خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی حمایت اساتید و دانشجویان ایرانی هاروارد و ام‌آی‌تی از روحانی

جمعی از اساتید، محققین و دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های هاروارد و ام‌آی‌تی در بیانیه‌ای از حسن روحانی در انتخابات پیش رو حمایت کردند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه به همراه اسامی امضا کنندگان در پی می‌آید:

مردم شریف ایران

ما جمعی از اساتید، محققین و دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های هاروارد و ام‌آی‌تی، با درنظر گرفتن شرایط حساس منطقه و پس از بررسی کارنامه‌ی چهارساله‌ی دولتِ آقای روحانی در تمامی حوزه‌ها، بررسی شعارها و برنامه‌های انتخاباتی سایر کاندیداها که بعضاً غیرعملی و عوام‌فریبانه بوده، و نگاه به سوابق کاندیداها و عملکرد آنها، تصمیم به حضور در انتخابات و رأی بر ادامه اعتدال‌گرایی و حمایت از دولت آقای روحانی گرفته‌ایم.

طی چند ماه گذشته در کشورهای مختلفِ جهان، نیروهای پیشرو در انتخابات برای تغییر رأی مرددها به قدر کافی تلاش نکرده‌اند. اما متأسفانه نتایج انتخابات در اکثر این کشورها نشان داد که عدم مشارکت در انتخابات تأثیر مثبتی بر توسعه و پیشرفت کشورها نداشته، مسیر پیش رو را سخت‌تر نموده و راه را برای انحصارگرایی هموار کرده‌است. ما نیز باور داریم که عدم مشارکت در انتخابات و بی‌تفاوتی در کشور ما هرگز به دموکراسی و توسعه‌ی ملی منجرنخواهد شد و می‌توانیم با مشارکت و حضور پررنگ در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور نقش ایفا کنیم.

متخصصان ایرانی که در کشورهای پیشرفته مشغول به کار و فعالیت هستند، شاهد بروز آثار شکوفایی ایران عزیز در طی چهارسال گذشته بوده‌اند. شاخص‌های اقتصادی بیانگر قرارگرفتن کشور در مسیر درست توسعه‌ی همه‌جانبه است. از نگاه ناظر بیرونی، دولتی که توانسته است طی چهار سال، تورم را از بیش از ۴۵ درصد در سال ۹۲ به ۸ درصد در سال ۹۶، و رشد اقتصادی را از ۷- درصد به ۸+ درصد برساند، راه توسعه‌ی اقتصادی را به‌درستی پیموده‌است. چنین آمار و نتایجی زمینه را برای جهش اقتصادی و ایجاد نظم و انضباطِ اقتصادی در کشور فراهم نموده است. از سوی دیگر عدم تزریق پولِ بدون پشتوانه، حرکتِ با پشتوانه‌ی کارشناسانه، و اعتقاد به برنامه‌ریزیِ دراز مدت در دولت نشان داده که حرکات پوپولیستی و عوام‌فریبانه، جزءِ دستور کار این دولت نبوده و اولویت با گردش آزاد اطلاعات در جامعه و بیان حقایق از سوی دولت است.

در این چهارسال شاهد امضای یکی از تاریخی‌ترین معاهدات سیاسی و اقتصادی در جهان به همت دولت آقای روحانی بوده‌ایم. در طول تاریخ معاصر، کشورهایی که تحریم‌های مشابهی علیه آن‌ها صادر شده‌بود، همگی دچار نابسامانی‌های داخلی شده و برخی مورد هجوم قدرت‌های خارجی قرار گرفته‌اند. اما ذکاوت سیاسی و هنر دیپلماسی کابینه‌ی روحانی، سران کشورهای قدرتمند دنیا را پای میز مذاکره کشاند. این مذاکرات تاریخی به یک قرارداد نیک‌اثر برد-برد منجر شد؛ قراردادی که نمونه‌اش را به‌ندرت می‌توان در تاریخ دیپلماسی دید. از آثار اولیه‌ی برجام این بود که ایران‌هراسی کم شد و ایران‌دوستی جای آن را گرفت. تداوم این سیاست‌ها همزمان با ریاست جمهوری آقای ترامپ ضرورت بیشتری یافته‌است. به جرئت می‌توان گفت آقای ترامپ و همفکرانش نیز تاکنون نتوانسته‌اند منکر مزایای برجام برای ایرانیان شده و بارها اعلام کرده‌اند که دنبال هر بهانه‌ای برای بر هم زدن آن هستند.

امروزه متخصصان و سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند به دیدن ایران و برقراری ارتباط اقتصادی و علمی با ایران شده‌اند. این درحالی است که در دولت‌های نهم و دهم روزهای زیادی بود که نه تنها نمی‌توانستیم از عملکرد رئیس‌جمهور ایران دفاع کنیم، بلکه مدام از عملکرد او سرافکنده شده‌ایم و توجیهی برای سیاست‌های مغایر با منافع ملی دولت پیشین نداشتیم. همه‌ی عوامل فوق- در کنار گشایش‌های نسبیِ فرهنگی٬ سیاسی٬ اجتماعی٬ اجرای موفقِ طرحِ بیمه‌ی سلامت٬ خودکفایی گندم و افزایش تولید و صادراتِ نفت-بنابرگزارش‌های مستدل ارگان‌های بین‌المللی، ایران را به‌عنوان یک قطب منطقه‌ای، تبدیل به مستعدترین کشور برای کسب رشد چشمگیرِ اقتصادی تا چند سال آینده نموده‌است.

در سال‌های اخیر با نگاهی به آمار شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات ارائه شده در ایران می‌توان پی برد که فارغ التحصیلان ایرانی به ماندن در ایران و راه‌اندازی کسب‌وکارهای پیشرفته رغبت بیشتری داشته‌اند؛ جهت‌گیری درستی که با مسیر حرکت دولت‌های قبل (نهم و دهم) کاملاً معارض بوده و نشان از سرمایه‌گذاری دولت آقای روحانی بر قشر جوان دارد.

ما معتقدیم که انتخابات ۲۹ اردیبهشت، انتخاب یک رئیس‌جمهور نیست، بلکه روزی است برای نشان دادن اراده‌ی ملیِ در عقب ننشستن از مسیر صحیحِ سرنوشتِ ایرانیان؛ انتخابی است میان عقل‌گرایی و اعتدال یا افراطی‌گری. ما وظیفه‌ی عقلانی و اقتضای مصلحت‌اندیشی می‌دانیم که در کنار شما هم‌وطنانِ داخل کشور پای صندوق‌های رأی برویم و در تعیین سرنوشت کشور و پافشاری بر حق شهروندی نقشی به‌سزا- هر چند کوچک – ایفا کنیم.

سربلندی ایران عزیزمان آرزوی همه ماست.

اسامی امضاءکنندگان:

Harvard دانشجوی کارشناسی ارشد الهیات مسعود (احمد) آرین خو ۱
MIT Visiting research scientist مجتبی آزادی ۲
Harvard دانشجوی دکترا مطالعات دین لطیفه اعوانی ۳
Harvard دانشجوی دکترا ادیان تطبیقی نریمان اعوانی ۴
MIT دانشجوی دکترای ریاضی محمد باوریان ۵
MIT فوق دکتری کامپیوتر پویا به شیون ۶
MIT دکترای مهندسی شیمی سینا بنیادی ۷
MIT  پژوهشگر پسادکترای مهندسی شیمی درسا پرویز ۸
MIT دکترای مهندسی شیمی شهروز ترانه جو ۹
MIT پژوهشگر پسادکترای مهندسی مکانیک مهدی تکفلی ۱۰
Harvard دانشجوی دکترای حقوق مرضیه توفیقی داریان ۱۱
MIT فرادکترا مهندسی پزشکی فرهاد جاوید ۱۲
Harvard پژوهشگر جامعه‌شناسی محمدرضا جلائی‌پور ۱۳
Harvard محقق پسادکترای مغزواعصاب علی جنّتی ۱۴
MIT دانشجوی دکترای علوم اعصاب اقبال حسینی اصل ۱۵
MIT پژوهشگر پسادکتری-مهندسی عمران و محیط زیست عرفان حقیقی ۱۶
Harvard پروفسور- مهندسی پزشکی علی خادم حسینی ۱۷
MIT محقق فوق دکترا علوم شناختی سید مهدی خلیق رضوی ۱۸
MIT پژوهشگر پسادکترای مهندسی برق سیدمهران دیباجی ۱۹
MIT استاد و محقق ایمونوتراپی سرطان علی روغنیان ۲۰
MIT پژوهشگر پسادکترای مهندسی مکانیک هادی زندوی ۲۱
MIT پژوهشگر (پسادکترای) مدیریت و مهندسی سیستمها ارسلان صفری ۲۲
MIT محقق فوق دکتری رشته علوم دریایی ابوذر طباطبایی ۲۳
Harvard تحقیقات سرطان امیررضا عارف ۲۴
MIT پست داک ژنومیکس سیستم ایمنی انسان سمیرا عسگری ۲۵
MIT دانشجوی دکترای علوم کامپیوتر مریم علی اکبرپور ۲۶
Harvard فوق دکترای اپتیک پزشکی پریسا فرزام ۲۷
MIT دانشجوی دکترای فیزیک علی فهیم‌نیا ۲۸
MIT محقق مهمان حسین قاسم خانی ۲۹
MIT استاد دانشگاه هیوستون- فوق دکترا از ام آی تی-مهندسی مکانیک هادی قاسمی ۳۰
MIT محقق فوق دکتری اقتصاد حمل ونقل و انرژی عباس قندی ۳۱
MIT دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک محمد کرمانشاه ۳۲
MIT پژوهشگر پسادکترای مهندسی مکانیک میثم گرجی بندپی ۳۳
MIT پژوهشگر پسا دکترای علوم عصب شناختی یلدا محسن زاده ۳۴
Harvard محقق (Postdoc research fellow) بیمارستان کودکان بوستون فاطمه محمدپور توسرکانی ۳۵
Harvard پست دکترا مهندسی بیومکانیک حسین مختارزاده ۳۶
MIT دانشجوی دکترای اقتصاد  پویا مولوی ۳۷
Harvard دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات خاورمیانه سید امیرحسین مهدوی ۳۸
MIT دانشجوی دکتری علوم کامپیوتر سپیده مه‌آبادی ۳۹
MIT پژوهشگر پسادکترای مهندسی شیمی هادی مهرابیان ۴۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا