خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توافق بر سر چهارمین منطقه امن در سوریه

ایران، ترکیه و روسیه در نشست آستانه بر سر ایجاد یک منطقه کاهش تنش در استان ادلب به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع ترکیه‌ای خبر دادند که ایران، ترکیه و روسیه در نشست آستانه، بر سر ایجاد چهارمین منطقه کاهش تنش (امن) در سوریه به توافق رسیده‌اند. این منطقه در استان ادلب خواهد بود که در حال حاضر در کنترل “جبهه النصره” است.

هنوز معلوم نیست که چه گروه‌هایی امنیت منطقه کاهش تنش در این استان را بر عهده خواهند گرفت.

پیش‌تر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود که سه منطقه امن در مناطق جنوب غرب سوریه، غوطه شرقی و حمص ایجاد شده است.

قرار است در این مناطق آتش‌بس فراگیربرقرار شود، محموله‌های کمک‌های انسانی بدون مانع انتقال یابند و زمینه برای بازگشت آوارگان فراهم گردد.

لاوروف، شامگاه پنجشنبه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود «رکس تیلرسون»، درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه گفت‌وگو کرده است.

ششمین دور مذاکرات آستانه (۲۳ و ۲۴ شهریور) به مدت دو روز با حضور «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه، «سادات اونال» دستیار معاون وزیر خارجه ترکیه، «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه ایران و «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل، هیات آمریکا به رهبری «دیوید استار فیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، هیاتی از اردن و نمایندگان گروه‌های معارض برگزار ‌شده است.

نشست آستانه را می‌توان «بخش نظامی» مذاکرات سوریه توصیف کرد که بعد از آن مذاکرات در ژنو ادامه پیدا خواهد کرد که «بخش سیاسی» این گفت‌وگوها تلقی می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا