خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افسردگی قاتل افراد دیابتی

سلامت نیوز نوشت: بخش زیادی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز افسردگی دارند. محققان دریافتند دیابت احتمال مرگ زودهنگام را تقریبا دو برابر می کند و افزودن افسردگی بیش از چهار برابر می شود. آنها توصیه می کنند که پزشکان هنگام درمان افراد مبتلا به دیابت، مراقبت های بهداشت روانی را در نظر بگیرند

محققان می گویند بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند و این ترکیب می تواند منجر به مرگ زودرس شود.

جاگدیش خوبچدانی استاد علوم بهداشت عمومی و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «بیش از 35 میلیون آمریکایی دیابت دارند و بیش از 95 میلیون نفر به پیش دیابت مبتلا هستند که دیابت را به یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده تبدیل می کند .

خوبچندانی گفت: متأسفانه بخش زیادی از این افراد با افسردگی، اضطراب یا سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند.

برای بررسی این ارتباط، محققان از داده‌های مربوط به حدود 15 هزار نفر از سال 2005 تا 2010 از نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه استفاده کردند. سپس تیم تحقیقاتی داده ها را به سوابق مرگ از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مرتبط کرد.

محققان دریافتند که بیش از 10 درصد از بزرگسالان آمریکایی از افسردگی یا دیابت رنج می برند. به طور کلی، داده ها نشان داد شرکت کنندگان مبتلا به دیابت 1.7 برابر بیشتر از افراد بدون دیابت در معرض مرگ زودرس بودند.

خطر مرگ برای شرکت کنندگان مبتلا به دیابت و افسردگی در مقایسه با افراد بدون دیابت یا افسردگی بیش از چهار برابر شد.

خوبچندانی گفت: دیابت به تنهایی یک بیماری ناتوان کننده است و بروز همزمان با افسردگی آن را بدتر می کند. متأسفانه، بسیاری از آمریکایی‌های مبتلا به دیابت همچنان از نظر مالی و عاطفی با مشکل مواجه هستند و مدیریت این بیماری را دشوار می‌کند.»

نویسندگان مطالعه میگویند بسیاری از مکانیسم‌های جمعیت شناختی، روانی-اجتماعی و بیولوژیکی می‌توانند مسئول بروز همزمان افسردگی و دیابت باشند.

برخی ویژگی ها در افرادی که در معرض خطر ابتلا به افسردگی و دیابت هستند رایج است. آنها شامل درآمد و تحصیلات پایین، وضعیت اقلیت نژادی/قومی، سبک زندگی ناسالم و ابتلا به سایر بیماری های مزمن هستند.

حدود 75 درصد از افراد مبتلا به دیابت برای مدیریت اختلال خود در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده تحت درمان قرار می گیرند. اما محققان خاطرنشان کردند که بیش از 50 درصد از بیماران دیابتی با مشکلات سلامت رفتاری از مراقبت های بهداشتی روانی کافی برخوردار نیستند.

این مطالعه توصیه می کند که پزشکان درمان مسائل مربوط به سلامت روان را در مراقبت های اولیه و تخصصی دیابت ادغام کنند.

خوبچندانی گفت: “بهبود کیفیت مراقبت از دیابت و مشکلات روانی همزمان می تواند رفاه و امید به زندگی را برای آمریکایی های مبتلا به دیابت بهبود بخشد.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا