خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عارف از مطالبه‌ی جوانگرایی دولت دوم روحانی گفت

«محمدرضا عارف» رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جریان رقیب در مقطعی به دنبال حذف جریان اصلاح طلب بود تاکید که کرد باید مراقب باشیم از درون جریان اصلاحات ضربه نخوریم.

به گزارش امیدنامه، دکتر محمدرضا عارف در نشست پرسش و پاسخ جوانان و فعالان دانشجویی با  هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: برنامه‌های ما راهبردی و بر اساس جمع‌بندی ما در دو دهه ۸۰ و ۹۰ است. سال ۹۲ گام اول را به خوبی برداشتیم و این مسیر را تا سال ۹۴ ادامه دادیم. در گام دوم این مسیر را به نحو احسن طی کردیم، امروز در آستانه گام سوم هستیم و بایدآن را ادامه بدهیم.

او با تاکید بر اینکه گفتمان اصلاحات گفتمان مطالبه‌خواهی است، گفت: گفتمان اصلاحات سرمایه‌اش جوانان است و به آنان اعتقاد داریم. تمامی چیزهای که شما عزیزان گفتید را قبول دارم، خدا می‌داند که چقدر احساس غرور می‌کنم شما جلوتر از ما هستید، همیشه گفته‌ام مردم از سیاسیون خود جلوتر گام برمی‌دارند.

عارف با اشاره به اینکه ظرفیت گفتمان اصلاحات بیشتر از هر زمان دیگری است، گفت: ما در گذشته متوقف نمی‌شویم، قهر نمی‌کنیم، براساس تکلیف در میدان هستیم، در انتخابات هم همین راهبرد را داریم، دولت روحانی موفق بود و به طور مطلوب با توجه به شرایطش خوب اقدام کرد.

او خاطرنشان کرد: حضور آقای روحانی در دور دوم را لازم و از دستاوردهای دولت اصلاحات می‌دانیم. از سوی دیگر شورای شهر هم مهم است ، حتی کوچکترین شوراها در دورترین بخش‌ها. اگر اعتقاد به دمکراسی داریم نباید از کوچکترین نهاد بگذریم، تهران برای ما مهم است اما شهرستان‌ها هم مهم هستند.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در سال قبل ما محورهایمان را مشخص کردیم محور فعالیت ما باید جوانان باشد، تعبیر پوستر چسبانی کنار رفت، ما افتخار می‌کنیم پوستر چسبان جوانان و پل عبور آنان باشیم. اگر در انتخاباتی سهمی برای جوانان در نظر گرفته‌ایم به آن اعتقاد داریم اگر برای زنان سهم می‌گذاریم جبران گذشته است.

عارف در ادامه خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر  و روستا باید در برگیرنده افراد آشنا به مسائل شهری باشد. باید شورا تخصصی باشد. باید افراد متخصص در شورا قرار بگیرند. در کنار رعایت تخصص‌ها اولویت‌ها را قرار می‌دهیم.  بعضی از نقد‌های مطرح شده احساس می‌کنم ناشی از عدم آشنایی با ضوابط است. برنامه ما بر مبنای حرکت در راستای “برجا”( برنامه جامع اصلاح طلبان) است. تعهد ما به مردم است. همین برنامه‌های امروز در سال ۱۳۹۸ باید از ما نمایندگان مطالبه شود. در شورای شهر هم برنامه داریم. ضوابط مشخص است. در شهر تهران به دلیل حساسیت بالا در چهار سطح برنامه بررسی صلاحیت را داریم. از اعضای کمیته کارشناسی خواهش کردیم اعلام نکنند عضو کمیته کارشناسی هستند.

او ادامه داد : مرحله بعدی هم محرمانه است. مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها در هیات رییسه است. مرحله آخر به دلیل حساسیت به شورای عالی سیاست‌گذاری می‌رود. در نهایت بستن لیست تهران بر عهده شورای عالی سیاست گذاری است.

عارف گفت: یک واقعیت این است که تشکیلات حزبی با وجود اینکه فلسفه وجودی ما برای رسیدن به قدرت است اما بر این باورم که محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند فقط بر اساس آن حرکت کرد باید حرکت جبهه‌ای داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. خیلی‌ها در احزاب نمی‌گنجند و در حرکت جبهه‌ای خرد جمعی مبنای حرکت است و نمی‌شود به احزاب تکیه کرد. نمی‌شود اگر تصمیم جبهه ای در مقابل منافع حزبی قرار گرفت، کنار بکشیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه به نظر نمایندگان خودتان احترام بگذارید، گفت: سعی می‌کنیم بر مبنای شایسته سالاری و شاخص‌های معرفی شده حرکت کنیم ولی بین دو نفر برجسته انتخاب یکی سخت است. ما از میان چند صد نفر ثبت نام کننده قرار است به ۲۱ نفر برسیم و کار می‌کنیم تا مناسب‌ترین باشد. امیدواریم لیست نهایی با حرف و حدیث حداقلی روبه رو باشد.

عارف خاطرنشان کرد: گاهی رودر رویی ما با جریان رقیب بود که حذف ما را جشن گرفته بودند.البته نتوانستند. یادمان نمی‌رود سال‌های بعد از ۸۸ را البته ما از این مرحله عبور کردیم اما خطری مهم‌تر از درون جریان اصلاحات داریم که باید مراقبت کنیم از درون ضربه نخوریم. این دستاورد مهمی که در اجماع به آن رسیدیم که در انتخابات ۹۴ خود را نشان داد باید کارایی خود را حفظ کند. هیچ کس رد نمی‌کند اشکال دارد؛ اما باید آن را اصلاح کنیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در شورای هماهنگی و شورای عالی احزاب ۵ سهم دارند و ۵۰ سهم اعضای حقیقی هستند، گفت: برخی بعد از انتخابات مجلس گفتند سهم احزاب کم است. الان در شورای عالی سیاست‌گذاری سهم احزاب دو برابر اعضای حقیقی است. اما نمی‌توانیم بدون اشخاص حقیقی تاثیر گذار کار را جلو ببریم. اثر “تَکرار” را شما در انتخابات قبل دیدید.  شما اثر شخصیت‌های موثر را در شهرستان‌ها دیدید.  باید با همدلی به سمت چند حزب فراگیر برویم. ما ادعا نمی‌کنیم لیستی که می‌دهیم بی اشکال است اما سعی می‌کنیم بر اساس ضوابط باشد.

او تاکید کرد: بررسی صلاحیت افراد داخل لیست در تهران در چهار مرحله صورت می‌گیرد . در مجلس  دو مرحله داشتیم. اما این بار در چهار مرحله لیست تهران را پیگیری می‌کنیم. اگر پیشنهاد سازنده‌ای دارید که بتوانیم به لیست اجماعی برسیم به ما بدهید. ما باید به عنوان یک مطالبه جدی از دولت روحانی در دوره دوم جوان‌گرایی را بخواهیم و دنبال کنیم. از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خواهش می‌کنیم حتی در شورا از بخشی از جوانان استفاده کنند تا در گام های بعدی این افراد  بتواند کارهای بزرگتر کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا