خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هنگام وقوع سرقت چه باید کرد؟

رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره اقدامات شهروندان پس از وقوع سرقت، وظیفه پلیس درباره کشف جرم و دستگیری مجرم سخن گفت.

سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس، در مورد اقداماتی که باید بعد از وقوع سرقت- به خصوص در حوزه منازل و اماکن- انجام داد، اظهار داشت: در گام اول شهروندان باید وقوع سرقت را به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: بعد از اطلاع‌رسانی به پلیس، شهروندان باید از ورود به صحنه جرم پرهیز کنند چرا که آثار،‌ علائم و مدارک جرم در صحنه وجود دارد و پلیس می‌تواند آنها را تشخیص داده و برای دستگیری مجرم از آن استفاده کند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به وجود دوربین در برخی اماکن اشاره و بیان داشت: حافظه دوربین موجود در محل سرقت یا اطراف آن بنا به دستور مقام قضایی در اختیار ضابطین قرار می‌گیرد؛‌ پلیس حافظه را کنترل کرده و بعد از شناسایی، مجرمی را که اقدام به این کار کرده، دستگیر خواهد کرد.

سردار شریفی با بیان این مطلب که قبل از مردم، پلیس حواسش جمع بوده و در هر جایی که جرمی به وقوع بپیوندد دنبال کشف جرم است،‌ خاطرنشان کرد: پلیس وظیفه دارد برای کشف جرم هر آنچه را که می‌تواند به وی کمک کند جمع آوری کرده و بعد از کسب تکلیف از مقام قضایی، برابر دستور اقدام کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا