خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا باید در انتخاب رییس جمهور مشارکت کنیم؟ | پاسخ حسین زمان

«حسین زمان» خواننده پاپ در یادداشتی تلگرامی نوشت: چرا باید در انتخاب رییس جمهور مشارکت داشته باشیم؟ عده‌ای با کلیت نظام مخالفند و بر این باورند که با عدم حضورشان در پای صندوق‌های رای و شرکت نکردنشان در انتخابات پایه‌های نظام سست می‌شود و پس از مدت کوتاهی به مقصودشان می‌رسند. جماعتی دیگر چون با هیچیک از کاندیداها احساس قرابت نمی‌کنند تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند و دائم می‌گویند تا کی انتخاب بین بد و بدتر؟ تعدادی هم چون به سلامت انتخابات شک دارند تصور می‌کنند نهایتا در قالب یک انتخابات مهندسی شده همان کسی که قدرت حاکم می‌خواهد از صندوق بیرون می‌آید پس بنابر این ضرورتی برای شرکت در انتخابات وجود ندارد.

در جواب به گروه اول باید گفت در طول تاریخ نظام‌های فراوانی وجود داشته‌اند که سالها با تکیه بر ظلم و ستم و بیعدالتی بر مسند حکوت نشسته اند و بی هیچ گزندی به حکوتشان ادامه داده اند . عدم مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان نه تنها تغییری در وضعیتشان ایجاد نکرده بلکه به حاکمان فرصت بیشتری برای تاختن داده اند .

به دسته دیگر که از انتخاب بین بد و بدتر خسته شده اند و بعضا شرکت در چنین انتخاباتی را توهین به شعور خود میدانند باید یادآوری نماییم که یک بار سال 84 این تفکر و این باور غلط ما را با مشکل جدی مواجه کرد و کشور را هشت سال در معرض چپاول و غارت و خطرهای مختلف قرار داد که امروز با نگاه به موقعیت مملکت متوجه میشویم که سالها از رشد و توسعه باز مانده ایم و در بسیاری از زمینه ها عقب گرد کرده ایم . باطل السحر مهندسی انتخابات نیز حضور با مشارکت بالای مردم است و نظر به اینکه بسیاری از شگردهای مهندسی نخ نما شده و مثل سال 88 مهندسان انتخابات حضور در لایه های اجرایی برگزاری انتخابات را ندارند میتوان امیدوار بود که امکان مهندسی کم است اگر چه باید هوشیار بود و از این جماعت نباید غافل شد .

به نظر من اگر دلمان برای کشورمان می‌سوزد، اگر می‌خواهیم اطمینان بیشتری کسب نماییم که دولت آینده دست در جیب مردم نمی‌کند، اموال کشور را غارت نمی‌کند، حیثیت نظام را بر باد نمی‌دهد، به حذف مخالف دست نمی‌زند، قلم‌ها را نمی‌شکند ، زبان ها را نمی‌برد ، هنر را به بهانه‌های واهی ذبح شرعی نمی‌کند، حبس و زندان را پاسخ مخالفین خود قرار نمی‌دهد، برای معیشت مردم دل می‌سوزاند ، به شعور مردم احترام می‌گذارد، دین و مذهب را چماق سرکوب مردم قرار نمی‌دهد، باید در انتخابات شرکت نماییم و از میان کاندیداها تنها کسی که می‌تواند ما را به خواسته‌هایمان برساند و یا حد اقل نزدیک نماید، آقای حسن روحانی است. لازم است قبل از هر تصمیمی احساسات را از خودمان دور نماییم و فریب شعارهای فریبنده به ظاهر روشنفکر مآبانه را نخوریم. کاری نکنیم که فردای بعد از انتخابات حسرت بخوریم و محکوم به تحمل کسانی شویم که منطقشان زور است و به تنها چیزی که باور ندارند اقتدار و حاکمیت مردم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چرا باید رای بدیم آقای روحانی در طی چهار سال چیکار کردند جز این که آبروی ایران تو دنیا بردند راکتر را رو با سیمان پر کردند.غصه نخور تا۱۴۰۰ با روحانی هستی خودت ببین ۱۴۰۱ اوضاع مملکت چقدر آشفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا