خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امضای بزرگترین تفاهم نامه بين المللي خودروسازان داخلی

بر اساس تفاهم نامه ده جانبه ای که بین گروه صنعتي ايران خودرو، معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر، شركت پينين فارينا ايتاليا، پانچ بلژیک، هیوندای پاورتک کره جنوبی و بنتلر و ماهله آلمان امضا شد، تمامی مراحل طراحی و تولید پلتفرم و محصول اختصاصی ایران خودرو توسط برترین های صنعت خودروی جهان انجام خواهد شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایکوپرس علاوه بر این تفاهم نامه، گروه صنعتي ايران خودرو و شركت پينين فارينا ايتاليا قراردادي را به امضا رساندند كه بر اساس آن شركت ايتاليايي با همراهي شركت هاي ذکر شده، پلتفرم و محصولات جديد ايران خودرو را طراحي و توليد می كند. سرمايه گذاري لازم براي اجراي قرارداد بيش از ده هزار ميليارد ريال برآورد مي شود و كليه مراحل آن در داخل كشور و گروه صنعتي ايران خودرو انجام خواهد شد. اين قرارداد نخستين و بزرگترين همكاري بين المللي ايران در اين زمينه به شمار مي آيد.

اجراي كامل اين قرارداد به طراحي و توليد پلتفرم اختصاصي گروه صنعتي ايران خودرو منجر مي شود كه محصولات متعدد در مدل هاي مختلف سدان، هاچ بك، كراس آور و شاسي بلند، هيبريد و برقي روي آن به توليد خواهد رسيد. پيش بيني مي شود نخستين محصول اين قرارداد در نيمه دوم سال98 وارد بازار ايران شود.

همچنين در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به عنوان يكي از اركان اصلي اين كنسرسيوم (همكاري مشترك) حضور دارد و با تشكيل و توسعه شركت هاي دانش بنيان طراحي – مهندسي گام هايي را در زمينه تامين قطعات و مجموعه هاي موتور،‌ گيربكس، اكسل، استايل، بدنه و برق و الكترونيك برخواهد داشت.

ضمن اينكه دانشگاه صنعتي شريف براي طراحي و توسعه خودروهاي الكتريكي و دانشگاه صنعتي اميركبير براي طراحي و توسعه خودروهاي هيبريدي در اين طرح مشاركت خواهند داشت.

برای اجرای این قرارداد نیاز است تا علاوه بر حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی، شرکت های جدیدی نیز ایجاد شود تا در زمینه انتقال تکنولوژی و مراحل مختلف این تحول بزرگ، گروه صنعتی ایران خودرو را همراهی کنند.

همكاري با انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو با هدف ارتقا ساخت داخل و توليد قطعات و مجموعه هاي جديد از ديگر محورهاي اصلي قرارداد و تفاهم نامه امضا شده توسط گروه صنعتي ايران خودرو و شركت هاي خارجي است. با مشاركت انجمن قطعه سازان در اين كنسرسيوم، علاوه بر بومي سازي و توليد داخل قطعات و مجموعه ها، سطح دانش فني و تخصصي سازندگان ايراني به طور قابل توجهي توسعه مي يابد.

پينين فارينا ايتاليا يكي از بزرگترين شركت هاي طراحي پلتفرم جهان به شمار مي آيد و در کارنامه کاری خود همکاری های زیادی با شرکت هایی چون آلفارومئو، جي.ام، هيوندايي، ولوو، جگوار، مازراتی، پژو، هوندا و فیات را دارد. از سال 1951 كليه خودروهاي فراري توسط اين شركت طراحي شده است. پينين فارينا به عنوان ليدر اين قرارداد طراحي و توسعه پلتفرم اختصاصي براي گروه صنعتي ايران خودرو را به عهده دارد.

شركت ماهله آلمان نيز در اين قرارداد بخش طراحي و توسعه موتورهاي جديد براي ايران خودرو را به عهده دارد. براساس تفاهم نامه اي كه امضا شده، ماهله 4موتور جديد براي نصب روي محصولات جديد ايران خودرو طراحي و توليد خواهد كرد. اين موتورها در دو حجم 1.2 و 1.5ليتري با سوخت بنزين و گاز خواهند بود. مشابه موتورهايي كه به صورت اختصاصي براي گروه صنعتي ايران خودرو طراحي و توليد خواهد شد هم اكنون توسط ماهله براي خودروسازان بزرگي مانند فورد، بي.ام.و و فولكس واگن ساخته شده است.

در تفاهم نامه ده جانبه امضا شده، طراحي و توسعه اكسل جديد و مجموعه هاي مربوطه به عهده شركت بنتلر از كشورآلمان است. اين شركت يك تامين كننده كامل است كه در بخش سازه، شاسي، ماژول هاو سيستم موتور و اگزوز در دنيا پيشرو است. بنتلر در 29كشور جهان 70كارخانه دارد و با خودروسازان بزرگ دنيا همكاري مي كند.

شركت هاي پانچ بلژيك و هيونداي پاورتك كره جنوبي نيز طراحي و توسعه گيربكس هاي دستي و اتوماتيك براي محصولات آينده ايران خودرو را به عهده دارند. افزايش تقاضاي بازار براي خودروهايي با گيربكس اتوماتيك باعث شده است تا در اجراي اين كنسرسيوم بين المللي توجه ويژه اي به توليد محصولات با گيربگس اتوماتيك صورت بگيرد و شركت هاي برتر دنيا در اين زمينه به كار گرفته شوند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا