خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خواستار اقدام ارتش پاکستان برای آزادی مرزبان کشورمان هستیم»

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی سفر هیات عالی رتبه سیاسی-نظامی-انتظامی و امنیتی ایران به پاکستان را مفید و سازنده توصیف کرد و گفت: در این سفر دغدغه های مرزی کشورمان به صراحت به طرف پاکستانی اعلام و از ارتش پاکستان خواسته شد مستقیما برای آزادی یکی از مرزبانان کشورمان که در دست گروه تروریستی در خاک آن کشور است، اقدام کند.

به گزارش ایرنا سردار ‘قاسم رضایی’ که روز گذشته همراه هیات ایرانی به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان سفر کرده بود ، در پایان سفر درمصاحبه با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما گفت: در این سفر در خصوص حادثه تروریستی هفته گذشته در مرز ایران و پاکستان که منجر به شهادت 9 مرزبان کشورمان و مفقود شدن یک نفر دیگر شد، به عنوان یک دغدغه جدی با طرف پاکستانی در سطوح مختلف سیاسی و نظامی گفت و گو کردیم و از ارتش پاکستان خواستیم تا مستقیما وارد عمل شود تا ضمن پیشگیری از تکرار این گونه رخدادهای ناگوار، تلاش جدی برای آزاد سازی سرباز مرز بان ایران و بازگشت این مرزبان به آغوش خانواده انجام دهند.
وی گفت: در سفر این هیات، درنشست های گوناگون در سطوح مختلف با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان، دغدغه های مرزی را شفاف و صریح طرح کردیم. بنده در طول این سفر یک روزه، جلسه ای هم با مسئولان ستاد نیروی زمینی ارتش پاکستان داشتم و قرار بر این شد که دو طرف تعاملات فیما بین را به ویژه در حوزه امنیت مرزها ارتقا دهند.
سردار رضایی گفت: خوشحالیم که شاهد نگاهی همسو از طرف پاکستانی هستیم تا بتوانیم دغدغه های مرزی را که درطول حدود دوهه گذشته دغدغه های مشترک دو کشور بوده است، برطرف کنیم.
فرمانده مرزبانی ناجا همچنین اظهار داشت: در ملاقات هایی که در طول سفر هیات ایرانی به پاکستان انجام شد، همچنین درخصوص انجام گشت زنی ها و عملیات های همزمان توافق هایی انجام شد . این نوع همکاری ها می تواند در تعاملات منطقه ای و حتی برای تامین امنیت لازم برای زمینه سازی جهت سرمایه گذاری ها در مناطق مرزی دو کشور هم بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینکه مانعی را درتعامل با دوستان پاکستانی برای تقویت امنیت مرزها نمی بینیم، یادآور شد: از نظر ما، مرزبان مفقود شده در اختیار تروریست ها در خاک پاکستان است و خواسته خود را برای اقدام جدی و عاجل دستگاه ذیربط پاکستان از جمله ارتش این کشور برای کمک به آزادی این مرزبان عزیز کشورمان به صراحت به طرف پاکستانی اعلام کردیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا