خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رقابت فرزانه فصیحی باحجاب که تلویزیون حاضر نیست پخش کند

علی عالی، روزنامه‌نگار حوزه‌ی ورزش، ساعاتی پیش درباره‌ی رقابت پیش روی فرزانه فصیحی در المپیک، در اینستاگرام نوشت:

فردا ساعت چهار و نیمِ صبح، یکی از اتفاقاتِ تاریخیِ ورزش ایران از تلویزیونِ کشورمان پخش نخواهد شد! آن‌هم پربیننده‌ترین رشته‌ی المپیک. پنجاه‌وهفت سال بعد از خانمِ سیمین صفامهر که در همین توکیو به میدان رفته بود و حالا در بهشت زهرا به خانه ابدی رفته، فردا فرزانه فصیحی در المپیک به میدان می‌رود و با رقیبانش رقابت خواهد کرد.

رقابت برای صدمِ ثانیه؛ آن‌هم با بهترین‌هایی که برای سبک‌شدن و سریع دویدن، فکر می‌کنند چطور وزنِ لباس و کفش را کم کنند. فرزانه درباره‌ش می‌گفت:

«ما دونده سرعت هستیم و سرعت هم جنگ با صدم‌های ثانیه است. شاید پوشش ما هم روی کارمان تاثیر داشته باشد. فکر می‌کنم سنگینی لباس روی دویدن ما هم تاثیر می‌گذارد، اما همین که ما اجازه داریم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم و می‌توانیم خیلی مواقع بدرخشیم، اتفاق فوق‌العاده‌ای است. با حجاب»

باورتان می‌شود تلویزیون ایران حتی حاضر نیست نمایشِ توانمندیِ دختر ایران را نشان دهد؟ دختری که سختی‌های تمرین را فراموش نمی‌کند:

«تنها یک پیست به نام انقلاب در اصفهان داشتیم و من به ناچار آنجا تمرین می‌کردم. این پیست در بدترین نقطه شهر قرار داشت و جزو آلوده‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شد. به ویژه فصل زمستان کار بسیار سخت بود. ورزشگاه سرپوشیده‌ای نداشتیم و مجبور بودیم در زمستان با وجود سرما و آلودگی هوا هم آنجا تمرین کنیم. هیچ پیست دیگری هم وجود نداشت. البته پیست ورزشگاه نقش جهان هم بوذ، اما اجازه ورود به آنجا را نداشتین.»

فصیحی ماه‌هاست در صربستان تمرین می‌کند؛ به‌عنوان لژیونر ایران. دور از همه‌ی سختی‌هایی که یک ورزشکارِ زن در ایران با آن روبروست؛ باوجودِ همه‌ی تلاش‌هایی که برای آن‌ها شده و می‌شود و البته کافی نیست.

اما می‌دانید فرزانه فصیحی در ایران سالی چند درآمد داشت؟ بیست میلیون تومان. بله؛ همینقدر در سال. فرزانه درباره‌ی روزِ مهمش در المپیک گفته: از مردم می‌خواهم مثل همیشه برایم انرژی بفرستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا