خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قرص ورزش هم ساخته شد

محققان آمریکایی موفق به ساخت قرصی شدند که بدون نیاز به فعالیت ورزشی، سطح استقامت بدن را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
به گزارش ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، محققان موسسه سالک در آمریکا در پی تولید قرصی برای کاهش اثرات (خستگی) ورزش، موفق به ساخت این دارو شدند و آزمایش آن روی موش ها، این جانداران را قادر ساخت که بدون خستگی حدود 70 درصد بیشتر بدوند.
موش ها به رغم داشتن شیوه زندگی بی تحرک، معمولا می توانند دو ساعت و 40 دقیقه روی تردمیل بدوند اما این دارو موش ها را قادر ساخت که برای چهار ساعت و 30 دقیقه به دویدن ادامه دهند.
این دارو که به GW شناخته می شود، موجب فعال ساختن ژنی به نام PPARD می شود که با توانمند ساختن بدن برای دویدن در مسافت های طولانی، مقاومت بدن در برابر افزایش وزن و نیز واکنش به انسولین، ارتباط دارد. این کیفیت ها معمولا با تناسب فیزیکی بدن ارتباط دارند.
دکتر ویوی فن یکی از محققان موسسه سالک در آمریکا گفت: ورزش کردن موجب فعال شدن ژن PPARD می شود اما ما نشان دادیم که می توان بدون تمرین مکانیکی، این ژن را فعال کرد، به عبارت دیگر با استفاده از این قرص می توان سطح استقامت بدن را بدون تمرین های فیزیکی قبلی، به سطح استقامت بدن ورزشکاران رساند.
وی ابراز امیدواری کرد که داروی مورد نظر به سلامت افراد مسن، چاق و بیمار که توان ورزش موثر ندارند، کمک کند؛ علاوه بر این احتمال دارد بهبود مصنوعی وضعیت تناسب اندام به طور خاص برای بیماران قلبی مفید باشد.
این مطالعه در مجله Metabolism منتشر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا