خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه یک دختر شیعه به آیت الله مکارم درباره شاعر ایلامی

در پی واکنش آیت الله مکارم شیرازی درباره ی حاشیه ی برنامه ای در ایلام، یک دختر شیعه ایلامی در نامه ای به این مرجع تقلید خواستار بازنگری در نظر ارائه شده شد.

به گزارش انصاف نیوز، متن نامه ی «طاهره کسرائی» خود را «یک شیعه ی کوچک و ارادتمند اسلام ناب محمدی و آن مرجع عالیقدر تشیع» معرفی کرده با عنوان «مراجع، جان پناه دردمندان و بی پناهان اند» در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت العظمی مکارم شیرازی مرجع عالیقدر شیعیان

با درود بی نهایت و عرض احترام خدمت حضرتعالی

به عنوان دخترتان و یک علاقمند به بزرگان دین و مراجع معظم تقلید که وارثان حضرت ختمی مرتب (ص) هستند مصدع اوقات شریفتان شدم. پیرو تکدر حضرتعالی در مورد مجری مخلوع ستاد جناب روحانی در باب توهین به ائمه اطهار در استان ایلام صادر شد، به استحضار مبارک می رساند که عین این عبارت نسبت به یکی از نامزدهای انتخابات بوده و نه امام رئوف. با توجه به شاعر بودن گوینده، محذوف کلمه، خدای نکرده بر خلاف ارادت قبلی و تقدس ائمه طاهرین، به خلاف به محضر مبارک رسیده است.

به عنوان یک شیعه و کسی که ایشان را می شناسم اشعار آئینی ایشان را در منقبت امام رضا (ع) و سالار شهیدان به زبان فارسی و کردی و محلی گوش داده ام و خوانده ام و وی معروف به مدح اهل بیت است. آیا یک عمر اقرار و اعتبار به عشق اهل بیت باید با گزارش سوء سیاسی به قصد سیاسی بزرگواران حاضر در انتخابات، که جمله ای روشن است مجری شاعر پیشه به مخاطب می گوید، موجب بازداشت شود؟ خود ایشان که نوشته اند و اقرار مسلمان حجت است. بنده کمترین به عنوان دختر کوچتان، شهادت می دهم ارادتشان به ائمه اطهار و بالاخص امام رضا (ع) را درک نموده ام. از شما بزرگوار درخواست بررسی بیشتر و تجدید نظر در مورد مقلدین عاشق اهل بیت و بخصوص فاطمه معصومه (س) را دارم.

پیرو این نامه شعر با زبان کردی این شاعر در مورد امام رضا همین چند ماه پیش سروده و چند شعر آئینی ایشان را خدمتتان ارسال می کنم.

با توجه به اشعار و شناختی که همشهریان و دوستان فرد مذکور از ارادتشان به ائمه و برگزاری مراسمات ویژه ی عزاداری حضرت امام حسین و ائمه ی اطهار در منزلشان دارند، ظلم است به خاطر سیاست و مسائل سیاسی، حیثیت شیعی یک بی گناه آسیب ببیند و البته قوت قلب خانواده ایشان تفقد و مداقه حضرتعالی در مورد فردی است که با رنجش خاطر از سیاسیون، پناهنده به مراجع بزرگ شیعه شده است.

برای بازگرداندن حیثیت شیعی ایشان تنها دست به سوی خدا و شما مرجع عالیقدر و نائب اجرای احکام خدا بر زمین دراز می کنیم.

امید که صداقت این نامه را با بررسی خودتان باور کرده و حکم به برائت شیعه ای واقعی و دوستدار پیامبر و اهل بیت بدهید.

با احترام
یک شیعه ی کوچک و ارادتمند اسلام ناب محمدی و آن مرجع عالیقدر تشیع
طاهره کسرائی

محکومیت عمل دور از شئون مذهبی در افتتاحیه ستاد ایلام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بنده هم به عنوان یک پسر شیعه می گویم این دختر [اشتباه کرد] نامه نوشت. شعری هتاک و بی ادبانه بود چگونه مجری را فردی متدین می داند؟

  2. معمولا [کسانی] قول کسانی که ارتکاب کبیره از انان ندیده اند را موثق می دانند ، آنهم نه هر کبیره ای ، بلکه عدم اهتمام به صوم و صلوه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا