خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ثبت چند ده شکایت قضایی وزارت کشور از رسانه‌ها

وزارت کشور در چند روز گذشته ده‌ها شکایت قضایی علیه چند خبرگزاری، روزنامه و حتی صداوسیما مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در این ده‌ها شکایت وزارت کشور که در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شده، به دو ماده‌ی 74 و 68 قانون انتخابات اشاره شده در حالی که به نظر می‌رسد چنین اتهاماتی به شکایت خصوصی نیاز دارد.

بیشتر این شکایت‌ها درباره‌ی بازتاب اظهارات خود کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌هایی با مشی اصولگرای حامی آقایان رئیسی و قالیباف، درباره‌ی دولت و شخص آقای روحانی است.

ماده 74 قانون انتخابات ریاست جمهوری: «کلیه‌ی رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب و الکترونیک و سایر شبکه‌های مجازی، حق ندارند آگهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند و یا مطالبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد. در صورت وقوع این تخلف، نامزدهای مزبور حق دارند پاسخ خود را ظرف هجده ساعت پس از انتشار، به وسیله وزارت کشور به رسانه مزبور بدهند و رسانه مزبور مکلف به نشر فوری آن در اولین زمان ممکن است. درصورتی‌که رسانه‌ی مزبور قبل از ساعات ممنوعیت تبلیغاتی اطلاع‌رسانی نکند یا منتشر نشود، مدیر مسوول آن باید با هزینه‌ی خود پاسخ نامزد را به روزنامه یا مجله هم طرازی که قبل از ممنوعیت تبلیغات چاپ می‌شود، ارسال نماید و آن نشریه مکلف به درج آن در اولین چاپ نشریه است».

ماده 68: «انجام هر گونه فعاليت تبليغاتي از تاريخ اعلام رسمي اسامي نامزدها له يا عليه نامزدهاي رياست جمهوري از ميز خطابه نماز جمعه و يا هر وسيله ديگري كه جنبه رسمي و دولتي دارد و فعاليت كارمندان در ساعات اداري و همچنين استفاده از وسايل و ساير امكانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شركت‌هاي دولتي و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتي كه از بودجه عمومي (‌به هر مقدار) استفاده مي‌كنند و همچنين در اختيار گذاشتن وسايل و امكانات مزبور ممنوع بوده و مرتكب، مجرم شناخته مي‌شود. تبصره 1- مؤسسات و نهادهايي كه دارايي آنان از اموال عمومي است، همانند بنياد مستضعفان، مشمول ماده فوق مي‌باشند. تبصره 2 – ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي و نهادها و اعضاي آن‌ها با ذكر سمت خود حق ندارند له يا عليه هيچ‌يك از نامزدهاي انتخاباتي اعلاميه، اطلاعيه، پلاكارد بدهند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا