خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جریان تندرو در ایران کاملاً در زمین غرب بازی می کند»

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: «جریان تندرو در ایران کاملاً در زمین غرب و تندروهای آن بازی می‌کند و به‌جای اینکه این مسائل را وسیله‌ای قرار دهد برای ایجاد انسجام داخلی دقیقاً در همان مسیری حرکت می‌کند که خواست کاخ سفید است. به‌عبارتی‌دیگر آن‌ها به دنبال ایجاد تشتت در داخل کشور هستند و این دسته از نیروهای سیاسی درواقع با یک موضع آوانگارد در همان جهت حرکت می‌کنند.»

به گزارش رویداد۲۴ عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تأکید کرد: یکی از پیچیدگی‌های تازه در نظام بین الملل درواقع تلاش قدرت‎های جهانی برای برهم زدن انسجام داخلی به منظور تضعیف دولت‌ها و درنهایت تحمیل سیاست‌های خود است. اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا در داخل کشور مجموعه‌ها و جناح‌های داخلی دچار اختلاف شوند یک امر طبیعی به نظر می‌رسد، سیاسیون باید مراقب باشند تا در زمین آمریکایی‎ها بازی نکنند و با رفتارهای خود روش‌های آن‌ها را ناکارآمد سازند.

وزیر خارجه آمریکا، رکس تیلرسون روز چهارشنبه مطرح کرد که «سياست ما در قبال ايران اين است که هژموني وبرتری آن را عقب رانده و توانايي آن‌ها در توليد سلاح هسته‌اي مهار از عناصري در داخل ايران حمايت کنيم که منجر به انتقال مسالمت‌آميز حکومت شود و البته همان‌طور که مي‌دانيم، آن عناصر حضور دارند»

این سخنان به‌وضوح نشان از تلاش برای ایجاد تفرقه در بین دو طیف اصلی سیاسی در ایران دارد، البته در کنار آنکه اصلاح‌طلبان بلافاصله در قالب بیانیه‌ای این سخنان را محکوم کردند، اصولگرایان راه دیگری را برگزیدند.

تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در بیانیه خود تأکید کردند که «از تمام کنشگران سياسي و روشنفکران ايراني و جهاني مي‌خواهيم با محکوم کردن چنين اظهاراتي، اجازه ندهند بيش از اين بر زخم‌هاي منطقه نمک پاشيده شود؛ که در جهانِ جهانی‌شدن کنوني، بحران به منطقه محدود نخواهد شد و دود آن به چشم همه از‌جمله مردم آمريكا خواهد رفت.»

بدون تردید در موضوعات این‌چنینی که پای منافع ملی در میان است مهم‌ترین رکن بین گروه‌های سیاسی وحدت است زیرا سایه آن سبب حل اختلاف‌افکنی‌هایی ازاین‌دست خواهد شد، اما متأسفانه به نظرمی‌رسد تندروها در طیف اصولگرایان این مسئله را درک نمی‌کنند و همچنان با استفاده از هر فرصتی درست تا نادرست بر طبل خود می‌کوبند.

روزنامه کیهان روز شنبه به‌عنوان تنها روزنامه سراسری در کشور به این سخن تیلرسون با مضمون تلاش آمریکا برای یارگیری در داخل پرداخت که بی‌شک نشان می‌دهد که این طیف درصدد است به هر ترتیبی رقیب را از صحنه خارج کند حتی اگر در مسیر آن مجبور شود پا برمصلحت و منافع گذارد.

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: واقعیت این است که سیاست‌های حاکم بر مسائل منطقه‌ای و جهانی بسیار پیچیده شده و به‌مانند گذشته نیست که تمامی روش‌های سیاسی مخالفت‌های صریح باشد.

وی در این رابطه اضافه کرد: یکی از پیچیدگی‌های تازه در نظام بین الملل درواقع تلاش قدرت‎های جهانی برای برهم زدن انسجام داخلی به منظور تضعیف دولت‌ها و درنهایت تحمیل سیاست‌های خود است. اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا در داخل کشور مجموعه‌ها و جناح‌های داخلی دچار اختلاف شوند یک امر طبیعی به نظر می‌رسد، سیاسیون باید مراقب باشند تا در زمین آمریکایی‎ها بازی نکنند و با رفتارهای خود روش‌های آن‌ها را ناکارآمد سازند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه توضیح داد: متأسفانه شاهد هستیم که هرقدر در خارج از کشور خصوصاً در آمریکا حاکمان آن عنادشان به جمهوری اسلامی را بیشتر نشان می‌دهند، برخی در داخل با رفتارهای نابخردانه این کار را تشدید می‌کنند و عملاً مانند لبه دیگر قیچی می‌مانند تا کشورهای مخالف جمهوری اسلامی را به اهداف خود برسانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن اشاره به مورد اخیر بیان کرد: بحثی که وجود دارد مسئله دخالت آشکار مقامات کاخ سفید در امور ایران است که با هیچ‌کدام از معیارهای بین‌المللی و ساختار دستگاه دیپلماتیک همخوانی ندارد و اصلاح‌طلبان به‌عنوان یکی از جریان‌های درون نظام نسبت به این دست از موضع‌گیری‌ها واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

تاجر نیا در ادامه افزود: بسیار تأسف‌آور است که برخی در داخل سعی می‌کنند از هر وسیله‌ای برای کوبیدن جناح مقابل بهره ببرند و برای این هدف عملاً وارد بازی آمریکا می‌شوند. جریان تندرو در ایران کاملاً در زمین غرب و تندروهای آن بازی می‌کند و به‌جای اینکه این مسائل را وسیله‌ای قرار دهد برای ایجاد انسجام داخلی دقیقاً در همان مسیری حرکت می‌کند که خواست کاخ سفید است. به‌عبارتی‌دیگر آن‌ها به دنبال ایجاد تشتت در داخل کشور هستند و این دسته از نیروهای سیاسی درواقع با یک موضع آوانگارد در همان جهت حرکت می‌کنند.

وی در این رابطه تصریح کرد: این افراد به‌قدری با عناد صحبت می‌کنند درصورتی‌که اگر اصلاح‌طلبان در خصوص اظهارنظر اخیر تیلر سون موضع نمی‌گرفتند آن را درواقع به‌عنوان سکوت می‌دانستند و برای ضربه زدن مورد بهره‌برداری قرار می‌دادند و الان که محکوم‌شده است، بازهم سعی نمی‌کنند در روش‌های گذشته تجدیدنظر به عمل‌آورند و برای ایجاد همدلی تلاش کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار داشت: متأسفانه تندروهای داخلی ایران و در رأس آن روزنامه کیهان در سال‌های گذشته همیشه به تندروهایی که علیه ایران در مجامع بین‌المللی کار می‌کردند مانند آمریکا و اسرائیل پاس گل داده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها باید در رفتار خود تجدیدنظر کنند و سیاست‌های پیچیده امروز را به‌خوبی بشناسند تا بتوانند موضع صحیحی را اتخاذ کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرد: بعضی از افراد مخالفتشان با جناح داخلی به‌قدری آن‌ها را کور کرده که سیاست‌های پیچیده غرب را در مواجهه با جمهوری اسلامی نمی‌بینند یا سعی می‌کنند آن‌ها را خیلی ساده‌انگاران بپندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در واقع مخالفان اصلاح و اعتدال دقیقا می دونن اوضاغ چیه و تعمدا و برای ضربه زدن به رقیب هست که هر کاری می کنند در حد اینکه صحبتهای محرمانه وزیر خارجه رو پخش می کنند تا نماینده ی دیچلماسی کشور در خارج مورد طعن خارجی ها قرار بگیره که شما حتی یک سخن رو هم نمی تونید نگه دارید و یا اینکه ظریف تعهد داده سردار سلیمانی رو کت بسته تحویل بده و آقای نبویان نمیودنه این دردا رو کجا بگه

  2. تنها کاری که باید صورت گیرد برداشتن نقاب از چهرۀ گروهی است که تیلرسون دل به آنها بسته است و سپس طرد آنها و استحکام بیشتر نیروهای وفادار به انقلاب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا