خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه حامی اصل انقلاب در 22 بهمن، نه «حمایت از خود»

ابوالفضل فاتح، موسس ایسنا و سخنگوی ستاد میرحسین موسوی در انتخابات سال 88، در یادداشتی در حمایت از اصل انقلاب در 22 بهمن ماه، که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت: همه در حمایت از اصل انقلاب در 22 بهمن مشارکت می‌کنیم، اما کسی آن را حمایت از خود تلقی نکند.

متن کامل یادداشت دکتر فاتح در پی می‌آید:

بسمه تعالی

22 بهمن از روزهای خداوند، موهبت الهی و منت بی چون و چرای باریتعالی به ملت ما بود. مضامینی که امام عظیم الشان برای این روز عزیز به کار برده‌اند فراتر از درک امثال من است: بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، سرآغاز حکومت الله بر جهان، سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، جلوه‌ای از نورافشانی و وعده قرآن کریم و نمونه‌ای از دگرگونی که چه بسا، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد. تا جایی که امیدوارانه فرمودند: می‌توان گفت خورشید درخشان 22 بهمن به نصف النهار آمال و آرمانهای بزرگ اسلامی نزدیک می‌شود.

بی تردید انقلاب شکوهمند اسلامی ما دستاوردهای عظیمی داشته است و در این حال حقیقت آن است که امروز از آن تعابیر بلند فاصله بسیار گرفته‌ایم و هنوز عدالت اسلامی در افق‌های دور دست ما نیز قرار ندارد. جباریت، ستم، غارتگری بیت المال، تبعیض و فقر همچنان یک معضل اساسی است و رسیدن به نصف النهار آمال و آرمان‌های بزرگ اسلامی در حد یک آرزوست چه رسد سخن از حکومت الله بر زمین.

ملت شریف ایران همه‌ی توش و توان خود را برای صیانت از انقلاب عظیم و عزیز خود و نظام جمهوری اسلامی به کار بسته و تمامیت کشور را تضمین کرده است. طبیعتاً آنان که در این چهل سال مسوولیت داشته‌اند بیش از همه در برابر کاستی‌ها و ناروایی‌ها مسوولند. غفلت‌ها و انحرافات، هزینه‌های جبران ناپذیری را به اسلام و ایران وارد ساخته و بیش از همه‌ی مدعیان متحجر و مدیران ناکارآمد و فساد افسار گسیخته چهره ایران و انقلاب را مخدوش کرده است. با این همه هیچگاه باب‌های امید و اصلاح بسته نیست و تاریخ ایران پر از رویش‌ها و بازگشت‌های درخشان است. در این مسیر نیازمند عزم و همت همگانی، باور به توانایی ملی، و تواضع همه‌ی مسوولان روحانی و غیر روحانی برای پذیرش کوتاهی‌ها و خطاهای دهه‌های گذشته است.

فرصت راهپیمایی 22 بهمن در پیش است. همه‌ی ما همچون همه‌ی سال‌های گذشته، هر جا که هستیم در این مناسبت فرخنده مشارکت می‌کنیم، چرا که سنت حسنه‌ی مناسبت 22 بهمن یک جشن مذهبی و ملی و فرصتی برای یادآوری ارزش‌های بنیادی انقلاب و گرامی داشت فداکاری شهیدان و تمرین وحدت و همراهی ملی و تجدید عزم برای جبران کاستی‌ها و تصحیح خطاهاست.

با آنکه ذات 22 بهمن فارغ از مناقشات سیاسی جناحی و کینه ورزی‌های سیاسی رایج است و وقتی به طبیعت آن نزدیک‌تر می‌شویم که همچون حرم امن، همه بتوانند بدون محدودیت و تعریض در آن حاضر شوند، متاسفانه مکرراً دیده می‌شود که برخی جریانات متحجر و عبوس که تریبون‌یهای فراوانی را هم در دست دارند و پیوسته مشغول اختلاف افکنی در میان ملت و از عوامل کاستی‌ها و انحرافات در کشور هستند، از این فرصت ملی و معنوی برای اهداف حزبی و کوته بینانه‌ی سیاسی خود بهره گرفته و آن را مصادره به مطلوب می‌کنند، غافل از آن که مردم برای گرامیداشت اصل انقلاب اسلامی و صدها هزار شهیدی که برای استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی واقعی جان خود را فدا کردند، به صحنه می‌آیند نه حمایت از سیاه کاری‌های این و آن، و آنها حق ندارند حمایت از آرمان‌ها و اصل انقلاب را به معنی پذیرش اشتباهات، ناروایی‌ها و حمایت از خود تلقی کنند.

ابوالفضل فاتح، 21  بهمن ماه 1396

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. احسنت بر ابولفضل فاتح، ما دانشجویی مان را با ایسنای ایشان گذراندیم و چه انقلابی کرد ایسنا وقتی آمد. البته که شفقنا هم ایسنا است.

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا