خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک تشکل دانشجویی خواستار واردات شکر شد

سایت تشکل «جنبش عدالتخواهی دانشجویی» خبر داد که نمایندگی این تشکل در دانشگاه فسا خواستار پاسخگویی درباره ی خبر تعطیلی کار خانه ی قند این شهرستان به خاطر توقف واردات شکر به کشور شده است.

به گزارش انصاف نیوز، رسانه ی این تشکل نزدیک به اصولگرایان در این باره نوشت:

سوال به وجود آمده از مسوولین این است که چرا تدبیر شما آنگونه نبوده است که اکنون منجر به تعطیلی کار خانه ی قند فسا و ترویج بیکاری عده ای از جوانان این شهر شود؟ با وجود این که شهرستان فساهیچ گونه ظرفیتی برای اشتغال زایی جوانان ندارد و با توجه به این که هزینه ی هنگفتی بابت احداث این کارخانه صرف شده چرا سرنوشت آن باید به تعطیلی کشیده شود؟
رهبر معظم انقلاب طی سخنان خود بارها و بارها به اشتغال زایی برای جوانان و جلوگیری از واردات بی رویه محصولاتی که جوانان با توجه به وجود امکانات خود قادر به تولید آن هستند، تاکید کرده اند. توصیه ی ایشان اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور است که با عدم تامین شکر خام کارخانه ی قند و با تعطیلی آن سخنان رهبر انقلاب نقض می شود.
و سوالی که مطرح شدن آن باز هم حائز اهمیت است، این که چرا تدبیر مسوولین به گونه ای نبوده که کار به جایی رسیده که دانشجویان و مردم حق خود را از مسوولین مطالبه کنند؟
کارگران کارخانه ی قند فسا که یکی از قدیمی ترین و از معدود کارخانه های فسا است در حالی به استقبال یلدا می روند که آخرین روز کاری خود را گذراندند. حال جنبش عدالت خواه دانشجویان دانشگاه فسا وظیفه خود دانسته تا حق این کارگران را از مسوولین مطالبه کند.
کارخانه قند فسا که وابسته به وزارت دفاع و زیر نظرشرکت پانیزپای تهران است ۳۵۰ نفر کارگر فصلی دارد که تنها ۴۰ روز از آغاز به کارشان می گذرد. اما سوال این است چرا این کارخانه که جزو تنها شریان های حیاتی برای کارگران شهرستان فسا است تنها باید ۸۰۰۰ تن سهمیه ی شکر خام داشته باشد تا فقط بتواند ۴۰ روز از ۶ ماه دوم سال را فعالیت کند؟ چرا مسوولین فرمانداری و نماینده ی ولی فقیه در شهرستان تنها پاسخی که به کارگران و مطالبه گران می دهند عدم وجود مواد خام اولیه است؟ چرا در صورتی که کارخانه ای همچون کارخانه ی قند فسا رو به تعطیلی می رود واردات شکر ممنوع شده؟ در حالی که ظرفیت تولید چغندر در کشور کافی نیست؟
حال سوال این است پاسخگوی این۳۵۰ کارگر و نگاه نگران آنها برای فصل سرما برای تامین هزینه های جاری زندگی آنها چه کسی است؟ حال آنکه به هیچ کدام از کارگران از کارگران فصلی بیمه بیکاری تعلق نمی گیرد، نهاد پاسخگو کیست؟ پاسخ مطالبه گری دانشجویان عدالت خواه و کارگران محتاج را چه کسانی باید بدهند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا