خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر ترور مدیر شبکه جم و تاثیر آن بر انتخابات

به گزارش انصاف نیوز، «اوود حشمتی»، روزنامه نگار در یاددشتی تلگرامی درباره ی خبر ترور مدیر شبکه جم و تاثیر آن بر انتخابات نوشت:

🔸ساعاتی قبل منابع خبری خارج از ایران خبر ترور سعید کریمیان مدیر شبکه خبری جم را منتشر کردند که اندکی بعد تایید شد. سعید کریمیان یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین شبکه های فارسی زبان خارج از ایران را هدایت می کرد و مهمتر از آن اینکه امورات این شبکه را به تنهایی اداره می کرد. با نبود او باید با شبکه جم به طور کلی خداحافظی کرد.

🔸موضوع درگذشت او از این جنبه می تواند بر انتخابات ایران تاثیرگذار باشد که ایران در آستانه انتخابات قرار دارد. در 4 سال گذشته دولت توانسته در آرامش و امنیت ایران را اداره کند. برگزاری انتخابات آرام و روی کار آمدن دوباره روحانی بیش از همه به ضرر اپوزیسیون برانداز نظام است.

🔸شبکه جمبا روی کار آمدن روحانی و حصول توافق هسته ای در واقع ضربه بزرگی به همه آنهایی خورد که 37 سال تلاش می کردند ایران را در آستانه تجزیه و جمهوری اسلامی را در آستانه سقوط معرفی کنند. از همین رو بود که عربستان و اسرائیل به شدت با توافق هسته ای مخالف بودند. آنها می دانستند معنای قرارداد بلند مدت و تعهدات 15 ساله طرفین یعنی به رسمیت شناخت جمهوری اسلامی در جهان. با این تفسیر که در واقع غرب پشت کسانی که تا دیروز از بودجه های نجومی براندازی جمهوری اسلامی تغذیه می کردند، حالا ناچارند، برای امرار معاش دست به سوی کشورهایی مانند عربستان دراز کنند.

 

🔸حالا و در آستانه انتخابات اتفاق ترور مدیر یک شبکه فارسی زبان از اینجا مهم به نظر می رسد که می بینیم از همان ساعات اولیه مردگان سیاسی این چند سال در خارج از ایران زنده شدند و مشغول حمله هستند. امیدواری آنها این است که این موضوع را به چالشی بین المللی برای دولت روحانی (نه فقط کل نظام بلکه دولت روحانی) تبدیل کنند.

🔸در صورتی که شاهد بیانیه های آتشین و هماهنگ دولت هایی مانند، کانادا، ترکیه، آمریکا و انگلستان باشیم، می توان یقین حاصل کرد که این پروژه ای دست ساز برای برهم زدن بازی انتخابات و ممانعت از روی کار آمدن دولت روحانی است.

🔸البته این پروژه می تواند ابعاد دیگری هم داشته باشد که به مرور راجع به آن رمزگشایی خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تحلیل از این سطحی تر وجود نداره: اگه رسانه های خارج از کشور بخاطر این ترور جار وجنجال راه بیاندازند، نتیجه می گیریم، کلیت ماجرا حتماً بخاطر تأثیرگذاری بر انتخابات داخل کشوره!!!
    واقعیت اینه که ترور کریمیان کار هر کسی بوده، به نفع همه تلویزیون هایی تموم می شه که شبکه های جم تماشاگرهاشونو جذب کرده بود.

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا