خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتهام «آزار جنسی» برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

یورونیوز فارسی نوشت:

لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و آیتانا بوتمانی ستاره جام جهانی فوتبال زنان این کشور

در حالی که دادستانی اسپانیا اعلام کرده است تحقیقات مقدماتی درباره اتهام «آزار جنسی» لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال این کشور را آغاز کرده است، مادر او می‌گوید در حمایت از پسرش دست به اعتصاب غذا زده است.

دادستانی اسپانیا روز دوشنبه ۲۸ اوت (۶ شهریور) اعلام کرد تحقیقات مقدماتی خود را در مورد اتهام «آزار جنسی» توسط لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جریان مراسم اهدای جوایز جام جهانی فوتبال زنان آغاز خواهد کرد.

آقای روبیالس روز یکشنبه گذشته در مراسم اهدای جام قهرمانی به تیم ملی فوتبال زنان در سیدنی لب‌های جنی هرموسو، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان این کشور را بوسید. امری که با واکنش منفی گسترده‌‌ای در فوتبال اسپانیا و همچنین در سطح جهان مواجه شده است.

مطابق اعلام مقامات قضایی اسپانیایی، قرار است در این پرونده «شواهد احتمالی دال بر وقوع جرم آزار جنسی» مورد بررسی قرار گیرد.

دفتر دادستانی اسپانیا همچنین در بیانیه‌ مطبوعاتی خود از جنی هرموسو دعوت کرده است تا «در عرض ۱۵ روز» با این نهاد تماس حاصل کند تا مراحل تسلیم شکایت به وی توضیح داده شود و اطلاعات لازم درباره حقوق فرد بزه‌دیده در اینگونه پرونده‌ها به اطلاع او برسد.

بنابر قوانین اسپانیا بوسیدن بدون رضایت لب‌های یک نفر مصداق آزار جنسی بوده و جرم به حساب می‌آید. جنی هرموسو چندین بار گفته است که حرکت لوئیس روبیالس در مراسم اهدای جام قهرمانی به تیم ملی زنان اسپانیا، با رضایت او همراه نبوده است.

خانم هرموسو در بیانیه‌ای اعلام کرد که شب اهدای جوایز در برابر لوئیس روبیالس خودش را «آسیب‌پذیر و قربانی یک آزار» حس کرده است.

همزمان مادر رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا گفته است در دفاع از پسرش، با حبس خود در کلیسای دیوینا پاستورا موتریل در جنوب اسپانیا اعتصاب غذا کرده است.

آنجلس بژار اعلام کرده است تا زمانی که مقامات راه حلی برای «شکار غیرانسانی و خونینی که علیه پسرم به راه افتاده است، از طریق چیزی که او مستحقش نیست» پیدا نکنند، از اعتصاب غذای خود دست بر نخواهد داشت.

وی به خبرگزاری اسپانیایی ای‌اف‌ای گفت که «شب و روز» در کلیسا خواهد ماند و تا زمان اجرای عدالت برای پسرش «به طور نامحدود» به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

مادر رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا همچنین از جنی هرموسو خواسته است که «راستش را بگوید» و «به همان نسخه‌ای از داستان بچسبد که در ابتدا تعریف کرده بود».

این در شرایطی است که در پی خودداری لوئیس روبیالس از کناره‌گیری از مقامش بابت بوسیدن لب‌های جنی هرموسو، فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) روز شنبه وی را به مدت ۹۰ روز از مقامش تعلیق کرده است.

در بیانیه فیفا آمده که لوئیس روبیالس به طور موقت از همه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال در سطح ملی و بین‌المللی تعلیق شده است. پیشتر رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا علیرغم فشارهای فزاینده اعلام کرده بود قربانی «شکارچیان و فمینیست‌های قلابی» شده و قصد ندارد از مقامش کناره‌گیری کند.

ماریا خسوس مونترو، وزیر خدمات اجتماعی اسپانیا، یک روز پس از این تعلیق، گفت: «روبیالس دیگر نمی‌تواند فوتبال اسپانیا را مدیریت کند. همین که او با رفتار غیرقابل تحملش پیروزی بزرگ فوتبال زنان را خدشه‌دار کرده برای ما بس است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا