خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روحانی نباشد از بالا تا پایین کشور تغییر می‌کند»

روزها و هفته ها به سرعت می گذرد و تنور تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری داغ و داغ تر می شوند. کمتر از 20 روز تا روز بزرگ باقی مانده است. حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی ، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی به نقد و تحلیل فضای انتخابات می پردازد.  رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی وزیر کشور در این خصوص به ما می گوید که «دولت روحانی طی چهار سال گذشته یک عملکرد و کارنامه مقبول و خوبی از خود به جای گذاشته است و بر همین اساس می توان از دولت او دفاع کرد.» .او در عین حال نیز ضمن اعلام حمایت از روحانی در انتخابات پیش رو می گوید که « من به روحانی رای خواهم داد چون اگر حسن روحانی رییس جمهور بعدی کشورمان نباشد و فرد دیگری ریاست جمهوری را عهده دار شود یک سری تغییرات بالا به پایین و گسترده ای در کشور رخ خواهد داد که این اتفاق با توجه به شرایط رو به پیشرفت و توسعه کشور اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود.»

مشروح گفتگوی سحر-پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی با سیدرضا اکرمی به شرح زیر است:

شما عملکرد و کارنامه دولت روحانی را طی چهار سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟

بنده نسبت به آقای روحانی شناخت تمام و کمالی دارم. بر اساس همین شناخت است که نظرم نسبت به ایشان مثبت است. در واقع شخص ایشان و دولت آقای روحانی یک کارنامه و عملکرد موفقی دارد. البته نمی توان این کارنامه و عملکرد را نمره 20 داد و بدون اشکال و انتقاد تصور کرد و ادعا کرد که این دولت هیچ نقصی و اشکالی نداشته است. بنابراین نمره این دولت 20 نیست ولی ردشده هم نیست و یک نمره قابل قبول است. لذا ممکن است نقدهایی اکنون به دولت وارد شود ولی لازم است که در این انتقادات دلسوزانه، منصفانه، ناصحانه و معقول برخورد کرد. اگر کسی پیشنهادی برای رفع این اشکالات دارد و موضوعی را در خلال این ایام خارج از دولت مطرح می کند باید این پیشنهادات قابلیت اجرا داشته باشند. نه آنکه فردی بگوید می خواهم آسمان را بگیرم ولی دستش به نزدیکی آسمان هم نمی رسد. باید هر برنامه و هر پیشنهادی که در خصوص دولت مطرح می شود ممکن و اصطلاحا زمینی باشد.

در فضایی که اصولگرایان عملکرد روحانی را ناموفق می دانند، شما کارنامه دولت روحانی را قابل دفاع می دانید؟

دولت روحانی طی چهار سال گذشته یک عملکرد و کارنامه مقبول و خوبی از خود به جای گذاشته است و بر همین اساس می توان از دولت او دفاع کرد.

نظر شما درباره دوره نخست مناظره های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چیست؟

مشخصا مناظره ای که برگزار شد چند ویژگی منحصر به فرد داشت. اولا این مناظره نخستین دوره مناظره های انتخاباتی بود که طبعا این تجربه می تواند در مناظره های بعدی تکامل یافته و به وضعیت بهتری برسد. ثانیا در این مناظره شش نفر به عنوان نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری حضور داشتند که این تعدد باعث شد تا زمان و فرصت برای هر نامزد در جهت طرح و ایراد برنامه های خود و یا نقد طرح و برنامه دیگر نامزدهای انتخاباتی کم تر باشد. مشخصا هرچه تعداد نامزدهای انتخاباتی در مناظره ها کمتر باشد، وقت و فرصت نامزدها بیشتر خواهد بود و هرچه این فرصت بیشتر باشد کیفیت و عمق مناظره بیشتر می شود و هرچه این عمق و کیفیت بیشتر شود مردم بهتر و راحت تر در تشخیص نامزد اصلح و مطلوب خود می توانند تصمیم گیری کنند. لذا من فکر می کنم باید تا برگزاری مناظره های بعدی منتظر باشیم تا رویکرد جدی تر نامزدهای انتخاباتی را شاهد باشیم.

شما مناظره آقای قالیباف را چطور دیدید؟

من فکر می کنم که نوع مناظره آقای قالیباف در مناظره دور اول بیش از آنکه درباب انتقاد و تحلیل دولت یازدهم و طرح برنامه های پیشنهادی خود باشد بیشتر در باب انتقام و جبران شکست در مناظره های انتخاباتی سال 92 مقابل آقای روحانی بود. در واقع نحوه مناظره آقای قالیباف چنین بود که ایشان آمده اند تا از خجالت 92 پیش آقای روحانی در آیند و با مطالبی که مطرح کرد نشان داد که بیشتر رویکرد تقابلی با آقای روحانی دارد تا آنکه بخواهد به دنبال بیان انتقادات دلسوزانه و طرح برنامه های پیشنهادی خود برای دولت آینده باشد.

شما عملکرد آقای جهانگیری و آقای روحانی را در مناظره ها چطور ارزیابی می کنید؟

عملکرد آقای روحانی وآقای جهانگیری در مناظره دور اول قابل دفاع و موفق بود. به هر حال این دو نشان دادند که مکمل یک دیگر در مناظره ها هستند. یک سری اطلاعات آقای روحانی در مناظره مطرح کردند و یک سری اطلاعات و آمار آقای جهانگیری بیان کردند تا این رویکردها به صورت پوشش و تکاملی کنار یکدیگر پیش برود.

شما در انتخابات پیش رو از چه کسی حمایت خواهید کرد ؟

من در انتخابات 96 به آقای روحانی رای خواهم داد.

دلیل شما برای حمایت از آقای روحانی چیست؟

برای این مساله سه دلیل دارم. اول آنکه من از سال 40 تاکنون شناخت کاملی نسبت به آقای روحانی دارم و ایشان را چهره معقول و مقبولی می دانم . دوم آنکه وقتی کارنامه چهار ساله دولت یازدهم از سال 92 تا 96 را با دوره های سابق مقایسه می کنم می بینم که ایشان طی این مدت توانستند ثبات، امنیت و آرامش را در کشور فراهم کنند. آقای روحانی در این مدت توانستند با اشراف اطلاعاتی و شناخت مناسب از امور داخلی ایران شرایط کشور را به شرایط باثباتی برساند و همچنین ارتباط بین ایران با سایر کشورها که پیشتر دچار موانع و مشکلاتی شده بود را بهبود بخشید. مهمتر از همه آنکه من به آقای روحانی رای می دهم چون اگر آقای روحانی رییس جمهور بعدی کشورمان نباشد و فرد دیگری ریاست جمهوری را عهده دار شود یک سری تغییرات بالا به پایین و گسترده ای در کشور رخ خواهد داد که این اتفاق با توجه به شرایط رو به پیشرفت و توسعه کشور اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا