خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نهاوندیان با تاخیر استعفا داد

انصاف نیوز: محمد نهاوندیان، پس از چند ماه همزمانی بر عهده داشتن دو مسوولیت متناقض ریاست پارلمان بخش خصوصی (اتاق بازرگانی ایران) و ریاست دفتر رییس جمهور، بالاخره از ریاست اتاق استعفا داده و درخواست کرده که با استعفای او موافقت شود!

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از ابتدا نیز بر اعضای اتاق ایران مشخص بود که آقای نهاوندیان توان بر عهده داشتن دو مسوولیت را ندارد اما او اصرار داشت که هیچ مشکلی وجود ندارد و می تواند همزمان دو مسوولیت را بر عهده داشته باشد.
علی درستکار، سخنگوی اتاق بازرگانی ایران چندی پیش درباره ی توان نهاوندیان در انجام وظایف دو گانه ی خود گفته بود: رییس اتاق‌ها موظف به حضور و غیاب ساعتی نیستند بلکه موظف به انجام وظایفشان هستند، پیش از این هم آقای نهاوندیان همه وقت خود را در اتاق نبودند و به عنوان مشاور سه قوه و یا عضو شورای پول و اعتبار در جلسات مختلف تصمیم‌گیری حضور داشتند!
این در حالی است که تا پیش از منصوب شدن نهاوندیان به ریاست دفتر رییس جمهور، گلایه هایی از مدیریت نهاوندیان در اتاق ایران وجود داشت.

* خبر استعفا در خبرگزاری ها
امروز 26 آبان ماه، خبرگزاری ها خبر دادند که رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از هیات نمایندگان درخواست کرد که با استعفای وی و پرداختن امورات مربوط به دولت موافقت کرده و در جلسه آینده هیات نمایندگان اتاق در خصوص رئیس جدید نظر بدهند.
مهر نوشت: محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از هیات نمایندگان درخواست کرد تا کناره گیری وی از ریاست اتاق ایران موافقت کنند.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: در هیات نمایندگان مقرر شده بود که اگر فردی از جمع ما برای کمک به دولت و رئیس جمهور مورد دعوت قرار گرفت از مساعدت و خدمت کوتاهی نکند و مورد حمایت قرار گیرد و این در شرایطی بود که از بنده نیز برای خدمتگزاری و به عهده گرفتن ماموریت دعوت به عمل آمد.
وی تصریح کرد: در صحبت‌های اولیه تصور بر این بود که این ماموریت کوتاه مدت باشد و برای یک دوره شش ماهه بتوانم کاری را به عهده بگیرم اما هم اکنون روال به شیوه دیگری پیش رفته است و پذیرش مسئولیت‌ها ممکن است متعارض با خدمتگزاری در اتاق ایران باشد.
به گفته نهاوندیان، از هیات نمایندگان درخواست می کنم تا اجازه دهند برای اینکه خللی در کار اتاق ایجاد نشود از مسئولیت ریاست اتاق کناره گیری کنم و در جلسه بعدی هیات نمایندگان در مورد این موضوع و فرد جایگزین نظرخواهی صورت گیرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا