خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رشد اقتصادی ایرانی‌ها را نسبت به گذشته شادتر کرده‌است

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: نتایج به دست آمده از بررسی وضعیت سلامت روان مردم نشان می‌دهد، که ایرانیان به دلیل رشد اقتصادی نسبت به سال‌های گذشته شادتر شده‌اند.

محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت شادی و سلامت اجتماعی جامعه گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال مردم به کاهش استرس در جامعه منجر می‌شود و در چنین شرایطی سلامت روان جامعه ارتقا می‌یابد و تنها در این صورت است که اختلالات روانی کاهش پیدا می‌کند و می‌توانیم سطح سلامت و شادی جامعه را افزایش دهیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه روند جامعه نشان می‌دهد که با توجه به افزایش میزان اشتغال در کشور، وضعیت شادی مردم رو به بهبود است. ما می‌توانیم در انتظار آن باشیم تا دغدغه‌هایی که مردم را آزار می‌دهد، کمتر و منجر به ارتقا سلامت اجتماعی کشور شود.

ایازی به نتایج به دست آمده از سوی وزارت بهداشت در حوزه سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: همکاران ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از منظر سلامت روان جامعه این مسئله را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد، مردم کشور نسبت به سال‌های گذشته شادتر شده‌اند و سطح سلامت اجتماعی بالاتر رفته است.

وی با بیان عمده مسائلی که می‌تواند، سطح شادی مردم را افزایش دهد، افزود: مهم‌ترین کاری که ما در کشور می‌توانیم، برای شادتر کردن مردم انجام دهیم؛ اهمیت دادن به نهاد خانواده است و اینکه به دنبال بهتر کردن رابطه فرزندان با والدین باشیم. باید تا جایی که می‌توانیم میزان طلاق و اعتیاد را در سطح جامعه پایین بیاوریم تا استرس‌ها و افسردگی‌ها در سطح جامعه کاهش یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا