خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شباهت اتفاقی کلیپ روحانی و اوباما!

به گزارش انصاف نیوز، شفقنا رسانه نوشت: کلیپ «نو سَفر» به مناسبت صدمین روز تشکیل دولت دکتر حسن روحانی به کارگردانی حسین دهباشی ساخته و منتشر شد. ساختار این کلیپ به نماهنگ تبلیغاتی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری دور اول در رقابت با مک‌کین (سال 2008) با نام «بله، ما می‌توانیم» بسیار شبیه است.

هر دو کلیپ از شیوه همراهی و ویرایش صدا و موسیقی استفاده کرده‌اند. صدای اوباما و روحانی همراه با موسیقی و آواهای اقشار مختلف مردم تنظیم شده است.
نماهنگ «نو سفر» کلیپ چند دقیقه‌ای از سخنان دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، در مراسم تنفیذ است که از فن همراهی برای تبلیغ و ایجاد هم دلی در مخاطب استفاده کرده است.
این تبلیغ با استفاده از فن همراهی یعنی همراه بودن افراد مختلف با یک پیام یا یک شرکت، احساس قوی و تمایلی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که بین آن فرد و آن پیام یک ارتباط دائمی می‌سازد. یعنی همراهی مردم و اقوام مختلف و همه اقشار سنی جامعه با روحانی و هم صدایی آنها تاثیر پیام را بیشتر می‌کند. این گونه تبلیغات یک پاسخ عاطفی در مخاطبان ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه بین پیام و یک حس خوب، ارتباطی ذهنی برقرار است. به دلیل این احساس خوب، کالا برای مشتری و پیام برای مخاطب جذاب می‌شود.
از آنجایی که برای به کارگیری کلیه زبان‌ها و لهجه‌هایِ رایج در کشور کمتر امکانی وجود داشته، بخش هایی از این کلیپ برای احترام به اقوام مختلف ایرانی، به بلوچی، کُردی، تُرکی و عربی تهیه شده است.
این کلیپ 4:41 دقیقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی حسین دهباشی در سایت رسمی حسن روحانی بازنشر شده است و حبیب خزایی‌فر موسیقی آن را ساخته است. همچنین امیرحسین مدرس، هادی بهروز، محمدهادی حیدری، میثم بشارتی، کاوه مظاهری، حمید سماوی و… در ساخت آن همکاری داشته‌اند.
صفحه شفقنا رسانه صرفاً از این منظر که چنین کلیپ‌هایی از چه شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند، این شباهت را مطرح کرده است. حسین دهباشی، سازندۀ کلیپ «نو سفر» در صفحۀ شخصی فیسبوکش در پاسخ به انتقادهای مطرح دربارۀ کپی بودن سبک این کار بیان کرده است که ادعای «اوریجینال بودن» کار را ندارد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا