خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قاضی پرونده «سعید طوسی» تغییر کرد

پدر یکی از شاکیان گفت: یکی از سه قاضی پرونده « سعید طوسی » قاری مطرح در دادگاه تجدید نظر عوض شد.

آقای «د» پدر یکی از شاکیان این پرونده امروز در تماس تلفنی با دفتر انصاف نیوز گفت: امروز من با شعبه 56 تماس گرفتم. آن ها به من گفتند قاضی رمضانی که پیش از این یکی از سه قاضی پرونده بوده تغییر کرده، او را به شعبه 58 فرستاده اند و قاضی احمدی به جای او به این شعبه آمده.

وی با ابراز رضایت از نظر قاضی پیشین پرونده، گفت: امیدواریم نظر قاضی جدید هم بر همان مبنا باشد.

دو روز پیش هم او با حضور در دفتر انصاف نیوز یا گلایه از روند دادرسی پرونده گفته بود: پنج سال است که من شاکی پرونده ام،البته یکی از سه شاکی پرونده ما هستیم. حدود 12 نفر هم گواه و شاهد در این پرونده هستند. سیر پرونده ابتدا خیلی خوب بود. بازپرسی در سال 91 برای ایشان دو جرم اعلام کرد یکی به اتهام افعال حرام و یکی هم به اتهام اشاعه، اما بررسی بقیه اتهامات ماند برای دادگاه. ولی در نهایت بعد از مدتی برای او منع تعقیب صادر کردند.

آقای «د» گفت: با پیگیری های بعدی ما دادگاه بدوی در سال 94 آقای طوسی را به دو اتهام اشاعه و تحریک به 4 سال حبس محکوم کرد. ما خوشحال بودیم که پرونده به جایی رسیده است. بعد از 8 ماه وقت برای دادگاه تجدید نظر صادر شد. در تاریخ 94/12/12 جلسه برگزار شد و به من گفته شد تا 15 فروردین 95 حکم صادر می‌شود. اما چندین روز بعد از 15 ام که ما پیگیری کردیم متوجه شدیم که پرونده از شعبه گرفته شده و این کار از نظر ما غیر قانونی است.

او ادامه داد: تعدادی از بچه ها تحت فشار روحی با رسانه های خارج کشور مصاحبه کردند. وقتی به آن‌ها گفتم که چرا این کار را می‌کنید گفتند شما دخالت نکنید تا اینجا شما پیگیر پرونده بودید اما جوابی نگرفتید. آن ها گفتند شما به پنج تن از مراجع (آیت الله مکارم، آیت الله جوادی آملی، آیت الله سبحانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله نوری همدانی) نامه دادید ولی آن ها کاری نکردند، ما می‌رویم و با رسانه های خارجی مصاحبه می‌کنیم تا حقمان را بگیریم.

او در انتها گفت: ما یک عمر پاک زندگی کردیم. بچه ام را در سن 12 سالگی سپرده ام به یک نفر تا به او قرآن بیاموزد. حالا شما تصور کنید چه زجری را خانواده ما و دیگر شاکیان این پرونده تحمل می‌کنند. شاکیان این پرونده هم بچه های قرآنی اند و دروغ در ذاتشان نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ظاهرا این پرونده نیز جزء افتخارات در تاریخ ثبت خواهد شد ، نتیجه هم قابل پیش بینی است چون اثبات جرم در این پرونده را خیلی سخت اعلام فرمودند، پیدا کنید سختی احراز جرم پرتقال فروشی را سه نفر شاکی و 12 نفر شاهد ندارد !!

    6
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا