولی در گذشته از خود ارائه کرده‌اید؟ انسان‌های ناتوان در طول تاریخ تلاش کرده‌اند تا از بیان حقایق از سوی افراد توانمند و دارای خرد و منطق جلوگیری کنند چرا که در صورت حضور این افراد مجالی برای این افراد کوته فکر که اغلب انسان‌هایی زورگو و خودکامه هستند، باقی نمی‌ماند. امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ارائه واقعیات، اخبار، اطلاعات و رفتار بر اساس معیارهای عدالت و صداقت نمره قابل قبولی نمی‌گیرد. این رویه با آموزه‌های دینی و سیره ائمه معصومین (ع) که همواره مسئولان را به رفتار بر اساس صداقت در گفتار و عمل سفارش می‌کنند، در تضاد آشکار است. دولت کنونی نیز از اشتباه و کوتاهی مبرا نیست ولی تلاش می‌کند کشور را دوباره در مسیر مناسب قرار دهد، ولی برخی اشخاص امروز در تبلیغات خود برخی شعارهای بزرگ و بدون پشتوانه ارائه می‌دهند که نشان از عدم آگاهی آنان از مسائل کشورداری است.»

ـ گفته‌های بیژن زنگنه در خصوص تأثیر انتخابات 96 بر برنامه‌های کشور در حوزه انرژی به نقل از ایرنا: «چشم انداز صنعت نفت در چهارسال آینده بستگی به تصمیم مردم دارد. مردم باید تصمیم بگیرند که چطور اداره بشود. این تصمیم مردم است که این تصویر را برای چهارسال آینده تا حدود زیادی مشخص می‌کند. نظر این 6 نامزد برای اداره کشور در مواردی، خیلی متفاوت است. بنابراین هرکدام بیاید اداره کشور یک سرنوشتی پیدا می‌کند»

ـ اولین حضور جهانگیری در برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما با برنامه‌ای رادیویی آغاز شد. بخشی از گفته‌های این نامزد انتخابات 96 در این برنامه به نقل از ایرنا: « در نیمه راهیم؛ نباید از راهی که آغاز کرده‌ایم یعنی راه عقلانیت و اصلاحات و اعتدال برگردیم. همه ظرفیت‌های کشور و توانایی‌های ملت برای رفع مشکلات هنوز به طور کامل به کار گرفته نشده است، با صلاحدید بزرگان اصلاحات و تاکید دکتر روحانی به عنوان مکمل و برای ایفای مسئولیت در جهت یاوری و دفاع از پیشبرد راه اصلاحات و اعتدال و به منظور اعلام آمادگی برای حل مسائل اساسی کشور یعنی اشتغال، رونق اقتصادی، مبارزه با فساد فراگیر و تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به صحنه آمدم.»

ـ گفته‌های هاشمی طبا در برنامه با دوربین به نقل از تسنیم: «ما باید به سمت جایی برویم که بتوانیم میراث خوبی برای آیندگان باقی بگذاریم. با وجود تمام تلاش‌هایی که شده و نعمت‌هایی که نصیب ما شده، به هر حال هر کشوری از مشکلات خاص خود رنج می‌برد که باید برای رفع آنها تلاش کنند. اصولاً وعده دادن در قاموس کسانی که با صداقت صحبت کنند، نباید وجود داشته باشد، وعده دادن به مردم که فلان مقدار را به شما می‌دهیم، خودش به نوعی خرید رأی مردم است. اگر نامزدی قول داد که اگر پیروز شدم فلان مقدار به مردم می‌دهم، این مساوی است با کسی که همین الان هم می‌تواند این کار را بکند و اگر دشمنان در خارج از کشور این موضوع را باز کنند مشکل از خود ماست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. «می گویند مملکت خراب است، اقتصاد نداریم، همه بیکار و بیمارند، و یک مشت دروغ می گویند تا بگویند ما می‌آییم و همه چیز را درست می‌کنیم»

      1. بله خب، حضرتشان درست فرموده اند، مملکت کاملا آباد است، اقتصاد خرد و کلان را کاملا داريم و عاليست، همه شاغل و سالمند خدا را شکر، راستش را بگوئيد بي انصاف ها و بگوئيد مي آييد تا درستي مملکت مان را به دنيا صادر و آحاد مردم جهان را برخوردار از اين همه درستي و راستي کنيم!!

  1. زمانی حاج میرزا اقاسی بیشتر درامد کشور را صرف کندن قنات میکرد که غالبا هم به آب نمیرسید ، ایشان در جواب یک مقنی که گفت اینجا که می کنیم آب ندارد گفت اگر برای من آب ندارد برای تو که نان دارد ، حالا هم با افزایش تولیدات پتروشیمی که فعلا 51 میلیون تن است و بازار ندارد میخواهیم اشتغال ایجاد کنیم !

  2. اگر با “انصاف” هستید، چرا بیانات مرجعیت را در مورد بی احترامی به امام هشتم ثامن الحجج (ع) این جا نیاورده اید؟؟؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا