خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی به نماز جمعه برگردد

پایگاه خبری انصاف: بعد از انتخابات 88 در جامعه شکافی ایجاد شد که دلسوزان انقلاب تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا از هزینه دادن نظام جلوگیری کنند اما شرایط به طوری رقم خورد که دلسوزان نظام را با اتهام زنی به گوشه رانده و کشور را به ورطه اختلاف کشاندند.

گزیده مصاحبه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با روزنامه آرمان روابط عمومی که متن کامل آن در سالنامه 91 این روزنامه منتشر شد به این شرح در مورد حضور آیت الله در نماز جمعه پاسخ آمده:

سوال: الان چند وقتی است که مردم هم از خطبه‌های شما محروم هستند. صدا و سیما هم جلسات شما را حدود سی ثانیه‌ای پخش می‌کند. شما یک بار هم گفته بودید که مایل هستم از همه این سمت‌هایی که دارم، کناره‌گیری کنید

اگر حالت قهر پیدا نکند، بله. ولی من نمی‌خواهم از این نظام جدا شوم

سوال: چرا به نماز جمعه نمی‌روید؟

همان‌طور که گفتم اگر بخواهم به نماز جمعه بیایم و جمعیتی همانند نماز آخری بخواهند بیایند، مسئله شکل دیگری به خودش می‌گیرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه تهران در 26 تیر 88 برگزار شد در پنج محور، پایبندی همه به قانون، فضای بحث برای جلب اعتماد، آزادی زندانیان سیاسی، دلجویی از آسیب‌دیدگان و آزادی رسانه‌ها و مطبوعات سخن گفته و بر خلاف این چند سال رسانه ملی اقدام به برخورد گزینشی کرد و قسمتی هایی از سخنان آیت الله هاشمی را حذف کرد.

اقدامات به اینجا ختم نشد و سایت اکبر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت را نیز به خاطر عدم حذف آخرین خطبه نماز جمعه وی از روی سایت فیلتر کردند.

اما از 26 تیر 88 تا امروز تقریبا چهار سال و پنج ماه میگذرد و آیت الله به خاطر مصالح ملی از رفتن به نماز جمعه امتناع کرده و علت این امر را اجتناب از هیجان در جامعه عنوان کرده، اما چهره جامعه نسبت به چهار سال گذشته تغییراتی را داشته و امروز بدنه جامعه حامی اصلی آیت الله شدند. پرسشی که در ذهن شکل میگیرد این است که آیا زمان آن نرسیده آیت الله هاشمی با توجه به  اقبال عمومی در جامعه به نماز جمعه تهران بازگردد؟

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا