خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فدراسیون فوتبال اختیاری در مورد انتخاب اسکوچیچ نداشت»

خداداد عزیزی در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: از کی‌روش به ویلموتس و از او هم به اسکووچیچ رسیدیم. این خودش بهترین جواب است. در حال حاضر باید برویم و دنبال کی‌روش بگردیم. از طرفداران کی‌روش عذرخواهی می‌کنم. مدتی از رفتار کی‌روش انتقاد می‌کردم، اما هیچ وقت در حدی نبودم از لحاظ فنی در مورد کی‌روش صحبت کنم. کی‌روش کجاست و ما الان کجا هستیم؟ فدراسیون فوتبال هم خودش نمی‌داند چکار می‌کند. در تلویزیون علنا اعلام می‌کنند که مربی داخلی گزینه داخلی است، اما یک مربی خارجی استخدام می‌کنند. فدراسیون فوتبال اختیاری در مورد انتخاب اسکوچیچ نداشت.

به گزارش ایسنا عزیزی در برنامه تلویزیونی گزارش ورزشی شبکه خراسان رضوی پس از شکست شهرخودرو در نخستین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان اظهار کرد: نخستین بار است که شهرخودرو در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور می‌یابد و نهایتا سه یا چهار بازیکن این تیم تجربه بازی در این رقابت‌ها را دارند. اینکه شهرخودرو بتواند از تیم قدرتمندی مانند الهلال با چنین بازیکنان باتجربه و با کیفیتی امتیاز بگیرد، توقع زیادی است.

از شهرخودرو نباید توقعی داشت

وی افزود: کار شهرخودرو پس از شکست در این دیدار سخت شد. بازی آتی آن‌ها مقابل پاختاکور نیز خارج از خانه است که همانند الهلال، نخستین دیدارش را با برد پشت‌سر گذاشت. در حال حاضر نباید توقع زیادی از شهرخودرو داشته‌باشیم. شهرخودرو هنوز یک بازی دیگر مقابل الهلال دارد که متاسفانه آن هم خارج از خانه است. بازیکنان الهلال هرکاری می‌خواستند درون زمین انجام داده و چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کردند.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران و کلن آلمان ادامه داد: شهرخودرو هنوز سه بازی خارج از خانه دیگر در پیش دارد. کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟ به نظرم در چنین شرایطی تیم‌های ایرانی نباید در لیگ قهرمانان شرکت می‌کردند. جالب است که همگی جریمه سه میلیون دلاری را بهانه کردند، اما اگر الان حذف شوند که خیلی بدتر است. چهار بازی خارج از خانه، پیش از بازی‌های خانگی دارد. اگر تا آن موقع تیم‌های ایرانی هیچ امتیازی نگیرند، چه کاری می‌توان انجام داد؟

عزیزی در خصوص مشکلات شهرخودرو در سفر به امارات و عدم صدور به موقع ویزا برای برخی از اعضای این تیم خاطرنشان کرد: این چیزها در فوتبال ایران معمولا وجود دارد. گاهی فوتبال ایران را با فوتبال اروپا مقایسه می‌کنند. به عنوان مثال می‌گویند که در اروپا بازیکنان به داور اعتراض نمی‌کنند، اما در ایران به این شکل نیست. فوتبال ایران قابل قیاس با فوتبال اروپا نیست. اواین کسی که در فوتبال به داوری اعتراض می‌کند، مربیان هستند که یکی از آن‌ها خودم هستم! مربیان اگر اعتراض نکنند کارشان جلو نمی‌رود. به خاطر اعتراض مربیان، بازیکنان هم به داور اعتراض می‌کنند. لیگ دو و سه که بزن‌بزن و کاملا تعطیل است. لیگ برتر کمی شرایطش بهتر است که آن هم بخاطر پخش زنده است.

وی اضافه کرد: تیمی مانند الهلال از یک سال قبل، تمام برنامه‌هایش مشخص است، اما ما در ایران نمی‌دانیم چه کاره‌ایم. شهرخودرو هفته آینده با نماینده ازبکستان بازی دارد و باید از الان تمام کارهایش را انجام دهد. در ایران مدیر و فوتبالیست حرفه‌ای نداریم، اما سطح توقع خیلی بالاست. فوتبالیست‌ها اگر هر سه روز یک بار بازی کنند، هر تیم نیمی از بازیکنانش مصدوم خواهندشد. در ایران اکثر باشگاه‌ها بعدازظهر تمرین دارند. در هیچ جای دنیا، تیم‌ها بعدازظهر تمرین ندارند. تمام باشگاه‌ها چه در اسپانیا، انگلیس و… صبح تمرین می‌کنند. بازیکن وقتی شب به خوبی استراحت کرده، در تمرین صبح، مغزش بهتر جواب می‌دهد. بازیکن ایرانی اگر شب زود بخوابد، پس چه کسی قلیان بکشد؟ فوتبال ایران شرایطی دارد که باید به اندازه همان توقع داشته باشیم.

مربیان ایرانی حرف از تاکتیک نزنند

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: در فوتبال ایران، مربیان پس از شکست حریفشان حرف از آنالیز و تاکتیک می‌زنند. در سطح اول دنیا، تیم‌هایی نظیر بارسلونا، رئال مادرید، لیورپول، منچسترسیتی و… تیم‌هایی هستند که به دلیل در اختیار داشتن بازیکنان تکنیکی، فوتبال تاکتیکی ارائه می‌دهند. در ایران مربیان‌ با کدام بازیکنان تاکتیک ایجاد می‌کنند؟ در ایران جز اوت‌دستی، تاکتیک دیگری هم داریم؟ از مربیان ایرانی خواهش می‌کنم اینقدر از بازی تاکتیکی صحبت نکنند.

باید برویم و دنبال کی‌روش بگردیم

عزیزی در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: از کی‌روش به ویلموتس و از او هم به اسکووچیچ رسیدیم. این خودش بهترین جواب است. در حال حاضر باید برویم و دنبال کی‌روش بگردیم. از طرفداران کی‌روش عذرخواهی می‌کنم. مدتی از رفتار کی‌روش انتقاد می‌کردم، اما هیچ وقت در حدی نبودم از لحاظ فنی در مورد کی‌روش صحبت کنم. کی‌روش کجاست و ما الان کجا هستیم؟ فدراسیون فوتبال هم خودش نمی‌داند چکار می‌کند. در تلویزیون علنا اعلام می‌کنند که مربی داخلی گزینه داخلی است، اما یک مربی خارجی استخدام می‌کنند. فدراسیون فوتبال اختیاری در مورد انتخاب اسکوچیچ نداشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا