خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نگرانی درباره کرونا قدرت ترکیب آن با ویروس‌های مشابه است»

فریدون رحمانی، متخصص بیماری‌های عفونی با بیان میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به مقدار ۲ تا ۲.۲ درصد است، گفت: نگرانی در رابطه با این ویروس قدرت ترکیب شدن آن با ویروس‌های مشابه خود و تشکیل ویروسی جدید است که علاوه بر قدرت سرایت بالا، کشندگی بالایی داشته باشد که در خصوص آنفولانزا همین نگرانی هم وجود دارد.

رحمانی سامانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص کرونا ویروس، علایم کرونا را شبیه سرما خوردگی مطرح کرد و گفت: تب، بدن درد، ضعف، سردرد و نفس تنگی در این افراد مشاهده می‌شود اما باید دانست که هر فرد مشکوک الزاما مبتلا به این بیماری نیست چرا که مورد محتمل، فردی است که سابقه مسافرت به کشور چین یا مواجهه با فرد چینی مبتلا به این بیماری را داشته باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نزدیک‌ترین کشور به ایران، امارات با ۴ مورد مبتلا تایید شده است، اظهار کرد: علت مهم بودن این ویروس همانند ویروس آنفولانزا قابلیت نوترکیب بودن آن است که این قدرت را دارد که به ویروس جدیدی تبدیل شود و اگر به انسان انتقال یافت، بسیار شدید عمل می‌کند.

وی ضمن تشریح تفاوت این ویروس با انواع مشابه قبلی، گفت: ویروسی مانند آنفولانزای پرندگان این ویژگی را داشت که قابلیت انتقال انسان به انسان آن پایین بود، اما ویروس کرونا ۲۰۱۹ همانند ویروس سارس و مرس قابلیت ایجاد بیماری زیاد و انتقال سریع را داراست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: استان‌های غربی، شرقی و جنوبی کشور به دلیل تماس با مردم کشورهای همسایه و سرمایه‌گذاری افراد چینی در این کشورها ممکن است بیشتر در معرض ابتلا باشند.

وی با بیان میزان مرگ‌ومیر این بیماری به مقدار ۲ تا ۲.۲ درصد است، بیان کرد: نگرانی در رابطه با این ویروس قدرت ترکیب شدن آن با ویروس‌های مشابه خود و تشکیل ویروسی جدید است که علاوه بر قدرت سرایت بالا، کشندگی بالایی داشته باشد که در خصوص آنفولانزا همین نگرانی هم وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تشخیص این بیماری را نخست پس از شرح حال بیمار و مواجهه با فرد مبتلای چینی، داشتن علائمی شبیه به آنفولانزا مطرح کرد و اضافه کرد: در این مرحله نمونه‌گیری از ویروس صورت می‌گیرد که باید تشخیص نوع ویروس از نوع کرونا داده شود تا صحت ابتلا اعلام شود که مثبت شدن این جواب زمان طولانی را می‌طلبد.

رحمانی با تاکید بر اینکه درمان‌ دارویی این بیماری همانند دیگر ویروس‌های سرماخوردگی است، افزود: داروی  اختصاصی ضد ویروس کرونا وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه مرگ و میر این بیماری بسیار کم است، تصریح کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که موارد فوتی در کشور چین، افراد سالخورده و مبتلایان به یک بیماری زمینه‌ای نظیر بیماری قلبی شدید، بیماری ریوی شدید و … بوده‌اند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: بر عکس آنفولانزا که بیشترین مورد فوتی‌های در افراد زیر ۱۰ سال گزارش می‌شود، از این بیماری خوشبختانه مورد مبتلای در افراد زیر ۱۰ سال در دنیا مشاهده نشده است.

متخصص بیماری‌های عفونی راه‌های پیشگیری را قرار نگرفتن در معرض افراد سرما خورده، محدودیت ملاقات‌ها، استراحت، قرار نگرفتن در محیط‌های شلوغ، شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از غذاهای سالم و مصرف میوه‌جات و سبزیجات تازه مطرح کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان ما به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور به‌صورت تقریبی و فاصله داشتن از مرزها و از طرفی به دلیل کم‌ بودن مهاجر و صنعت‌گر چینی، جای نگرانی برای امکان ابتلا وجود ندارد پس مردم استان نگران نباشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا